A Mazda kezdeti tiltakozása ellenére végül piacra dobott egy teljesen elektromos autót. Ez a MX-30 nevű szabadidős autó. Aki vezette már azt mondja, hogy elég izgalmas vele közlekedni, de vajon képes teljesíteni a jávorszarvas tesztet?
A feladat célja, hogy egy adott autó mekkora maximális sebességnél képes egy kiprovokált szituációt megoldani, mennyire és hogyan avatkoznak be a vezetés támogató rendszerek. Előfordulhat, hogy az úton egy nem várt akadályt kell kikerülni, majd a lehető leggyorsabban visszatérni a sávba. Több új modell nagyon bizonytalanul viselkedett és ezért nem tudta megfelelően teljesíteni a tesztet.
A MX-30-nak is 79 km/órás tempóban kellett volna hibátlanul átmennie a terelőbóják között, de csak egészen keveset, 2 km/órát kellett a sebességből visszavenni és gond nélkül áthaladt a feladaton, a Km77 csapata ezt elfogadható eredménynek nevezte. Gyárilag 18 colos kerekekkel, 215/55 Bridgestone Turanza gumiabroncsokkal szerelt EV, fürgén és könnyen kezelhető, kissé túl kormányzott volt, de az ESC minden alkalommal időben reagált és megnövelte a tapadást. Az MX-30 a szlalompróbán is jól teljesített – véleményezte a tesztpilóta.
A 141 lóerős és 265 Nm nyomatékot teljesítő villanymotort egy 35,5 kWh-s akkumulátor táplálja. Támogatja a DC gyors töltést, amely 30 perc alatt akár 80 százalékra is feltöltheti az akkut. A WLTP-ciklus szerint 200 kilométeres hatótávolságot kínál az elektromos Mazda.
Az MX-30 alapfelszereltségként 18 colos kerekeket, LED fényszórókat, navigációs rendszert, tolatókamerát kapott. A felszereltség szintenként növelhető, rendelhető Sport Lux és a csúcskategóriás GT Sport Tech kivitelben is.
Forrás: carscoops