A Cupra főnöke reméli, hogy a teljesen elektromos Tavascan gyártásba kerül

In elektromos autók

Wayne Griffiths, a Cupra vezetője szerint a spanyol autógyártó elkötelezett a Tavascan elektromos autó sorozatgyártás „álma” mellett, de biztos benne, hogy 2024 előtt ez nem valósul meg.

A Volkswagen Group MEB platformjára épített SUV koncepcióautó először a tavaly megtartott frankfurti autó kiállításon volt látható, amely a formabontó megjelenésével és a 302 lóerős dupla villanymotoros tervével vonta magára a figyelmet.

Griffiths szerint a Tavascan, a márka álma és küzdünk, hogy megvalósuljon. Ez egy olyan projekt, amelyen folyamatosan dolgozunk, de még nem állunk készen a gyártás pontos dátumának bejelentésére, nem azért, mert kétségeink lennének az autóval kapcsolatban. A közeli terveink szerint addig még sok új modellt dobunk piacra. A tervezőasztal megtelt, a következő néhány évre megvan a stratégiánk.”

Az új modellek közé tartozik az új Formentor crossover és az el-Born, a Cupra első teljes EV-je, amelyet a következő évben kezdenek forgalmazni.

Griffiths nem kommentálta azokat a találgatásokat, amelyek szerint a Tavascan 2024-től gyártásba kerül Kínában a VW-csoport és a JAC Motors közös vállalkozásában.

A spanyol-francia határ közelében fekvő síterepről elnevezett Tavascan állítólag egy „sportkupé karcsúságával rendelkező SUV”, bemutatja a Cupra formatervezés fejlődését, amely eltávolodik anyavállalattól, a Seat-tól.

A Tavascan-t úgy tervezték, hogy egyensúlyba hozza az „izmosság és a dinamizmus” iránti vágyat. A külső formát a hatótávolságát növelése érdekében tökéletesre csiszolták. Az első rész célja egy „teljesen más fókuszpont létrehozása”, mint a hagyományos belsőégésű motorral felszerelt autóké.

A tervezők állítása szerint, a karosszéria minden egyes szellőzőnyílása és légterelője a menetszél áramlását segíti vagy az elemek belső hűtésére irányítja a levegőt. Az EV 22 colos kerekei is a légellenállás csökkentése szerint készült.

A belső térben keveredik az anyagok és technológia összepárosítása a kontrasztos színek, a felhasznált anyagok és a modern technológia alkalmazásával. A bőr, a szénszál és az Alcantara a domináns anyag.

Készítettek egy lebegő műszerfalat, de a digitális műszercsoport és a 13 colos információs és szórakoztató képernyő az utastér fókuszpontja. A középső kijelzőt szükség esetén az utas felé lehet fordítani, az ülésekbe építették a hangszórókat és az okostelefon csatlakozóját.

Cupra vezetősége hangsúlyozza, hogy a Tavascan-t úgy tervezték, hogy az ügyfelek által igényelt teljesítményt, dinamikát és vezethetőséget biztosítsa. Erre a célra két elektromos motort építenek be, összesen 302 lóerőt teljesítenek, így 0-100 km/órára kevesebb, mint 6,5 másodperc alatt gyorsul az autó.

A Tavascan a rugalmas Volkswagen Group MEB platformot használja, integrálva a két motort mindkét tengelyhez. Alap a 77 kWh-s lítium-ion akkumulátor, amely a VW ID 3 legnagyobb kapacitású változatából származik és 450 kilométeres hatótávolságot ígér.

A márka számításai szerint az elektromos SUV-ok piaca évente 15% -kal növekszik. A Cupra reméli, hogy ezt a Tavascan gyártásával a jövőben ki tudja majd aknázni.

A Cupra már megkezdte a Formentor gyártását, amely szintén egy SUV-kupé, de PHEV hibrid hajtáslánccal készül egyelőre.

Forrás: autocar

You may also read!

Nyári gumi: 2021-es nyári gumi tesztek, a biztonságos közlekedés záloga az alapos felkészülés

A gumiabroncs kiválasztása jelentős hatással lehet a vezetési biztonságára, ezért a BHPgumi munkatársai nagyon fontosnak tartják a döntés előtti

Read More...

A Tesla beszorult a SUV alá, a sofőr az Autopilot rendszert hibáztatja

A fotót nemrégiben osztották meg a Facebook, Tesla Model Y csoportban. A képen egy totálkárosra tört fehér Y modell

Read More...

Hamarosan érkezik az elektromos Citroen e-Berlingo, hét üléssel és 280 kilométeres hatótávval

A Peugeot nemrég dobta piacra a Partner és a Rifter elektromos változatait, most a Citroen is ugyanezt tette és

Read More...