A Tiguan a Volkswagen legkelendőbb modellje, a crossover új arcot és sok apró újítást kapott.
Az autó külsején finom változtatásokat ejtettek, teljesen új a hűtőrács, amely a fényszórókkal egybeolvad. A SUV sportosabb első lökhárítót kapott kifejezőbb, hangsúlyos levegőbeömlőkkel.
A változások az autó hátsó részen kevésbé észrevehetők, új hátsó lámpákat és átszabott hátsó lökhárítót terveztek. A „Tiguan” feliratot áthelyezték a csomagtér ajtó közepére és egy újra tervezték a “4Motion” jelvényt is.
A szerény frissítések történtek az utastérben, új a kormánykerék a „megvilágított érintőszigetekkel és csúszkákkal”. Az érintés érzékeny kezelőszervek mindenhol megtalálhatók és új csúcstechnológiájú klímaberendezéssel szerelik valamennyi Tiguan-t.
A SUV új információs és szórakoztató rendszerrel, amely természetesen hangvezérléssel, több telefonos párosítással és vezeték nélküli App-Connect funkcióval rendelkezik. A modell megkapta a legújabb digitális műszercsoportot, opcionális 8 és 10,25 colos kijelzővel.
A frissített újítások közé tartoznak „dekorációk” és az újonnan kapható 15 színű beltér világítási rendszer. A vásárlók egy 480 wattos Fender prémium audiorendszert is kérhetnek autójukba.
A biztonsági szint emelésére az autó elején található egy új Travel Assist rendszer, amely irányítja a kormányzást, a gyorsulást és a fékezést 0-tól 209 km/óra sebességig. A Tiguan már rendelkezik az adaptív sebességtartó berendezés legújabb generációjával is, amely „proaktívan figyelembe veszi a helyi sebességkorlátozási információkat, a város határjeleit, a kereszteződéseket és a körforgalmakat”.
A Tiguan-t egy turbós 2,0 literes négyhengeres benzinmotor hajt, amely 184 lóerőt és 299 Nm nyomatékot eredményez. Egy nyolcsebességes automata sebességváltóhoz kapcsolódik, amelyhez rendelhető a négykerék meghajtó rendszer.
Az európai piac új plug-in hibridet és nagyteljesítményű Tiguan R-t kap. Az előbbi 245 lóerős, utóbbi pedig 320. Kevés műszaki adatot tettek közzé, de hamarosan többet is megtudhatunk.
Forrás: Carscoops