Honda Civic Sport Plus 1.5 VTEC TURBO teszt

In teszt
Honda Civic 1.5 Turbo

Egy hétig hajthattam a Honda Civic-jét, abból is egy 1.5 VTEC Turbo 5 ajtós verziót 6 sebességes kézi váltóval. Mit is mondjak, rég élveztem ennyire tesztautót. Nekem a külseje is nagyon tetszik, és ahogy megy. És ahogy fogyaszt.

A Civic tavaly ősszel frissült, de lényeges változás nem volt. Már csak benzines erőforrással kapható. Apróbb változás volt például, hogy fekete lett a hűtőmaszk és alapból LED-es a fényszóró. Belül pedig lett hangerőgomb a rádióhoz illetve gomb a ventillátorhoz.

Külső

Honda Civic 1.5 Turbo

Elölről a Civic X szárnyú motívumokat öltött. Nagyon sportosak a mélyre húzott kötények két oldalt és igen praktikusak a mélyen és szélen elhelyezett ködlámpák. A fekete maszk két oldalán felfelé húzott fényszórók is erőteljesek. És ez a forma tovább húzódik a motorháztető domborításában.

Honda Civic 1.5 Turbo

Oldalról is remek képet mutat a Civic. Mintegy ugrásra készülő párduc, elől kecsesebb, hátul izmosabb a felépítése. Nagyon formásak a sárvédő domborítások, amikben jól mutatnak a 17-es fekete alufelnik. A szépen ívelt tetővonalat hátul a cápauszony antenna és a finom tetőszpoiler hangsúlyozza. Az övvonal és az ajtókon futó alsó bemélyedés is szint visz az autó stílusába.

Honda Civic 1.5 Turbo

Hátulról egy picit sok a formai geg, de azért egységes. A hátsó szpoiler folytatása ként a bumeráng formájú lámpa, lent pedig a levegőbelépők és a diffúzor imitáció hangsúlyozzák a dinamizmust. Az i-re a pontot a középen elhelyezkedő dupla kipufogó teszi fel. Mikor valakit megelőztem és meglátta a hátulját, megértette a helyzetet.

Üljünk be

Honda Civic 1.5 Turbo

A Civic ülése nagyon kényelmes. Sőt, még magam mögött is egészen jól elfértem. Nagyon jó az oldaltartása, ami a komoly kanyarsebesség miatt kell is. Ebben a modellben elektromosan állítható volt az ülés, sőt még a deréktámasz is.

Honda Civic 1.5 Turbo

A bőr kormány fogása kellemes, pont jó a vastagsága. A kormányról vezérelhetjük az adaptív tempomatot, a sávtartó automatikát, a telefont, audió rendszert és az infotainment rendszert is.

Honda Civic 1.5 Turbo

A digitális műszerfalon jobbra láthatjuk a 46 literes tartály üzemanyagszintjét. Középen a sebesség és fordulatszámmérő, illetve az infók, balra pedig a vízhőfok. A műszerfal hondásan jól néz ki, de nekem nem tetszett annyira. Illetve amit nem szerettem, hogy a műszerfal felső részét végig kopogós műanyaggal borították, elvégre ez csak egy 8,5 milliós autó.

Honda Civic 1.5 Turbo

Balra lent még öt gomb kapott helyet. Az ütközésre figyelmeztető és vészfékező kikapcsolása. Ezt volt, hogy kikapcsoltam, miután előttem balra kanyarodtak és láttam, hogy pont be fog kanyarodni és el is fértem volna, de az igen félénk Honda akkora satuféket nyomott, hogy hátulról majdnem belém szálltak. Itt van még a parkolóasszisztens gombja, a menetstabilizáció, sávelhagyásra figyelmeztető és a lámpa mosó gombja.

