Az új Audi Q4 Sportback e-tron a tervek szerint egy megfizethető elektromos crossover lesz

In elektromos autók

Az Audi hivatalosan bemutatta a Q4 Sportback e-tron koncepció autóját, amely már a következő évben sorozatgyártásba kerül a gyártó állítása szerint.

A Q4 e-tron koncepció alapvetően egy kupé verzió, a Sportback erőteljes front résszel rendelkezik, teljesen zárt hűtőrácsot kapott, amelyet karcsú LED-es fényszórók vesznek közre. A modell hatalmas légbeömlői közé egy kiemelkedő „e-tron” feliratot tettek.

Látványosra sikerült az autó hátulja is, kapott egy nagyon meredek lejtésű hátsó szélvédőt, izmos sárvédőket, sportos szoknyát és 22 colos könnyűfém kerekeket két színű festéssel. A magasra emelt farrészt karcsú hátsó lámpasorral és kivilágított e-tron jelvénnyel lágyították.

Az utastérben a járművezetők lapos kormánykerék mögött foglalnak helyet és egy digitális műszercsoport fogadja őket. A sofőrtől jobbra van egy 12,3 colos infotainment rendszer és a leegyszerűsített klímaberendezés kezelője. Láthatunk egy letisztult középkonzolt és egy nyomógombbal kapcsolható váltót.

A hajtást két villamos motor biztosítja, amelyeket 82 kWh-os lítium-ion akkumulátor táplál. A hátsó elektromos motor az elsődleges hajtómű, amely 200 lóerőt és 310 Nm nyomatékot eredményez. Ha a vezetőnek nagyobb energiára vagy az első kerekek tapadására is szüksége van, akkor az 102 lóerős 150 Nm nyomatékú első villanymotor is bekapcsol.

Ez a kombináció 302 lóerő összteljesítményt nyújt az EV számára. Lehetővé teszi, hogy 6,3 másodpercen belül felgyorsítsa álló helyzetből 100 km/óra sebességre, mielőtt eléri a maximális 180 km/órás sebességet.

A hatótávolság az Audi szerint várhatóan 450 kilométernél nagyobb lesz a WLTP-ciklusban. Ugyanakkor a gyártó megemlített egy hátsókerék meghajtású változatot is, amely meghaladja az 500 km távot.

A töltés az Audi szerint 125 kW-ig terhelhető. Ez lehetővé teszi a crossover számára, hogy alig több mint fél óra alatt 80% -os töltöttségi szintet elérjen.

A Q4 Sportback e-tron koncepció a gyár MEB platformjára épül és egy közelgő gyártási modell alapjául szolgál, a végleges SUV-ot 2021-ben terveznek bemutatni és sorozatgyártásába állítani. Ez lesz a márka hetedik elektromos járműve az e-tron után.

Forrás: carscoops

You may also read!

Nyári gumi: 2021-es nyári gumi tesztek, a biztonságos közlekedés záloga az alapos felkészülés

A gumiabroncs kiválasztása jelentős hatással lehet a vezetési biztonságára, ezért a BHPgumi munkatársai nagyon fontosnak tartják a döntés előtti

Read More...

A Tesla beszorult a SUV alá, a sofőr az Autopilot rendszert hibáztatja

A fotót nemrégiben osztották meg a Facebook, Tesla Model Y csoportban. A képen egy totálkárosra tört fehér Y modell

Read More...

Hamarosan érkezik az elektromos Citroen e-Berlingo, hét üléssel és 280 kilométeres hatótávval

A Peugeot nemrég dobta piacra a Partner és a Rifter elektromos változatait, most a Citroen is ugyanezt tette és

Read More...