Lamborhini Essanza SCV12 – pályára született

In bemutató
Lamborhini Essanza SCV12

A Lamborghini bemutatta az Essanza SCV12-t, ami egy csak pályán vezethető hipersportkocsi és csak 40 készül belőle. Elődei a Miura Jota vagy a Diablo GTR, és a Lamborghini által valaha készített legerősebb V12 –es szívó benzines hajtja bődületes 830 lóerejével. Az aerodinamikai felépítését verseny prototípusok ihlették, technikai megoldásai pedig a maximális vezetési élményt szolgálják.

Lamborhini Essanza SCV12

Az Essenza SCV12 kizárólag pályahasználatra készült. A V12-es motor több, mint 830 lóerő leadására képes. A kipufogó szelepeket a Capristo tervezte, hogy csökkentse a visszanyomást, növelve így a teljesítményt és még különlegesebbé téve a motor hangját. Az erőátvitel az új X-trac 6 sebességes szekvenciális váltón keresztül történik a hátsó kerekekre.

Az Essenza erő/teljesítmény aránya 1,66 lóerő/kg köszönhetően az új generációs szénszálas kaszninak, amiben nincs külön belső védőkabin. Emellett az Essenza SCV12 az első GT autó, amit a FIA prototípus biztonsági előírásainak megfelelően fejlesztettek.

Hogy az agilitás és stabilitás maximális legyen, bizonyos megoldásokat verseny prototípusokról vettek át. Ilyen például a hátsó nyomórudas felfüggesztés, amit a váltóra installáltak. Ehhez jönnek még a Pirelli slick gumik, amiket elől 19, hátul 20 colos magnézium felnikre szereltek. A féket a Brembo Motorsport szállítja.

Az aerodinamikát jellemzi, hogy 250 km/h-nál a leszorító erő 1200 kg.

Lamborhini Essanza SCV12

A külsőt tekintve a szép szót nem használnám, inkább elképesztő. Ez egy célszerszám, melynek minden porcikáját a szélcsatorna ihlette. Emellett persze borzasztóan jól néz ki. Az orra, a szélvédő, a front szpoiler mindjárt lebukik a víz, illetve az aszfalt alá.

Lamborhini Essanza SCV12

A maszkulin sárvédő domborítások hatalmas felniket takarnak. Rugóút szinte nincs. Ez a rikító zöld szín a feketével kombinálva nagyon vérbő.

Lamborhini Essanza SCV12

Hátulról itt nemcsak imitálják a diffúzort, mert arra komoly szükség van, ahogy a hatalmas szpoilerre is. Itt is inkább gépcsoda a látvány, mint szép. De ezzel nincs is semmi baj. Mindenesetre ha ezt bármely benzinvérű autórajongó élőben láthatná, megdobbanna a szíve. És ha még a hangját is hallhatnánk…

Lamborhini Essanza SCV12

És mivel ezek az autók közúton nem használhatók, a tulajdonosok tagjai lesznek egy speciális klubnak, melynek kereteiben autójukat a legkomolyabb versenypályákon hajthatják meg.

A program tartalmaz egy tárolási szolgáltatást is egy új hangárban Sant’Agata Bologneseben külön garázzsal és szervizzel.

You may also read!

A Hyperion XP-1 a hidrogén meghajtású hiperautó

Végsebessége meghaladja a 356 km/órát és állítólag a 100 km/órás sprintet 2,2 másodperc alatt letudja. A Hyperion XP-1 úgy hangzik,

Read More...

Megújult a Kia Stinger

A Kia Motors kiadta az első hivatalos fotókat a kívül-belül felfrissített Stinger-ről. Új dizájnelemekkel, magasabb minőségű felhasznált anyagokkal, bővebb

Read More...

Az új 2021-es turbós BMW 545e xDrive plug-in hibrid

A BMW bemutatta a legújabb 545e xDrive sedan-t, amellyel bővíti az 5-ös sorozat hibrid modellcsaládját. A cél elsősorban a

Read More...