Bemutatták a frissített KIA Stonic-ot

In bemutató
frissített KIA Stonic

A KIA Stonic külseje nem változott. Lett két új fényezés és új keréktárcsák. A frissítés inkább a technikának szólt. Megjelent például itt is az új EcoDynamics+ benzines 48V-os mild hibrid rendszer. Itt az 1.0 literes háromhengeres turbómotor dolgozik együtt a 48V-os segédhajtással.

Az új Smartstream benzines a korábbi 1.0 T-GDI motort váltja. Az új háromhengeres folyamatosan változó vezérlésű (CVVD), van 100 és 120 lóerős változat. A 120 lóerős hétfokozatú duplakuplungos váltóval 200 Nm nyomatékot ad le, ami már egész tisztes érték.

frissített KIA Stonic

Újdonság még az elektromosan működtetett tengelykapcsoló (clutch-by-wire). Az IMT tehát nélkülöz minden mechanikus kapcsolatot és vele a motor korábban leállítható, mint más start-stop rendszerek esetében.

Mindkét váltó (IMT és 7DCT) is képes vitorlázó üzemmódra, ami tovább csökkenti a fogyasztást és addig működik, ami a sofőr valamelyik pedálhoz hozzáér, ekkor a motor újraindul.

A nem hibrid hajtásláncokban is frissültek a motorok. Új a 100 lóerős 1.0 T-GDI és az 1.2-es négyhengeres kettős szívócső-befecskendezéssel és 84 LE teljesítménnyel. Az 1.0 literes motorhoz már nem öt, hanem 6 sebességes váltó tartozik, de elérhető hozzás a 7 DCT robotizált váltó is.

Belül 8.0 colos lett a középső érintőképernyő, ahonnan az UVO Connect rendszer kezelhető. A rendszer egyszerre 2 mobilt képes kezelni. Újdonság a user profil átviteli és felhőben tárolási lehetőség. Ez főleg flottáknál vagy kulcsos autókat használóknál előny.

frissített KIA Stonic

Az utastérben a 8.0 colos középkonzoli érintőképernyő mellett fontos újdonság a műszerpanel nagyfelbontású, 4.2 colos központi kijelzője.

frissített KIA Stonic

A kárpitozás színválasztéka a kék és a sárga színcsomaggal bővült, így immár összesen négyféle beltéri hangulat választható (piactól és felszereltségtől függően). A színcsomagokkal a műszerfal és a középkonzol
betéteinek árnyalata is módosul.

Kívülről újak a LED-es fényszórók, lett két új szín, a Perennial szürke és a Sporty kék, illetve egy új 16 colos alufelni.

frissített KIA Stonic

Biztonság

A felfrissített Stonicban felszereltségtől függően a Kia fejlett vezetéstámogató rendszerének

(ADAS) több eleme is megjelenik. Ilyen a gyalogos és kerékpáros felismerésére képes

Ráfutásos ütközéselkerülő figyelmeztetés (DAW), a Holttérfigyelő (BCW), a Holttérfigyelő rendszer aktív fékezés funkcióval (BCA), a Intelligens sebességkorlátozásra figyelmeztető rendszer (ISLW), az

Adaptív sebességtartó (SCC), és a Sávkövető asszisztens (LFA) is.

 

A Sávkövető asszisztens (LFA) az Adaptív sebességtartóval (SCC) együttműködve az

előttünk haladókhoz igazodva szabályozza a kormányzásba beavatkozva a sávban is tartja az autót. A rendszer 180 km/h-ig működik, radarral és kamerával érzékeli az autó környezetét, biztonságos távolságot tartva az előtte haladó járműtől, továbbá figyeli az útburkolati jelzéseket és a sáv közepén tartja az autót. A Hátsó keresztirányú forgalomfigyelő (RCCA), az első-hátsó parkolóradar, és a Hátsó utasra (az autóban hagyott gyermekre, vagy kisállatra) figyelmeztető (ROA) rendszer szintén

elérhető. Minden Stonic hatlégzsákos, és a teljes ISOFIX gyerekülés-rögzítő rendszer is az alapfelszereltség része.

You may also read!

A VW terve, hogy évente 500 000 ID.4-et fog gyártani

A Volkswagen vezetősége úgy gondolja, hogy évente 500 000 példány ad el az ID.4-ből. A német autógyártó felkészült a régóta

Read More...

A RevoZport Tesla X modell, egy igazán látványos EV

Nem mindig mutat jól egy átépített terepjáró, néha túl lőnek a célon a tervezők és úgy néz ki, mint

Read More...

A Mansory által tuningolt Porsche Cayenne, több mint amire számítani lehet

A kezelés után a teljesítmény 690 lóerőre növekedett. A Mansory név hallatán mindenki felkapja a fejét, mert tudja, ha a

Read More...