Áttörést ígér a Toyota a villanyautóknál

In hír

A mérnökök régi álmának megvalósítását ígéri a Toyota: gyorsan tölthető, hosszú menettávolságot ígérő, tartós akkumulátorok kerülhetnek az autóiba nem is olyan sokára.

A jelenleg használt lítium-ion akkumulátorok nem elég jók ahhoz, hogy az autózásban használják őket, hosszabb távon nagyobb energiasűrűségű akkukra van szükség, amelyeket a jelenleginél gyorsabban lehet újratölteni – írja a Magyar Nemzet. Mint a mobiltelefonok példája mutatja, lehetséges csökkenő méretű és tömegű energiatárolót gyártani, amely az évről évre nagyobb energiaigényű készülékeket ellátja árammal. Ugyanakkor azt is tapasztaljuk, hogy a mai okostelefonok sem bírják sokkal tovább egy napnál egy töltéssel, ahogy tíz évvel ezelőtt is ez volt a helyzet.

Az autóiparban is sok szó esik az úgynevezett következő generációs energiatárolókról, a valóságban azonban nem sokat lehet ezekről tudni. Kaita Keidzsi, a Toyota hajtásláncokkal és akkumulátorokkal foglalkozó ügyvezetője megtörte a csendet: az Automotive News hírportálnak arról nyilatkozott, hogy öt év múlva rendelkezésre fog állni a szilárdtestakkunak nevezett eszköz. A folyékony helyett szilárd halmazállapotú elektrolitot használó akkumulátortechnológia használata az elektromos autókban áttörést hozna – derül ki a Villanyautó.hu összefoglalójából.

Kyoto University: A Toyota új tipusú akkumulátort tesztel

Energiasűrűségük kétszeresen vagy akár háromszorosan is meghaladhatja a jelenleg elterjedt lítium-ionos megoldásét, kevésbé érzékenyek az extrém hőmérsékletre, könnyebbek, tartósabbak, biztonságosabbak és hosszabb távon olcsóbbak is. A Toyota ígérete szerint szilárdtesakkujait 15 perc alatt teljesen fel lehet majd tölteni és reményeik szerint harmincéves használat alatt is megőrzik majd kapacitásuk 90 százalékát.

Ez azonban még a jövő zenéje: jelenlegi állapotukban a spirál jegyzetfüzet vastagságú kemény cellák termelése kínosan lassú és bonyolult, ultraszáraz környezetet igényel, így alkalmatlan a sorozatgyártásra. Kaita 2025-re is csupán limitált volumenű gyártásra számít, így az új akku még évekig drágább lesz, mint a most elérhető technológia.

Forrás: napi.hu

You may also read!

Nyári gumi: 2021-es nyári gumi tesztek, a biztonságos közlekedés záloga az alapos felkészülés

A gumiabroncs kiválasztása jelentős hatással lehet a vezetési biztonságára, ezért a BHPgumi munkatársai nagyon fontosnak tartják a döntés előtti

Read More...

A Tesla beszorult a SUV alá, a sofőr az Autopilot rendszert hibáztatja

A fotót nemrégiben osztották meg a Facebook, Tesla Model Y csoportban. A képen egy totálkárosra tört fehér Y modell

Read More...

Hamarosan érkezik az elektromos Citroen e-Berlingo, hét üléssel és 280 kilométeres hatótávval

A Peugeot nemrég dobta piacra a Partner és a Rifter elektromos változatait, most a Citroen is ugyanezt tette és

Read More...