A plug-in hibridek sem jobbak, mint az ICE modellek egy új tanulmány szerint

In Téma

Egy nemrégiben kiadott tanulmány szerint a legtöbb plug-in hibrid autó sem környezetbarátabb, mint normál belsőégésű motorral szerelt társaik, a korlátozott elektromos hatótáv nem sokat javít a káros anyag kibocsájtáson. A vizsgálat szerint ha a PHEV-ket nem töltik fel rendszeresen a CO2-kibocsátásuk a valóságban rosszabb, mint egy hagyományos benzines vagy dízel modellé.

A több problémát is felvető tanulmányt német kutatók készítették és a vizsgálat célja, hogy az ilyen autók vásárlási ösztönzőit a kormányoknak mérsékelnie kellene, mert a PHEV túlzottan magas vásárlási támogatást kapnak.

Egy ilyen ellentmondásos következtetés leginkább a technika kritikusait támogatja. Állításuk szerint például a német prémium autógyártók a plug-in hibrid rendszereik forgalmazásával, csak a CO2-kibocsátási kvótájukat tudják csökkenteni.

Hogyan is néz ki ez a mérési adatok fényében? A Fraunhofer ISI intézet és az International Council on Clean Transportation (ICCT) kutatói több mint 100 000 PHEV használatának adatait vizsgálták 66 különböző modellben, amelyek Európában, az Egyesült Államokban és Kínában üzemelnek. A méréseik alapján azt tapasztalták, hogy legjobb esetben is egy plug-in hibrid autó átlagosan kétszer olyan magas CO2-kibocsátást eredményez, mint amit az autógyártók állítanak a kombinált méréseik alapján (NEDC vagy WLTP).

A legrosszabb esetben volt olyan PHEV, amelynek a CO2-kibocsátása négyszerese a feltüntetett hivatalos adatoknak. Például egy plug-in hibrid autó, amelynek hivatalos CO2-szintje 50 gramm/km, a valóságban 100 és 200 g/km között van.

Ennek oka, hogy nagyon sok PHEV-t céges autókként használnak, amelyekkel általában nagyobb távolságokat tesznek meg, mint amennyit a viszonylag korlátozott elektromos hatótávolságuk lehetővé tesz. Ezenkívül a céges gépjárművek használóit a legtöbb esetben arra utasítják, hogy benzint használjanak, mert munkáltatók ezt az üzemanyagot számolják el. Ez a probléma nem a hajtásából adódik, hanem a kedvező árképzéséből.

“Ha alacsonyabb üzemanyag fogyasztást és kevesebb CO2-kibocsátást akarunk elérni a valóságban, akkor csökkenteni kell a benzinmotor teljesítményét és növelni kell az elektromos hatótávot” – mondta a tanulmány vezető szerzője, Patrick Plotz.

Becslései szerint ahhoz, hogy egy plug-in hibrid kiválthassa a hagyományos ICE modelleket, a teljesen elektromos hatótávnak 80-100 km között kell lennie, ami jelenleg a legtöbb modellnél mindössze 30-60 km.

Patrick Plotz 2017-ben bemutatott tanulmánya szerint, (akkor még a PHEV technológia támogatója volt) a „Plug-in hibrid járművek jobbak, mint a hírnevük”. A múlt hónapban kiadott munkája azonban az bizonyítja, hogy a járműveiket nem töltő plug-in autósok jobbak mint a hagyományos autót használók, csak egy mítosz.

Plotz állítása, hogy az autógyártók szándékosan nem közölték a valódi mérési adatokat.

„Akkoriban kizárólag az elektromosan megtett kilométerek számát néztük” – árulta el az Autonews Europe munkatársának. “Nem vizsgáltuk a tesztciklustól való eltérést, csak a feltüntetett, jónak mondott eredményeket vettük figyelembe.”

Az új tanulmány a mai plug-in hibrideket „megfelelőségi autóknak” nevezi, ami azt jelenti, hogy csak papíron fogyasztanak üzemanyag takarékosan, de a valóságban ugyanannyi CO2-t bocsátanak ki, mint a hagyományos hajtású modellek.

Mi történik, ha a kormányzatok felismerik a PHEV-k valós káros anyagkibocsájtását és elkezdik visszavonni a vásárlási ösztönzőket? A megvont támogatások jelentős hatással lesznek az értékesítésre. Hollandia már az elmúlt években elkezdte csökkenteni a plug-in hibridek támogatását, az értékesítésük 2015-ben az EU legnagyobb 40 000 darabjáról két év alatt 1150 eladott autóra csökkent.

Európában viszont több plug-in hibridet adtak el, mint a világon bárhol, hozzávetőleg 780 000 tölthető hibrid autót. Ezzel szemben a hatalmas kínai piacon, nagyjából 10 000 új plug-in hibrid talált gazdára.

Forrás: carscoops

You may also read!

Rendszámtáblakeret

Megnyílt a Rendszámtáblakeret.hu bemutatóterme

Juhász Tamás barátom jó ideje foglalkozik nagyon igényes rendszámtáblakeretek gyártásával. Ahogy mindig hangsúlyozza, a rendszámtáblakeret az egyik legjobban hasznosítható

Read More...
Vogel Adrienn

Hetedik helyen zárták életük első rali-Eb szezonját Vogelék

Izgalmas, kiszámíthatatlan szezon után a hetedik helyen zárta élete első rali-Eb szezonját az ERC3-as kategóriában a Vogel Adrienn, Notheisz

Read More...

Viper GTS CS az egyetlen a világon

A létező egyetlen Dodge Viper GTS CS jövő év elején kerül aukcióra. Carroll Shelby és a Fitzgerald Motorsports együttműködésével

Read More...