Az elektromos járművek gyártása lassan olcsóbb, mint a hagyományos autóké

In elektromos autók

Az EV-khez használt lítium-ion akkumulátorok árai az elmúlt 10 év alatt 89% -kal csökkentek és alig néhány év alatt várhatóan odáig fognak esni, hogy az autógyártók az ICE járművekkel megegyező áron készíthetnek elektromos járműveket.

 

Tíz évvel ezelőtt egy EV-akkumulátor nagyjából 1110 dollárba került kilowattóránként, a legfrissebb felmérés szerint ez az érték kilowattóránként 137 dollárra csökkent. Bizonyos piacokon, például Kínában, az árak még nagyobb ütemben csökkentek, ahol a legújabb fejlesztésű elektromos buszok akkumulátorai körülbelül 100 dollárba kerülnek kilowattóránként.

„Ha megnézzük az elmúlt évtized jelentős költségcsökkenését és a következő néhány év várható eseményeit és ehhez hozzáadjuk Európa szigorítását, az Egyesült Államokban és Kínában várható politikai intézkedéseket, akkor ezek a törekevések megalapozzák az EV-k térnyerését, ami igazából most kezdődik. ”- mondta Logan Goldie-Scot, a Bloomberg New Energy Finance vezetője. „Az autógyártók folytatják a fejlesztéseket és ezzel felgyorsítják a következő néhány évben a villamosítás ütemét. Négy éven belül a nagy autógyártóknak képesnek kell lenniük az EV-k tömeges gyártására és ugyanazon az áron, megegyező árréssel kell értékesíteniük, mint a belső égésű motorral szerelt autókat.

A tanulmány rámutatott, hogy jelenlegi állapotában az elektromos járművek használati költségei már alacsonyabbak, mint az ICE járműveké és az akkumulátortechnológiák fejlődése még tovább csökkenti a költségeket.

A kutatásban kiemelték, hogy sokkal több elektromos jármű kell a piacnak. Az elektromos járművekre való áttérésnek gyorsnak kell lennie, mert a klímaváltozás hatásai hamarosan elérik a kritikus pontot és visszafordíthatatlan események sorát indíthatják meg.

“Még akkor is, ha a most eladott járművek 100% -a csak EV lenne, több mint egy évtizedbe telne az összes autó cseréje, de már nagy sikerként könyvelhetnénk el ha az úton lévő autók felét rövid időn belül kicserélnénk”- mondta Haresh Kamath az intézet kutatója. “Ez az egyszerre sürgős, hosszú távú és fokozatos fejlődés elengedhetetlen.”

Forrás: carscoops

You may also read!

Már épül az új présüzem a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában

Megkezdődtek a Mercedes-Benz új présüzemének építési munkálatai Kecskeméten. A gyár második présüzemében a tervek szerint 2022-ben kezdődik meg a

Read More...

Nyári gumi: 2021-es nyári gumi tesztek, a biztonságos közlekedés záloga az alapos felkészülés

A gumiabroncs kiválasztása jelentős hatással lehet a vezetési biztonságára, ezért a BHPgumi munkatársai nagyon fontosnak tartják a döntés előtti

Read More...

A Tesla beszorult a SUV alá, a sofőr az Autopilot rendszert hibáztatja

A fotót nemrégiben osztották meg a Facebook, Tesla Model Y csoportban. A képen egy totálkárosra tört fehér Y modell

Read More...