Az Audi bemutatta az e-tron S és az e-tron S Sportback első fényképeit, a hárommotoros nagyteljesítményű EV-k valamennyi részletét megcsodálhatjuk.
Az S-jelvényt viselő e-tron az első olyan autó, amely három villanymotort használ. Két motor van a hátsó tengelyre szerelve és egy motor az első tengelyen található.
Ennek eredményeként a rendszer kimeneti teljesítménye 496 lóerő, a nyomatéka pedig 973 Nm. A csúcsnyomaték csak nyolc másodperces periódusokban érhető el. Ennek ellenére elég ahhoz, hogy 0–100 km/órára 4,5 másodperces sprintet produkáljon és 209 km/óra maximális sebességet elérjen.
A három elektromos motort egy akkumulátor hajtja meg, amelynek bruttó energiakapacitása 95 kWh, ebből 91% (86 kWh) használható. Ez biztosítja az e-tron S a 359 km és a Sportback 363 km vezetési távolságát, a WLTP tesztcikluson alapuló előzetes adatok szerint.
Az Audi e-tron páros integrálja az intelligens hajtásvezérlést, amely az Audi szerint „új szintre emeli a kezelhetőség biztonságát és az agilitást”. A hatékonyság javítása érdekében csak a hátsó elektromos motorok működnek normál üzemmódban.
Az első elektromotor csak akkor csatlakozik a hajtáshoz, amikor a vezető nagyobb teljesítményt igényel. A hátsó motorok mindegyike egy magas fordulatszámú sebességváltóval közvetlenül a megfelelő kerékre továbbítja a nyomatékot, ami azt jelenti, hogy nincs szükség mechanikus differenciálműre.
A szokásos e-tron modellekhez képest az S modellek közvetlen hátsó kerék hajtással rendelkezik és ellenőrzött driftelésre is képesek. Ahhoz, hogy ez megtörténjen az ESC-t „sport”-ra, a dinamikus kezelési rendszert „dinamikus” módba kell kapcsolni.
Az adaptív légrugózás S-specifikus hangolása lehetővé teszi, a karosszéria magasságát 76 mm-rel változtatni. Az Audi e-tron S modellek alapkivitelben 21 colos kerekekkel vannak felszerelve, a 22-es felni plusz extraként később lesz kapható. A rendelhető kiegészítők között szerepel a nagyobb méretű tárcsafék, rögzített hatszögletű féknyereggel, fekete színben S logóval díszítve. Kérésre a féknyereget élénk narancssárga színűre festik és e-tron emblémával díszítik.
A szokásos e-tron SUV-okhoz képest 50 mm-es szélesítést kapott, agresszívebb lökhárítókat ezüst díszekkel és egy egyedi hűtőrácsot S jelzéssel. A masszív diffúzor betét és opcionális Digital Matrix LED fényszórók teszik egyedivé az EV-t.
A belső teret sötét színűre tervezték és finom Nappa bőrrel borított sport ülés fogadja az utasokat, dombornyomott ‘S’ logóval. Az utastérben megtalálható a két nagy kijelzővel ellátott digitális, érintéses MMI navigáció, valamint a vezérlő és információs és szórakoztató rendszer, az Audi virtuális pilótafülke, az opcionális head-up kijelző.
Az ügyfelek nyáron kezdhetnek megrendeléseket leadni.
Forrás: Carsoops