DS 4: A KIFINOMULT TECHNOLÓGIA

In bemutató

A DS Automobiles tovább növekszik. A DS 7 CROSSBACK, a DS 3 CROSSBACK és a DS 9 után a márka negyedik modelljeként most leleplezett DS 4 az avantgárd tervező szellem új generációját képviseli.

A DS 4 arányai kivételesek: 183 cm széles, kerekei óriásiak, ez akár 20 collos felniket is jelenthet, miközben hosszát és magasságát tekintve kifejezetten kompakt: 4,40 méter hosszú és 1,47 méter magas. Figyelemre méltó arányok, amelyek kiemelkedő szolgáltatásokat rejtenek.

A modell orr-részének stílusát az új fényszórók határozzák meg. A DS MATRIX LED VISION megoldás egy rendszerben kombinálja a mátrixos és a kanyarkövető fényszórókat, amelyeket mindkét oldalon két-két LED-sorból álló nappali fény (összesen 98 LED) egészít ki. A fényszórókat a DS WINGS elnevezésű „szárnyak” kötik össze a hűtőráccsal. Oldalnézetben egyszerre látunk fluid és határozott vonalakat. Az autó tetővonala hosszan elnyúlik hátrafelé, a légterelő különlegesen meredek szélvédőben folytatódik.

A DS 4 belső tere a digitális funkciók köré épült. Az ergonomikus, rugalmas megoldások kulcsa az, hogy az egyes elemeket tökéletesen intuitív módon integrálták rendszerbe, mégpedig nemcsak funkcionális, de esztétikai szempontból is. Az utazás művészete – ezt szolgálja a vezérlőgombok újfajta elosztása is.

A három külön zónában helyet kapó gombok könnyedebbé teszik a vezetést. A Clous de Paris mintázat mesterien kidolgozott részleteit a prémium órakészítők ihlették.

  • A műszerfalon található „szablya” a légkondicionáló és a DS AIR vezérlőit – a láthatatlan szellőzőt – foglalja magában.
  • Az ablakemelők és az oldalsó szellőzők vezérlői az ajtókban kaptak helyet.
  • A DS SMART TOUCH, azaz a DS IRIS SYSTEM-mel kommunikáló 5 hüvelykes érintőképernyő, valamint a DS E-TOGGLE, azaz az automata váltó vezérlője a középkonzolban találhatók.

A DS 4 belső tere – a különböző bőrkárpitokkal, az Alcantara® szövettel, a karbonnal, a fával és az új kárpitozási megoldásokkal – remekül ötvözi a csúcstechnológiát a kifinomultsággal.

A kiváló hangzást a 690 wattos FOCAL ELECTRA hifi rendszer, a 14 hangszóró, valamint a szegmensben úttörőnek számító hangszigetelt oldalablak garantálja. A beltérben külön légtisztító berendezés szűri ki a 2,5 mikronnál nagyon részecskéket és érzékeli a külső levegőszennyezést.

A DS 4 a teljesen megújított EMP2 platformra épül. Az alkatrészek 70%-a egészen új vagy kifejezetten a DS 4-hez készült, az új modell így már a bevezetéskor is elérhető plug-in hibrid változatban. A moduláris, többféle hajtáslánc hordozására is alkalmas, biztonságos és dinamikus, új EMP2 platformkifejezetten a DS 4 számára készült.  Az EMP2 platform új változata új kompozit elemeket és melegen sajtolt szerkezeti elemeket tartalmaz, valamint kompaktabb klímablokk került bele, amely plusz tárolóhelyet szabadít fel. A csomagtér 430 literes, a csomagtérfedél motorral működik.

