Néhány hónapja mutatta be a francia autógyártó az új 508 PSE-t (Peugeot Sport Engineered), azonban nem ez volt a Peugeot első sportsedanja, ezt a címet a közel 30 éves 405 T16 birtokolja.
1987-ben jelent meg a hagyományos Peugeot 405. Az alapmodell alapján a 405 T16-ot 1993-ban mutatták be. A sportos 4 ajtós ötlete a 205 Turbo 16 sikeri után öltött testet, a kis méregzsák versenyváltozata két alkalommal, 1985-ben és 1986-ban megnyerte a B csoport rali világbajnokságát, valamint sikereket ért el a Párizs-Dakar ralin 1987-ben és 1988-ban.
A 405-ös is beszállt az autóversenyek világába, két győzelmet aratott az 1989-es és az 1990-es Párizs-Dakar ralin, valamint duplázott a híres Pikes Peak hegyi versenyen is 1988-ban és 1989-ben.
A Pininfarina stílusban átalakított 405 sportváltozatát a rajongók fenntartásokkal kezelték, hiányzott róla a széles kerékív és a 205 Turbo 16-ot egyedivé varázsló egyedi kiegészítő elemek. A korszakban nagynak számító 16 colos ötküllős könnyűfém kereket kapott, a standard modellé 15 colos volt. Új feszesebb lengőkarokkal szerelték, a sportos első és hátsó lökhárítókat és a csomagtértető spoilert a 405 Mi16-tól kölcsönözte.
Az autókülönlegességből 1046 darab készült. Turbós 2.0 literes 16 szelepes benzinmotorral szerelték, amely 220 lóerőt préselt ki magából. Négykerék meghajtással rendelkezett, a nyomaték 53 százalékát előre 47 százalékát pedig a hátsó tengelyre irányították. A 0–100 km/órára 7 másodperc alatt gyorsult és a végsebessége 235 km/óra volt.
Forrás: carscoops