A Manhart felvette a BMW X7-et is a tuning katalógusába. A német márka óriás SUV-ja az átépítés után megállja a helyét akár komolyabb terepen is ehhez nagyobb teljesítményre növelték az amúgy sem gyenge motorját. Az X7 M50i gyári változat alapjára készült és MHX7 650 Dirt Edition a projekt hivatalos neve.
A külsőhöz a speciális szárazföldi erők páncélozott parancsnoki járművei adták az ihletet. A csillogó fényezést eltakarták és matt fekete, szálcsiszolt 3D szegecsekkel kialakított speciális autófóliát kapott. Nem spóroltak a kerekekkel sem, 20×10 colos Black Rhino felniket szereltek fel, vaskos Maxxis Bighorn MT-764 305/50 gumival. Módosították a légrugózást, így az autó hasmagassága 40 mm-rel emelkedett.
A Manhart, hogy növelje a motor ’kilégzését’ HJS leömlőt és egyedi rozsdamentes acél kipufogórendszert rakott az autó alá majd újra programozta a szoftvert. Ennek köszönhetően a BMW nagyobb erővel büszkélkedhet. Az tuning végeredménye: az X7 most 650 lóerős és 920 Nm nyomatékkal rendelkezik.
A Manhart MHX7 650 Dirt Edition-ről nem tudni mennyi a gyorsulása és a végsebessége. Ami biztos, hogy a valamivel gyengébb 621 LE-s és 800 Nm-es Alpina XB7 12,6 másodperc alatt képes lefutni a negyedmérföldet és 290 km/óra maximális sebességgel rendelkezik.
A gyári ’alap’ verzió két turbós 4,4 literes benzines V8 motorja 530 LE-t és 750 Nm teljesítményt produkál egy nyolcfokozatú automata váltóval és összkerékhajtással összekötve. Ez a kombináció teszi lehetővé, hogy a gyári X7 M50i 0–100 km/órára 4,5 másodperc alatt gyorsuljon és elérje az elektronikusan korlátozott végsebességet, a speciális terepgumikon 210 km/h vagy a nyári nagy teljesítményű gumikkal a 250 km/órát. Ehhez viszonyítva elképzelhetjük mit tudhat a Manhart legújabb szerzeménye.
Forrás: carscoops