Miért nem szabad emelni a sebességhatárokat

In biztonság, hír, USA

A sebességhatárok megemelése nem csökkenti a száguldozó autók számát, de jelentősen növeli a súlyos sérülésekkel és a halálos áldozatokkal járó balesetek kockázatát. A gyorshajtás a közúti autózás egyik alapproblémája, mivel sok sofőr gyorsabban halad, mint a kiírt sebességhatár.

Ennek ellensúlyozására az USA néhány államában megemelték a sebességkorlátozásokat, ezzel akarják bemutatni, hogy a megadott sebességhatár fölött utazik az autósok nagy része. Az AAA (amerikai autósok egyesülete) azonban óva int, hogy általánossá váljon a sebességhatárok emelése, mivel szerintük a sofőrök amúgy is túllépik a sebességhatárt és a nagyobb sebesség már önmagában elegendő ahhoz, hogy növeljék az autóban utazók súlyos sérülését vagy a halálos baleset kockázatát.

A nemrég elvégzett tanulmányban három teljesen egyforma 2010-es Honda CR-V crossovert törtek össze. Azért ezt a modellt választották, mert az IIHS (Közlekedésbiztonsági Intézet, USA) első tesztjén ez a Honda szerezte meg a legjobb értékelést és az átlagos 11,8 éves amerikai jármű életkort képviseli.

A szimulált baleseteket 40, 50 és 56 mph (64, 80 és 90 km/h) sebességgel hajtották végre. A sebesség növekedésével a kutatók jobban roncsolódott autót és ezzel nagyobb sérüléseket találtak a próbabábu teljes testén.

Ebben semmi meglepő nincs, de az AAA megjegyezte, hogy a 40 mph-val (64 km/h) történő ütközésnél csak minimálisan sérült az utasfülke. Az 50 mph (80 km/h) sebességnél az ütközés lényegesen nagyobb sérülést okozott, a vezető oldali ajtó nehezen nyílt, a műszerfal benyomódott az utastérbe és a láb észrevehető sérülését okozta, pedig a 10 mph (16 km/h) sebességnövekedés nem hangzik annyira soknak. Az 56 mph-val (90 km/h) történő ütközés már jelentősen veszélyeztette a CR-V belsejét, a próbabábuban lévő érzékelők súlyos nyaki sérüléseket valamint a csonttöréseket valószínűsítettek az alsó lábszáron.

További érdekesség, hogy az 56 mph (90 km/h) sebességnél a próbabábu feje a kormánykerékbe csapódott annak ellenére, hogy a légzsák kinyílt. A műszerek azt mutatták, hogy ez ütés súlyos arcsérüléseket és súlyos agykárosodást okozott volna.

Forrás: carscoops

You may also read!

Nyári gumi: 2021-es nyári gumi tesztek, a biztonságos közlekedés záloga az alapos felkészülés

A gumiabroncs kiválasztása jelentős hatással lehet a vezetési biztonságára, ezért a BHPgumi munkatársai nagyon fontosnak tartják a döntés előtti

Read More...

A Tesla beszorult a SUV alá, a sofőr az Autopilot rendszert hibáztatja

A fotót nemrégiben osztották meg a Facebook, Tesla Model Y csoportban. A képen egy totálkárosra tört fehér Y modell

Read More...

Hamarosan érkezik az elektromos Citroen e-Berlingo, hét üléssel és 280 kilométeres hatótávval

A Peugeot nemrég dobta piacra a Partner és a Rifter elektromos változatait, most a Citroen is ugyanezt tette és

Read More...