A motortérben egy 4 hengeres 180 LE-s turbómotort találunk, amelyhez egy 110 LE-s villanymotor és egy EAT8 automata sebességváltó kapcsolódik. A rendszerteljesítmény összesen 225 LE. Az elérhető tisztán elektromos hatótávolság több, mint 50 km (WLTP vegyes ciklus). A plug-in hibrid meghajtáson kívül a modell elérhető lesz a PureTech benzinmotorok 130, 180 és 225 lóerős változataival, valamint a BlueHDi 130 dízelmotorral. Minden motorváltozat 8 fokozatú automata váltót kap.

A DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY igazi avantgárd vizuális élmény, újabb lépés a kibővített valóság felé. Ezzel az új technológiai megoldással a vezetéshez elengedhetetlen információk közvetlenül az útra vetítődnek. Egy optikai trükk segítségével az adatok a szélvédőtől 4 m-re előre vetítődnek ki, 21”-os átlón követve a vezető tekintetét.

A DS IRIS SYSTEM hanggal és gesztusokkal vezérelhető, mivel a beépített asszisztens érti az elhangzott utasításokat, a rendszer pedig képes azok végrehajtására. A gesztusvezérlés a középkonzolon található, az ujjainkkal vezérelhető képernyő, a DS SMART TOUCH segítségével történik. Elég egy gesztus, hogy elérjük az előre rögzített funkciókat.

A DS 3 CROSSBACK, DS 7 CROSSBACK és DS 9 modelleken már elérhető 2-es félautonóm vezetés. A rendszer neve DS DRIVE ASSIST 2.0. A rendszer a forgalom tempójához adaptálja az autó sebességét, képes arra, hogy torlódás esetén megálljon és újrainduljon, illetve arra, hogy a vezető akarata szerint precízen pozícionálja a gépkocsit a sávon belül.

A DS 4-ben bemutatkozó rendszer új funkciókat is felvonultat, mint a félautomata előzés, a kanyarsebesség optimalizálása, vagy a sebességtáblák jelzéseire történő előzetes figyelmeztetés. Az új „sarokérzékelők” egyéb lehetőségeket is kínálnak, mint például a kiterjesztett holttér-figyelést, akár 75 méteres sávban. Ebben a szegmensben egyedülálló DS ACTIVE SCAN SUSPENSION elektronikusan vezérelt felfüggesztésnek köszönhető. A szélvédő felső részén elhelyezett kamera előre érzékeli az útegyenetlenségeket, a kapott információk alapján keményíti vagy puhítja a felfüggesztést.

Új technológia a DS NIGHT VISION. A rendszer jobban megvilágítja az utat és segít elkerülni a veszélyhelyzeteket. Egy a hűtőrácsban elhelyezett infravörös kamera éjjel vagy rossz látási viszonyok között, akár 200 m-rel a gépkocsi előtt képes érzékelni a gyalogosokat és az állatokat. A veszélyek a DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY-en is megjelennek, hogy a vezető mielőbb reagálhasson.

A DS 4 95%-ban újrafelhasználható anyagokból és 85%-ban újrahasznosítható alkatrészekből készül. A teljes tömeg 30%-ának alapanyaga újrahasznosítható vagy újrahasznosított fém vagy polimer műanyag. A műszerfal (a nem látható részeken) 20%-ban kenderből készül.

A DS 4 forgalmazása 2021 negyedik negyedévében indul.

You may also read!

Már épül az új présüzem a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában

Megkezdődtek a Mercedes-Benz új présüzemének építési munkálatai Kecskeméten. A gyár második présüzemében a tervek szerint 2022-ben kezdődik meg a

Read More...

Nyári gumi: 2021-es nyári gumi tesztek, a biztonságos közlekedés záloga az alapos felkészülés

A gumiabroncs kiválasztása jelentős hatással lehet a vezetési biztonságára, ezért a BHPgumi munkatársai nagyon fontosnak tartják a döntés előtti

Read More...

A Tesla beszorult a SUV alá, a sofőr az Autopilot rendszert hibáztatja

A fotót nemrégiben osztották meg a Facebook, Tesla Model Y csoportban. A képen egy totálkárosra tört fehér Y modell

Read More...