Honda Civic 1.5 Turbo

Bal kéznél a négy villanyablak mindegyike automata, illetve itt van még a tükrök állítási lehetősége is. El kell mondani, hogy a kapcsolók kezelése igen élvezetes, minden nagyon minőségi.

Honda Civic 1.5 Turbo

Középen találjuk a méretes központi kijelzőt, ahol az autó beállítása, az audió, navigáció és telefon mellett helyet kapott az aha alkalmazás is, ami akkor működik ha a telefonunkon megosztjuk a wifit. Mindenféle zenei gyüjteményeket és podcasteket lehet vele hallgatni. A 90’-es évek pop slágereivel nagyon jól elvoltunk. A Civic rendszere tudja az Apple Car Playt és az Android Auto-t is. Ezzel volt is egy kis gondom. A teszt hét vége felé nem akart az iPhone-omhoz csatlakozni. A képernyőn jelezte a telefon térerejét és akku töltöttségi szintjét is, de se a zene nem indult el, sem a Waze. Nem segített sem az autó, sem a telefon újraindítása. Majd kb. 2 órát parkolt az autó, és utána minden helyreállt.

Az érintőképernyőhöz tartozik egy hangerő állító gomb is. Egy szekcióval lejjebb pedig a klíma szabályozó gombjait találjuk, még lejjebb pedig az ülésfűtést. Van még vezeték nélküli telefon töltőnk is.

Honda Civic 1.5 Turbo

És elérkezünk a váltó konzolhoz. Itt találjuk az elektromos kézifék gombját, amit menet közben is be lehet húzni. Illetve a Brake hold gombot, ami tarja az autót elinduláskor, vagyis a visszagurulás gátlót. Itt kapcsolhatjuk még ki a start stop rendszert, ami igazán példásan, szinte észrevétlenül teszi a dolgát. Itt van még a takarékos mód kapcsolója, ami főként a gázreakciót változtatja, illetve a kis lengéscsillapító gomb, ami feszesebbé teszi a futóművet és nagyon szerettem.

Van még rengeteg praktikus rekeszünk és egy igen remek hat sebességes kézi váltónk. Ha az ember sokat araszol városban vagy csak kényelmes típus, kérje a CVT-vel, állítólag már nagyon jó lett. Amit én még a piros dízel Civic-ben próbáltam, az elég kelletlen volt. Viszont ha valaki szereti a sportosságot, csakis ezzel a hatos kézivel kérje a Civicet.

Honda Civic 1.5 Turbo

Ami még a belsővel kapcsolatban fontos, a csomagtér 420 literes.

És akkor végre induljunk!

Az 1.5-ös négy hengeres turbós VTEC motor élénken kel életre. 182 lóerő és 240 Nm egy 1310 kg körüli autóban. Ehhez jön még a hat sebességes kézi váltó, az adaptív, felkeményíthető futómű. Ez rossz már nem lehet. Persze először mindig finoman megyünk. És milyen kényelmes az autó, milyen könnyedén bánik el a bukkanókkal. Érzésre mintha magasabb is lenne, mint a korábban tesztelt dízel társa volt, a szabad hasmagassága 129 mm. A fokozatokat dízelesen korán fel lehet váltogatni. Bár mivel hosszúak a fokozatok és a motor alapvetően kicsi, így amíg nem jön meg a turbónyomás, úgy 2000-es fordulatig semmi de semmi nem történik, de ilyenkor úgyis csak gurulunk, és nézzük hogy mondjuk 90-nél országúton a fogyasztásmérő olyan 4 liternél jár.

Honda Civic 1.5 Turbo
Szép részletek

Jól teszi a dolgát az adaptív tempomat és a sávtartó asszisztens is. Ezek itt már elég kiforrottak. Tolatáskor jól működik a tolatókamera is. Szóval lehet az autóval nagyon finoman, öregurasan is járni és ekkor a fogyasztás simán 6 liter alatt tartható.

