A világ egyik leghíresebb szupermotorja a Hayabusa idén új motorral, rengeteg biztonsági segédeszközökkel, megújult dizájnnal és 300 km/órás végsebességgel érkezik.

Az előző két generáció sikerét felhasználva elkészült a 2021-es modell, amelyen több mint 550 alkatrészt cseréltek újabbra. A motor külsején is azonnal felismerhető, hogy egy teljesen új modell jelentet meg, sokat javítottak a légellenálláson, élesebb vonalakat és új tükörkialakítást is kapott.

A motorkerékpár több részből álló LED-es fényszórókkal rendelkezik és a szögletes légbeömlő nyílások között helyezkedik el, új a LED-es hátsó lámpa, új a krómozott ikerkipufogó. A két analóg műszer is új a TFT kijelző mellett, amely több információt közöl, az utazási számításoktól a hőmérsékletig szinte mindent megjelenít és természetesen a kiválasztott sebességfokozatot is jelzi.

A vezetési élményből keveset vesz el, de sokkal biztonságosabbá és kellemesebbé teszi az utazást az elektronikus segédeszközök sora, mint például a dőlésszög érzékelő ABS, a visszagurulásgátló, a kipörgésgátló, a motorfék-vezérlés, az indításvezérlés, a sebességtartó automatika, az aktív sebességkorlátozó és a kétirányú gyorsváltó. A Hayabusa is megkapta a Suzuki Drive Mode Selector Alpha rendszert, amely hozzáférést biztosít a különböző vezetési módokhoz.

A 2021-es Hayabusa vázát korszerűsítették. Teljesen új a segédváz, amely nagyban hozzájárul a súlycsökkentéshez, előre nagyobb féktárcsákat és új felfüggesztést terveztek.
Az új szupermotor hajtására az 1340 köbcentis, soros négy hengeres motort választották, miután a márka mérnökei több változattal is kísérleteztek. A 187 lóerőt és 150 Nm nyomatékot előállító erőmű alapos átdolgozáson esett át, így már megfelel az Euro 5 emissziós szabványnak és lehetővé teszi az új Busa számára, hogy elérje az elektronikusan korlátozott 300 km/h végsebességet.
Forrás: carscoops

Feliratkozás az Autosajto.hu hírlevelére










