Nagy a különbség a legjobban kereső és a legkisebb nyereséget könyvelő autógyár között.
2019-ben az autógyártók több mint 17 millió új autót értékesítettek csak az Egyesült Államokban és tudjuk, hogy az ott eladott autók nem az olcsó kategóriából kerülnek ki. Globálisan az elektromos autókra és a SUV-ra való folyamatos áttérés miatt áremelkedést mutatkozott, mivel a fogyasztókhoz nagyobb méretű és komolyabb járművek érkeznek. Ez azt jelenti, hogy ezek a vállalatok hatalmas összegeket keresnek.
A VisualCapitalist.com új tanulmánya megmutatja, hogy mekkora mennyiségű autót gyártottak és mennyi pénzt kerestek másodpercenként 2019-ben.
A tanulmány a tavalyi év 19 autógyártó bruttó árbevételét vizsgálta, amelyek világszerte 92 millió új járművet gyártottak. Kettő cégnek jelentős előnye van a többi gyártóhoz képest, a VW Csoport és a Toyota kiemelkedik a mezőnyből. Másodpercenként 9202,88 dollárt és 8946,58 dollárt kerestek. Ez nagyon sok pénz, sokkal több, mint a harmadik legnyereségesebb gyártó a Ford, amely másodpercenként 4946,58 dollárt keresett.
A VW Group hatalmas előnye nem meglepő, figyelembe kell venni a csoporthoz tartozó márkaneveket is: Lamborghini, VW, Audi, Porsche, Bentley, Bugatti, Skoda. A Toyota a meglepetés a dobogósok között, lényegesen kevesebb márka tartozik hozzá, mint a VW-csoporthoz. Legnagyobb sikereit a mainstream Toyota sorozatának és a Lexus modelljeinek köszönheti. Majdnem kétszer nyereségesebb a japán riválisával a Honda-val szemben, amely 4537,67 dollárt tett zsebre.
A lista alsó részén olyan autógyártók vannak, mint a Tesla és a Subaru, amelyek másodpercenként kevesebb, mint 1000 dollárt kerestek, pontosan 780,06 illetve 904,05 dollárt. A Mazda éppen a Subaru fölött végzett, másodpercenként 1017 dollárral, míg a Suzuki többet keresett, 1110 dollárt. Az egy márkával rendelkező autógyártóknak nincs olyan eladott autómennyisége, mint más, nagyobb autógyártóknak, korlátozott az elérhetősége, a gyártási kapacitása és értékesítése.
Az adatokat tekintve a GM többet keresett, mint az FCA (Fiat Chrysler Automobiles) 4351,76 dollárt és 3856,10 dollárt. A BMW pedig több száz dollárral nyereségesebb, mint a Mercedes. Még a Hyundai 2879 dollárja meghaladta a Kia 1585 dolláros bevételét.
Az autóipar világméretű mérete és léptéke hatalmas. Ez a tanulmány rávilágított, hogy mennyire fontos iparág a globális gazdaság számára. Még a legkisebb autógyártók is milliárd dollárt keresnek évente.
Forrás: motor1