De ha elkezdjük kihasználni a 182 lóerőt és a 8,3 másodperces 100-as sprintet, egyből mosolyra áll az arcunk. Tudom, ez a gyorsulási érték még nem sportkocsis, de a mindennapokban egy piros lámpánál vagy egy előzésnél mindenre elég. Ez a kis motor a turbójával olyat tol bármikor, ha jól választjuk meg a fokozatot és elforog egészen 6500-ig. Bár itt a leszabályozás kicsit drasztikus, ha ezt egy szűk előrzésnél tapasztaljuk, gondunk adódhat. És akkor kanyarodjunk, mert azt a Civic-kel nagyon jó. Nagyon lent van a súlypontja és természetesen már benyomtuk a korábban említett kis lengéscsillapító gombot, ami feszesebbre hangolja a futóművet. És hogy be lehet tenni a kanyarba, igazából el se jutottam addig hogy komolyan sodródjon, de nagyon erős volt már az oldalirányú gyorsulás, igen-igen kellett kapaszkodni. És ami külön öröm, hogy mikor többször megnyomtam neki, akkor sem ment a fogyasztás 7 liter fölé. És ez nem semmi. Úgy látszik, végre beérett a downsizing? Mert annak elvileg ez volt a célja. És itt összeállt. Kis 1.5-ös motor elég nagy literteljesítménnyel, remek dinamikával és remek fogyasztással.

És hogy mennyi az ára? Ez az autó ezzel a Sport Plus felszereltséggel 8,6 milliótól indul. A teszt autó még kapott pár plusz extrát, így lett 8,8 millió forint. A meglévő extrákat azért alul elolvashatják, szerintem nem semmi.

És hogy megéri-e? Nem fogyaszt sokkal rosszabbul, mint a hibrid Kona és vezetés élményben és külsőben is szerintem megveri. A Toyota Corolla-t néztem, abban nincs ilyen motorizáltságú, a 122 lovas benzines ott 7 millió. De nézzük a Mazda M-Hybrid Skyactiv-X180-at 8,7 milliótól. Hát igen, az egy műalkotás, volt is alkalmam tesztelni. A Honda csomagtartója nagyobb, de a Mazda beltere szebb, ahogy a külseje is. A Honda jobban megy és jobb a fogyasztása is. Tehát nincs egyértelmű győztes. A méretek és a fogyasztás miatt én a Hondát venném.

 

Technikai adatok

Hengerűrtartalom 1498 cm3
Teljesítmény 134kW/182 LE
Váltómű 6 fokozatú, manuális
Üzemanyag Benzin
Vegyes üzemanyag-fogyasztás 6,1 l/100 km (WLTP); 5,6 l/100 km (NEDC)
CO2-kibocsátás 139 g/km (WLTP); 128 g/km (NEDC)
Környezetvédelmi besorolás EURO 6

 

Biztonság és védelem

Blokkolásgátló fékrendszer (ABS)

Csomagtér-takaró

Elektronikus fékerőelosztó

Első biztonsági övek kétfázisú reteszeléssel

Első utasoldali SRS légzsák, kikapcsolható

Fékasszisztens

Guminyomás-ellenőrző Rendszer

Holttérfigyelő Rendszer Kitolatást Segítő Rendszerrel

Indításgátló

Intelligens Sebességrögzítő

ISOFix gyermekülés-rögzítési pontok

Közúti Jelzőtábla Felismerő Rendszer

Kulcsnélküli ajtónyitás és indítás

Menetstabilizáló elektronika (VSA)

Oldallégzsákok (elöl)

Oldalsó függönylégzsákok (elöl és hátul)

Ostorcsapás jellegű nyaksérülést megelőző fejtámlák

Ráfutásos Ütközésre Figyelmeztető Rendszer

Riasztórendszer

Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer

Sávtartó asszisztens

Útpálya Elhagyást Megelőző Rendszer

Ütközés Erejét Mérsékelő Fékrendszer

Választható ajtónyitás

Vészfékezést jelző fény

Vezetőoldali SRS légzsák

 

