HONDA CR-V E:HEV 2021, teljessé vált a Honda elektromos üzemmódra is képes választéka

In bemutató

A frissített CR-V család éppúgy a Honda által fejlesztett e:TECHNOLOGY hajtásláncra épül, mint a vadonatúj Jazz e:HEV, így minden változatán ott díszeleg a japán gyártó környezetbarát járműveit fémjelző e:HEV-embléma.

A CR-V e:HEV alapját a Honda által fejlesztett hatékony hibrid hajtáslánc adja, amelyet 2019-ben mutatott be a vállalat. Az innovatív erőátvitellel társított rendszer két villanymotorból és egy Atkinson-ciklusú benzines erőforrásból áll, működését pedig a három intelligens menetüzemmódot felkínáló intelligens Multi-Mode Drive (i-MMD) vezérlőegység szabályozza és egyaránt elérhető elsőkerék- (FWD) és összkerékhajtású (AWD) változatban is.

Honda CR-V e:HEV Sport Line.

Az új Sport Line változat ötvözi a dinamikus stílust a CR-V-re jellemző tágas és praktikus beltérrel. Az elvégzett módosításoknak köszönhetően még inkább kifinomult lett a CR-V utastere is.

Az új Honda-arculatba illeszkedő, hangsúlyos orr-részt szemlélve a szárnyszerű forma és a jellegzetes, alapáras, LED-fényszórópár tűnik fel elsőként. Hátul ugyancsak éles kontúrok határozzák meg az összképet, mely határozottságot erősítik a kerékjárati ívek mögé bújtatott, látványos felnik. Az új Sport Line változatok kétféle, Crystal Black Pearl (fekete) és Platinum White Pearl (fehér) fényezéssel választhatóak, a többi változatnál nyolc fényezés közül lehet választani.

A CR-V e:HEV-ben dolgozó, 2.0 i-VTEC benzines motor 6200-as fordulatszámnál, 145 lóerőt teljesít, míg a villanymotor 184 lóerővel és 315 Nm-es maximális forgatónyomatékkal teszi még gyorsabbá és élvezetesebbé az utazást. A 180 km/órás végsebességre képes CR-V e:HEV, a gyorsulása: 8,6 másodperc 100 km/órára, míg az összkerekes átiratnál ez 8,9 másodperc.

Honda CR-V e:HEV Sport Line.

A CR-V e:HEV városi környezetben általában automatikusan kapcsol (oda-vissza) a Hybrid Drive és az EV Drive között. Hybrid Drive módban a benzines motor termelte áramot – egy generátor révén – az akkumulátorok töltésére is fordíthatja a rendszer. Az EV Drive tisztán elektromos üzemet is lehetővé tesz. Ilyenkor körülbelül két kilométeren át károsanyag-kibocsátás nélkül is haladhat az autó.

A CR-V e:HEV modellt Lassulást Szabályozó Kormánykapcsolókkal (Deceleration Paddle Selector) látták el, ezekkel a volán mögött elhelyezett fülekkel határozhatja meg a vezető, hogy gázelvételnél milyen tempóban csökkenjen a jármű sebessége.

Honda CR-V e:HEV Sport Line.

Az Aktív Zajcsökkentő (ANC) főként az alacsony frekvenciájú hangokat „szűri ki”, emellett minimalizálja a motor irányából érkező zajokat is. Az alapfelszereltségként kínált berendezés két mikrofon segítségével folyamatosan figyeli a hajtásláncból fakadó zajokat, míg a rendszerhez társított hangszórók szükség esetén olyan frekvenciájú jelet bocsátanak ki, ami kioltja a zavaró hangot. Az ANC menet közben mindig működik, függetlenül attól, hogy a pilóta bekapcsolja-e az audiorendszert.

A Honda legújabb, Valós Idejű Összkerékhajtás (Real Time AWD) névre keresztelt, extraként rendelhető, intelligens vezérlőegységgel (Intelligent Control System™) ellátott, összkerekes erőátviteli rendszere kedvező üzemanyag-fogyasztást és könnyű irányíthatóságot biztosít.

A második generációs, intuitívan kezelhető Honda Connect szoftver megannyi szolgáltatással jár az utazók kedvében, többek között Apple CarPlay és Android Auto alapú okostelefon-kapcsolat kiépítésére is alkalmas.

Honda CR-V e:HEV Sport Line.

A kormánykerék mögé helyezett műszeregység középpontjában nagyméretű, hétcolos, színes TFT-LCD kijelző áll, ami a Driver Information Interface, azaz a vezetői információs felület nevet kapta, és természetesen az üzemanyagszint mellett az akkumulátor töltöttségéről is tájékoztat.

Az ultramodern, aktív menetbiztonsági és vezetést segítő eszközöket magában foglaló – Honda SENSING® csomag egyedülálló a kategóriában. Tartalmazza többek között:

  • Ütközésmérsékelő Fékrendszer (Collision Mitigation Braking System, CMBS): segít megállítani az autót, ha úgy érzékeli, hogy elkerülhetetlen a frontális baleset;
  • Frontális Ütközésre Figyelmeztető Rendszer (Forward Collision Warning, FCW): folyamatosan pásztázza az autó előtti területet és vizuális, illetve hangjelekkel adja a vezető tudtára, ha veszélyhelyzetet érzékel;
  • Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer (Lane Departure Warning, LDW): jelez a vezetőnek, ha irányjelzés nélkül lépi át a sávelválasztó útburkolati jelet;
  • Útpályaelhagyásra Figyelmeztető Rendszer (Road Departure Mitigation, RDM): a szélvédőre helyezett kamera egyfolytában ellenőrzi az autó mozgását és azonnal jelez a vezetőnek, ha elhagyja az útpályát;
  • Sávtartó Asszisztens (Lane Keeping Assist System, LKAS);
  • Adaptív Sebességrögzítő (Adaptive Cruise Control, ACC): segítségével a vezető maga szabhatja meg a sebességet, illetve a követési távolságot az elöl haladó autóhoz viszonyítva, így változó forgalmi viszonyok között is használható;
  • Közúti Jelzőtábla Felismerő Rendszer (Traffic Sign Recognition, TSR);
  • Intelligens Adaptív Sebességrögzítő (Intelligent Adaptive Cruise Control, i-ACC).
Honda CR-V e:HEV Sport Line.

You may also read!

Újraindul a Moszkvics gyártása

A nyugati autógyártók teljesen elengedték Oroszország autóiparát az Ukrán invázió után. A szankciók miatt az orosz vállalatok nehezen tudják

Read More...
autót 150 ezerért

Autót 150 ezerért? Ne már!

Autót venni szerintem élvezetes dolog. De 150.000 forintért? Á, inkább spórolj még, vagy vegyél fel hitelt! Hitelt? Kösz,nem! Hátha

Read More...
gumi elektromos autóra

Új Vredestein négy évszakos gumi kifejezetten elektromos autókra

Az Apollo Tyres a mai napon bemutatja a Vredestein Quatrac Pro EV-t, amely Európa első, kifejezetten akkumulátoros elektromos és

Read More...