HONDA CR-V E:HEV 2021, teljessé vált a Honda elektromos üzemmódra is képes választéka

In bemutató

A frissített CR-V család éppúgy a Honda által fejlesztett e:TECHNOLOGY hajtásláncra épül, mint a vadonatúj Jazz e:HEV, így minden változatán ott díszeleg a japán gyártó környezetbarát járműveit fémjelző e:HEV-embléma.

A CR-V e:HEV alapját a Honda által fejlesztett hatékony hibrid hajtáslánc adja, amelyet 2019-ben mutatott be a vállalat. Az innovatív erőátvitellel társított rendszer két villanymotorból és egy Atkinson-ciklusú benzines erőforrásból áll, működését pedig a három intelligens menetüzemmódot felkínáló intelligens Multi-Mode Drive (i-MMD) vezérlőegység szabályozza és egyaránt elérhető elsőkerék- (FWD) és összkerékhajtású (AWD) változatban is.

Honda CR-V e:HEV Sport Line.

Az új Sport Line változat ötvözi a dinamikus stílust a CR-V-re jellemző tágas és praktikus beltérrel. Az elvégzett módosításoknak köszönhetően még inkább kifinomult lett a CR-V utastere is.

Az új Honda-arculatba illeszkedő, hangsúlyos orr-részt szemlélve a szárnyszerű forma és a jellegzetes, alapáras, LED-fényszórópár tűnik fel elsőként. Hátul ugyancsak éles kontúrok határozzák meg az összképet, mely határozottságot erősítik a kerékjárati ívek mögé bújtatott, látványos felnik. Az új Sport Line változatok kétféle, Crystal Black Pearl (fekete) és Platinum White Pearl (fehér) fényezéssel választhatóak, a többi változatnál nyolc fényezés közül lehet választani.

A CR-V e:HEV-ben dolgozó, 2.0 i-VTEC benzines motor 6200-as fordulatszámnál, 145 lóerőt teljesít, míg a villanymotor 184 lóerővel és 315 Nm-es maximális forgatónyomatékkal teszi még gyorsabbá és élvezetesebbé az utazást. A 180 km/órás végsebességre képes CR-V e:HEV, a gyorsulása: 8,6 másodperc 100 km/órára, míg az összkerekes átiratnál ez 8,9 másodperc.

Honda CR-V e:HEV Sport Line.

A CR-V e:HEV városi környezetben általában automatikusan kapcsol (oda-vissza) a Hybrid Drive és az EV Drive között. Hybrid Drive módban a benzines motor termelte áramot – egy generátor révén – az akkumulátorok töltésére is fordíthatja a rendszer. Az EV Drive tisztán elektromos üzemet is lehetővé tesz. Ilyenkor körülbelül két kilométeren át károsanyag-kibocsátás nélkül is haladhat az autó.

A CR-V e:HEV modellt Lassulást Szabályozó Kormánykapcsolókkal (Deceleration Paddle Selector) látták el, ezekkel a volán mögött elhelyezett fülekkel határozhatja meg a vezető, hogy gázelvételnél milyen tempóban csökkenjen a jármű sebessége.

Honda CR-V e:HEV Sport Line.

Az Aktív Zajcsökkentő (ANC) főként az alacsony frekvenciájú hangokat „szűri ki”, emellett minimalizálja a motor irányából érkező zajokat is. Az alapfelszereltségként kínált berendezés két mikrofon segítségével folyamatosan figyeli a hajtásláncból fakadó zajokat, míg a rendszerhez társított hangszórók szükség esetén olyan frekvenciájú jelet bocsátanak ki, ami kioltja a zavaró hangot. Az ANC menet közben mindig működik, függetlenül attól, hogy a pilóta bekapcsolja-e az audiorendszert.

A Honda legújabb, Valós Idejű Összkerékhajtás (Real Time AWD) névre keresztelt, extraként rendelhető, intelligens vezérlőegységgel (Intelligent Control System™) ellátott, összkerekes erőátviteli rendszere kedvező üzemanyag-fogyasztást és könnyű irányíthatóságot biztosít.

A második generációs, intuitívan kezelhető Honda Connect szoftver megannyi szolgáltatással jár az utazók kedvében, többek között Apple CarPlay és Android Auto alapú okostelefon-kapcsolat kiépítésére is alkalmas.

Honda CR-V e:HEV Sport Line.

A kormánykerék mögé helyezett műszeregység középpontjában nagyméretű, hétcolos, színes TFT-LCD kijelző áll, ami a Driver Information Interface, azaz a vezetői információs felület nevet kapta, és természetesen az üzemanyagszint mellett az akkumulátor töltöttségéről is tájékoztat.

Az ultramodern, aktív menetbiztonsági és vezetést segítő eszközöket magában foglaló – Honda SENSING® csomag egyedülálló a kategóriában. Tartalmazza többek között:

  • Ütközésmérsékelő Fékrendszer (Collision Mitigation Braking System, CMBS): segít megállítani az autót, ha úgy érzékeli, hogy elkerülhetetlen a frontális baleset;
  • Frontális Ütközésre Figyelmeztető Rendszer (Forward Collision Warning, FCW): folyamatosan pásztázza az autó előtti területet és vizuális, illetve hangjelekkel adja a vezető tudtára, ha veszélyhelyzetet érzékel;
  • Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer (Lane Departure Warning, LDW): jelez a vezetőnek, ha irányjelzés nélkül lépi át a sávelválasztó útburkolati jelet;
  • Útpályaelhagyásra Figyelmeztető Rendszer (Road Departure Mitigation, RDM): a szélvédőre helyezett kamera egyfolytában ellenőrzi az autó mozgását és azonnal jelez a vezetőnek, ha elhagyja az útpályát;
  • Sávtartó Asszisztens (Lane Keeping Assist System, LKAS);
  • Adaptív Sebességrögzítő (Adaptive Cruise Control, ACC): segítségével a vezető maga szabhatja meg a sebességet, illetve a követési távolságot az elöl haladó autóhoz viszonyítva, így változó forgalmi viszonyok között is használható;
  • Közúti Jelzőtábla Felismerő Rendszer (Traffic Sign Recognition, TSR);
  • Intelligens Adaptív Sebességrögzítő (Intelligent Adaptive Cruise Control, i-ACC).
Honda CR-V e:HEV Sport Line.

You may also read!

Nyári gumi: 2021-es nyári gumi tesztek, a biztonságos közlekedés záloga az alapos felkészülés

A gumiabroncs kiválasztása jelentős hatással lehet a vezetési biztonságára, ezért a BHPgumi munkatársai nagyon fontosnak tartják a döntés előtti

Read More...

A Tesla beszorult a SUV alá, a sofőr az Autopilot rendszert hibáztatja

A fotót nemrégiben osztották meg a Facebook, Tesla Model Y csoportban. A képen egy totálkárosra tört fehér Y modell

Read More...

Hamarosan érkezik az elektromos Citroen e-Berlingo, hét üléssel és 280 kilométeres hatótávval

A Peugeot nemrég dobta piacra a Partner és a Rifter elektromos változatait, most a Citroen is ugyanezt tette és

Read More...