Audio- és kommunikációs rendszer

Audiorendszer teljesítménye (467W)

AUX csatlakozó

Bluetooth™-kompatibilis telefonkihangosító (HFT)

DAB digitális rádió

HDMI csatlakozó

Honda CONNECT Garmin navigációs rendszerrel (Apple CarPlay®, Android Auto™, hétcolos érintőképernyő, AM-, FM-, DAB- és internetrádió, telepített Aha™ alkalmazás, internetböngészés)

Mélynyomó

Multifunkciós kormánykerék az audiorendszer gombjaival

Premium audiorendszer és hangszóró – 11 db

USB csatlakozó – 2 db

Vezeték nélküli telefontöltő

 

Külső megjelenés

17 colos, Black könnyűfém keréktárcsák

Abroncsjavító-készlet

Abroncsok: 235/45 R17

Cápauszony jellegű antenna

Fekete ablakkeret

Fekete hűtőrács

Karosszéria színére fényezett ajtókilincsek

Karosszéria színére fényezett külső tükrök

Középen elhelyezett dupla kipufogóvég

Napfénytető

Sötétített hátsó ablakok

Spoiler

Komfort és kényelem

12V-os csatlakozó elöl és hátul

60/40 arányban dönthető hátsó ülés

Állítható magasságú vezetőülés

Állítható magasságú vezetőülés

Automatikusan sötétedő belső tükör

Csomagtér alatti tároló

Elektromos ablakemelők (elöl és hátul)

Elektromosan állítható deréktámasz az első üléseknél

Elektromosan állítható külső tükrök

Elektromosan állítható vezetőülés

Esőérzékelős ablaktörlők

Fűthető első ülések

Fűthető külső tükrök

Hátsó könyöktámasz

Kétzónás, automatikus légkondicionáló

Négy csomagrögzítőfül a csomagtartóban

Parkolást segítő szenzorok elöl és hátul

Piperetükrök a napellenzőkben

Tárolózseb a vezetőülés háttámláján

Tárolózseb az első utasülés háttámláján

Távirányítóval elektromosan behajtható külső tükrök

Távirányítóval is működtethető elektromos ablakemelők

Tolatókamera

 

Funkcionalitás és technológia

Adaptív Elektronikus Szervokormány

Adaptív Lengéscsillapító Rendszer

Alapjárati leállítás (start&stop)

ECON üzemmód

Electric Power Steering (EPS)

Elektromos rögzítőfék elindulássegítő funkcióval

Elektronikus, változó áttételű szervokormány

Hegymenet Elindulást Segítő Rendszer

Színes információs kijelző a vezető számára (MID)

Takarékos vezetést segítő fokozatváltás-jelző

 

Belső tér és világítás

Belsőtér-világítás

Bőrborítású kormánykerék

Bőrborítású váltógomb

Csomagtartó-világítás

Diszkrét mennyezeti irányfény

Kesztyűtartó-világítás

Könnyűfém pedálsor

Piperetükör megvilágítás

Piros műszercsoport világítás

Szövetkárpitozás

Térképolvasó-lámpa (elöl)

You may also read!

A VW terve, hogy évente 500 000 ID.4-et fog gyártani

A Volkswagen vezetősége úgy gondolja, hogy évente 500 000 példány ad el az ID.4-ből. A német autógyártó felkészült a régóta

Read More...

A RevoZport Tesla X modell, egy igazán látványos EV

Nem mindig mutat jól egy átépített terepjáró, néha túl lőnek a célon a tervezők és úgy néz ki, mint

Read More...

A Mansory által tuningolt Porsche Cayenne, több mint amire számítani lehet

A kezelés után a teljesítmény 690 lóerőre növekedett. A Mansory név hallatán mindenki felkapja a fejét, mert tudja, ha a

Read More...