Érdekes módon a hibák bemutatására több saját próbát is végeztek Kínában. A tesztek közben a Tesla nem tudta teljesíteni féktesztet a biztonsági bemutatókon.
Az autonóm vészfékező rendszerek napjainkban már általánossá váltak az autóiparban. Valamennyi autógyártó az életek megóvása érdekében fejleszti és építi járműveibe. A gyakorlatban azonban nem mindig működnek rendeltetésszerűen.
Az elmúlt években az automata vészfékező rendszerek különféle tesztjeit hajtották végre és sajnos számos márka nagyon rosszul szerepelt a próbákon. A közzétett videók alapján a Tesla is felkerül az elbukottak listájára?
Clip from China of a $TSLA Model 3, evidently equipped with the latest and greatest safety technology. My guess is the 4D dojo supercomputer recognizes that the pedestrian dummy is not a human and therefore sees no reason to perform evasive maneuvers. pic.twitter.com/R1mQqbxIy9
— Stultus (@StultusVox) September 20, 2020
Nemrég Kínában végrehajtott biztonsági bemutatón egy fehér Tesla Model 3, az AEB-rendszer (automata vészfék) tesztelésén egy gyalogost imitáló próbabábu felé közeledik. Az EV nem vette észre az útját keresztező bábut és még nagy sebességgel elütötte. Egy másik videóban egy piros Model 3 látható, amint egy gyalogos átkelőhelyen sétáló próbabábu felé halad.
Chinese media ran a series of tests to examine vehicle safety measures, recording their findings. Tesla performed by far the worst. Here is a video of a $TSLA failing its automatic braking test.
Tesla charges $8000 for "Full Self Driving" but can't detect pedestrians in the road pic.twitter.com/4fB60MPUYI
— Stultus (@StultusVox) September 20, 2020
Az elég rossz minőségű második videón látható, hogy a 3-as modell felismert egy tárgyat maga előtt, mert a központi képernyőn vörös jelzés jelenik meg, azonban az autó amikor érzékelte az elé kerülő próbabábut, már késő volt. Ha ez egy valódi ember lett volna, az eredmény akár halálos baleset is lehetne.
Az USA-ban az AAA (amerikai autóklubok szövetsége) tavaly elvégzett egy hasonló tesztsorozatot és kiderült, hogy 48 km/órás (30 mérföld/óra) sebességnél nem minden tesztelt jármű tudta jelentősen csökkenteni az ütközési sebességet vagy megállítani az autót és a Tesla is a rosszul teljesítő kocsik közé tartozik. A Jalopnik amerikai online autós magazin megjegyezte, hogy küzdöttek az autók, hogy teljesítsék a tesztet. Kiderült, hogy még van bőven hiba és fejleszteni kell az aktív rendszereket.
1/ AAA put out a report/study on the effectiveness of various pedestrian detection avoidance systems. Let's start off with some good ol' fashioned FUD: pic.twitter.com/PAslQsqQta
— ben k (@Benshooter) October 10, 2019
Forrás: carscoops