Alaposan visszaesett a BMW értékesítése

BMW VW bírság

Kínában már látszik a fordulat

Nem meglepetés, hogy globálisan alaposan visszaesett a BMW értékesítése, a pandémia miatt a márkacsoport eladásai negyedéve csökkentek a második negyedévben, Rolls-Royce-ból fele annyit, MINI-ből több mint harmadával, BMW-ből pedig közel negyedével kevesebbet adtak el, mint egy éve. Reményre ad okot, hogy Ázsiában, és azon belül Kínában a tavalyinál is több autót adtak el.

Negyedével csökkent a BMW Csoport autóeladása az idei második negyedévben, 25 százalékkal kevesebb, 485 701 autót adott el a bajor cég, az első félévben 23 százalékkal 962 575 darabra csökkent az értékesítés. A második negyedévben a csoport márkái közül a Rolls-Royce-nál volt a legnagyobb a visszaesés, ott közel felére esett az értékesítés, a MINI eladásai több mint harmadával, a BMW értékesítései kevesebb mint negyedével csökkentek.

BMW-ből a negyedévben 23 százalékkal kevesebb, 430 397 darab talált gazdára, az első félévben összesen 21,7 százalékkal 842 153 darabra esett az értékesítés. MINI-ből 38 százalékkal kevesebb, 54 597 darab fogyott a negyedévben, az első félévben 31 százalékkal 118 862 darabra esett az eladás. A Rolls-Royce értékesítése közel felére esett vissza a második negyedévben, csupán 707 darabot adtak el, az első félévben pedig 1 560-at, ami 37,6 százalékkal kevesebb, mint egy éve. Elektromos és hibrid BMW-ből és MINI-ből összesen 3,4 százalékkal többet, összesen 61 652 darabot adtak el az első félévben.

Európában a negyedévben 45,6, az első félévben 32,3 százalék volt a visszaesés, Amerikában 41,1 illetve 30,5 százalékkal csökkent az eladás, viszont Ázsiában a második negyedévben már 7,5 százalékkal több autót adtak el, mint tavaly így az első félévben már csak 8,1 százalékos a visszaesés, Kínában pedig 17,1 százalékkal több autót adtak el a második negyedévben, így az első félévben csupán 6 százalékkal kevesebb autót értékesítettek.

Forrás: portfolio.hu

Verified by MonsterInsights