A francia kormány extra adót vet ki a benzines és a dízel terepjárókra. Vajon ragadós lesz a példa?

In hír, Téma

Az intézkedés már a következő költségvetési csomag elfogadásával életbe is léphet, azaz 10 euró adót kell fizetni minden kilogramm után az 1800 kg tömeget meghaladó SUV-ok esetében.

Franciaország újabb jelentős intézkedést vezetne be a gépkocsik károsanyag-kibocsátása elleni küzdelemben. A legutóbbi jelentős különadó a szuper luxusautók után fizetendő úgynevezett szuperadó, amely legfeljebb 50 000 euró lehet és most következik a járművek súlyán alapuló adó megfizetése.

Minden új, 1800 kg-nál nagyobb tömegű autó után fizetni kell, mentességet kap ha az elektromosan üzemeltethető. Az adóztatásnak nagyon egyértelmű ellensége: a benzines és a dízel terepjárók.

A javaslat a WWF-től és a fenntartható ökológiai átmenetről szóló polgári egyezményből származik. A szervezetet Emmanuel Macron kereste meg még tavaly. 150 sorsolással kiválasztott önkéntes dolgozta ki a javaslatot.

Már a kész javaslat érkezett az elnök elé, amely szerint a nehezebb járművek tulajdonosai 10 eurót fizessenek minden kilogramm után egy maghatározott súlyhatár felett. Először a javasolt határ 1400 kg volt, de Barbara Pompili ökológiai miniszter javaslatára a súlyhatárt 1800 kg-ra emelték.

Franciaország vezeti be először. Melyik ország és mikor követi a példát?

Az új adó ugyan úgy mint a szuperautókra kivetett adó, elsősorban a külföldi márkákat érinti. A francia modelleket, vagyis a Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetség autóit vagy a PSA csoport által gyártott terepjárókat nem érinti a szabályozás, pont beférnek a súlyhatár alá. Ehelyett a külföldi főként a presztízs márkák nagy részét érintené az extra adózás.

Néhány példa:

Audi Q7 2090 kg 2900 euro
Bentley Bentayga 2388 kg 5880 euro
BMW X5/X7 2060 kb 2600 euro
Ford Edge 1957 kg 1570 euro
Volkswagen Touareg 1930 kg 1300 euro
Volvo XC60/XC90 2094 kg 2940 euro
Mercedes GLE/GLS 2090 kg 2900 euro
Range Rover Sport 2008 kg 2080 euro
Lamborghini Urus 2197 kg 3970 euro
Jeep Grand Cherokee 2328 kg 5280 euro

Forrás: INSIDEEVs

You may also read!

sérült autók Európában

Kiderült, mely autók sérülnek a legritkábban és a leggyakrabban Európában

Használt autó vásárlásakor az egyik legfontosabb cél annak kiderítése, hogy volt-e már balesetes az autó. Miután egy autó karosszériája

Read More...
Tim Gábor

Tim Gábor a sírból hozta vissza a hétvégéjét

A regnáló FIA Swift Cup Europe bajnok Tim Gábor 16 pontos előnnyel várta a bajnokság harmadik hétvégéjét, melyet az

Read More...
Hidrogén hajtású Defender

Hidrogén hajtású Defender prototípust fejleszt a Jaguar Land Rover

A Jaguar Land Rover az új Land Rover Defenderre épülő, hidrogénüzemű (hydrogen fuel cell electric vehicle – FCEV) prototípus

Read More...