Az ADAC töréstesztje megmutatja, hogy miért kell messziről elkerülni, a SUDA SA01 kínai elektromos autót.
Az ADAC videóüzenetéhez nem szükséges a német tudás, a képek magukért beszélnek. A tesztelés közben készített felvétel az összes okot bemutatja a SUDA SA01-re vágyakozó vásárlóknak, hogy miért ne vegyék meg ezt az autót. Ez a megfizethető e-autó Németországban a kedvezményekkel csak 10390 euróba kerülne. Ha azt gondolja, hogy azért lehet kapni jó kocsit az olcsóbb kategóriában, igaza van, de a Suda SA01 nem tartozik ezek az autók közé.
Olcsó kocsi, mert nincs telepakolva extrákkal, silány anyagokat használtak a készítés során, de sajnos a biztonsági eszközöket is kispórolták belőle. Nincs légzsák és ESP de még ABS sincs benne. Ha legalább megfelelő merevségű lenne a karosszéria, akkor nem lenne annyira ijesztő ahogyan összetörik a kocsi.
A frontális törésteszt után az SA01 szörnyű állapotban volt. A bal oldali A-oszlop eldeformálódott és az első ajtó is elhajlott, amely úgy tűnt elsőre, hogy kinyílik, de a szakemberek nem tudták kiszabadítani a próbabábut, hogy megvizsgálják a sérülések mértékét.
Az ajtó kinyitásához a tűzoltók segítségére volt szükség. Majd ezután jött a döbbenet, a kormányoszlop annyira benyomódott az utastérbe, hogy ezzel súlyos sérüléseket okozott a próbabábún. Ha egy valódi ember vezeti ezt az autót, túlélési esélyei minimálisak lennének.
A videó elején látható, hogy milyen szépen sodródik az autó. Még jó is lenne, ha ezt szándékosan csinálná a sofőr. Valójában a Suda SA01-et vezető profi tesztsofőr próbálta kordában tartani az autót, több kevesebb sikerrel. Próbálta, hogy ez a kínai EV mennyire jól fékezhető és irányítható.
Nem szükséges elmondani a teszt utáni ítéletet, de érdemes tudni néhány számadatot. Az 1400 kg tömegű 4,42 méter hosszú lépcsőshátúnak 41,8 méterre volt szüksége, hogy 100 km/óráról teljesen megálljon. A hasonló járműveknek ehhez kb. 30–35 m elég szokott lenni. Ez óriási különbség az esetlegesen bekövetkező baleset elkerüléséhez.
Az ADAC kitérést szimuláló tesztjén a Suda hátulja már 70 km/h sebességnél megindult és irányíthatatlanná vált a kocsi. Kategóriatársai rendszerint 95 km/h sebességgel teljesítik ezt a tesztet, mert rendelkeznek ESP-vel.
Az ADAC hangsúlyozta, hogy nagyon jó kínai autók kaphatók Németországban, például az MG ZS EV és az Aiways U5. Nem feltétlenül csak az a fontos, hogy honnan származik az autó. Ezek Kínában gyártott autók megkapják az összes biztonsági felszerelést és a törésteszteket is könnyedén teljesítik.
Forrás: insideevs