A villamosítás okozhatja a F1 végét?

In sport

Egyre több motorbeszállító tart attól, hogy érdektelenné válik Forma-1-es versenyzés a számukra.

A Honda nemrég váratlanul bejelentette, hogy a 2021-es szezon végén kiszáll a Forma-1-ből és nem szállít motort egyik csapat részére sem. Egyre aggályosabbá válik, hogy ez az autósport mennyire segíti az autógyártókat az egyre növekvő villamosítás világában.

A Honda azt mondta, hogy elengedi az autóversenyeket és inkább az üzemanyagcellák és az EV technológiák kutatására és fejlesztésére összpontosít, hogy 2050-re elérje a teljes szén-dioxid semlegességet. Míg az autó és motor gyártók a Forma-1 70 éves története során jöttek és mentek, a Honda az egyik legrégebb óta jelenlévő motorfejlesztő, ezért különösen jelentős a kilépése.

“A Forma-1 most azt a veszélyt hordozza magában, hogy kisebb jelentőségűvé válhat az autógyártóknak és különösen azok számára, akik részt vesznek ebben a motorsportban, mert a járművek világa sokkal gyorsabban változik, mint öt évvel ezelőtt az emberek gondolták volna” –nyilatkozta Mark Gallgher a Cosworth F1-es motorfőnöke.

„Úgy gondolom, hogy a Honda lépése, bár megdöbbentő, teljes mértékben összhangban van azzal, amit a világ minden táján tapasztalunk. A Forma-1 számára meglehetősen alapvető kérdéseket vet fel azzal kapcsolatban, hogy mit fognak tenni a következő három-négy évben a csapattulajdonosok “- tette hozzá.

A Forma-1 már régóta az autógyártók kedvelt együléses versenysorozata volt, sokan most mégis a Forma E-t részesítik előnyben. Valóban, ha megfigyeljük ebben a versenysorozatban olyan nagy autógyártók indulnak, mint az Audi, a Mercedes-Benz, a Porsche, a BMW, a Jaguar és a Nissan és vitathatatlanul a közúti autók szempontjából sokkal előnyösebb, mint a Forma-1. A Formula E-nek is 25 éves exkluzív szerződése van, mivel az FIA egyedüli elismert elektromos együléses szériája, így esély sincs arra, hogy az F1-es autókat a közeljövőben elektromos áram hajtsa.

“A Forma-1 így eléggé hátrányos helyzetben van, amikor fosszilis üzemanyag alapú technológiákhoz kötődik, amikor a világ autógyártása más irányba halad” – kommentálta Gallagher.

Cyril Abiteboul, a Renault F1-es főnöke is elismerte, hogy ennek a versenysportnak „fent kell tartania az érdeklődést”.

“A technológia csak akkor elég jó, ha hozzád is sikerül eljuttatni az üzenetét és mi nem ezt tesszük most” – mondta. „Aggódom, hogy amikor elvesztjük a nézők érdeklődését, akkor azt nagyon nehéz visszafordítani. Elképzelhető, hogy elegendő lesz átalakítani a motorokat és hajtásláncokat, hogy továbbra is érdekes maradjon a Forma-1.

Forrás: carscoops

You may also read!

Már épül az új présüzem a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában

Megkezdődtek a Mercedes-Benz új présüzemének építési munkálatai Kecskeméten. A gyár második présüzemében a tervek szerint 2022-ben kezdődik meg a

Read More...

Nyári gumi: 2021-es nyári gumi tesztek, a biztonságos közlekedés záloga az alapos felkészülés

A gumiabroncs kiválasztása jelentős hatással lehet a vezetési biztonságára, ezért a BHPgumi munkatársai nagyon fontosnak tartják a döntés előtti

Read More...

A Tesla beszorult a SUV alá, a sofőr az Autopilot rendszert hibáztatja

A fotót nemrégiben osztották meg a Facebook, Tesla Model Y csoportban. A képen egy totálkárosra tört fehér Y modell

Read More...