Alacsony súlypontjuk miatt az elektromos autóknak nagy előnye van az ICE-hajtású autókkal szemben a jávorszarvas-teszten, ez igaz a Porsche Taycan Turbo S-re?
A teszt sikeressége nagyban függ a járművezető képességeitől és az út szélességétől. A stuttgarti nulla kibocsátású EV a Tesla Model S kihívója nagyon nagy autó, így a kúpok közötti terelése nehéz feladat.
A balesetelkerülő manőverben a Km77 tesztelte az inkább sportkocsinak, mint luxusautónak nevezhető gyönyörű vonalvezetésű Taycan-t. Az autót inkább Sport + vezetési módban tesztelték és a többszöri sikertelen kísérlet után végül 78 km/óra sebességgel hibátlanul teljesítette a kitérőt. Ez jó eredmény, de nem kiemelkedő, jegyezte meg a spanyol YouTube-csatorna.
Az elmúlt évben tesztelt Tesla Model 3 megoldotta 83 km/óra bemeneti sebességgel a jávorszarvas tesztet, de a Model X nem volt képes 70 km/óránál nagyobb sebességgel áthaladni a bóják között.
A Taycan Turbo S ára 185 000 dollártól (kb. 55 millió forint) indul az Egyesült Államokban, ez 34 100 dollárral több, mint a középkategóriás Taycan Turbo és 81 200 dollárral meghaladja a Taycan 4S belépő árát.
A Porsche valódi szuperautó teljesítményt kínál, elegendő csomagtartóval például egy hétvégi kiruccanáshoz, valamint tágas láb- és fejtérrel rendelkezik a hátsó ülésnél. A Launch Control bekapcsolt állapotában 2,6 másodperc alatt lövi az autót 100 km/órára és a végsebessége eléri a 260 km/órát.
A két villanymotor együttes teljesítménye 750 lóerőt és 1050 Nm-t nyomatékot biztosít, az EPA-névleges tartománya pedig a 93,4 kWh és a teljesen feltöltött akkumulátor 309 km megtehető távolságot tesz lehetővé.
Forrás: carscoops