A VW már az ID.4 gyártását készíti elő

In elektromos autók, hír

A Volkswagen részleteket árult el a németországi Emden-i gyár jövőbeni szerepéről, amelyben jelenleg a Passat és az Arteon közép kategóriás autóit gyártja.

Az Emden-i üzem EV-gyártásra való átalakítása már megkezdődött, várhatóan az első elektromos autók sorozatgyártása 2022-től indul el. A vadonatúj VW ID.4 elektromos kompakt SUV-ot először az Alsó-Szászországi gyárban fogják készíteni, majd a későbbiekben más teljesen elektromos modellekkel egészül ki a gyártási kapacitás.

 

Az üzem tovább folytatja a Passat, az Arteon és az Arteon Shooting Brake gyártását „több éves átmeneti időszakban”. A jelentések szerint, amíg a következő generációs modellek nem jelennek meg, marad a németországi gyártás, majd a szlovákiai Pozsonyban folytatódik a gyártásuk.

Az Emden-i gyár termelési kapacitása évente 300 000 elektromos jármű lesz, amikor a fejlesztés eléri az utolsó szakaszát. Ahhoz, hogy a termelés elérje a tervezett mennyiséget, a gyárat kibővítik egy új, közel 50 000 négyzetméteres csarnokkal, ahol csak EV készítésére alkalmas gyártósorokat szerelnek fel. Ezen felül a sajtó és üzleti részleget 23 000 négyzetméterrel bővítik.

A fényezés részleget szintén korszerűsítik és egy új „bi-color csarnokot” építenek, amelynek területe 6000 négyzetméter. Ebben a csarnokban a járművek tetejét fényezik feketére, mivel a kétszínű fényezés az ID család egyik védjegye. Építenek még egy új, magas polcrendszerű automata raktárrészleget az apró alkatrészeknek. Az épületek várhatóan 2021 nyarára készülnek el.

„Összességében a VW mintegy 1 milliárd eurót fektet be a gyárak átalakításaiba. Az Emden-i üzem az elektromos stratégiánk sarokkövévé válik. ”- mondta Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka vezérigazgatója. A Volkswagen arra törekszik, hogy az e-mobilitás világpiaci vezetővé váljon. A márka célja, hogy 2025-ig több mint 20 teljesen elektromos modellt vezessenek be a piacra.

 

Forrás: Carsoops

You may also read!

Virtual DiRT Rally

1600 regisztrált játékos várja a virtuális rallybajnokság második szezonját

Hungarian Virtual DiRT Rally 2.0 Championship 2021 Nyolc bajnoki futam és századmásodpercekért folyó küzdelmek jellemezték a Hungarian Virtual Dirt Rally

Read More...
Citroën C3 Rally2

Magyar páros, a Német Lackó – Tóth Imre duó is Citroën C3 Rally2-vel versenyez idén!

Harmadik R5-ös szezonja után autót és navigátort vált a tehetséges pilóta. A Tagai Racing Technology által felkészített versenyautó és

Read More...

A 490 ezer dolláros Lunaz Bentley S3 Flying Spur EV

A brit Lunaz csúcskategóriás klasszikus angol autók elektromos átalakítására specializálódott és már számos munkája fut az utakon. Elektromos használatot

Read More...