Miért nem szabad emelni a sebességhatárokat

In biztonság, hír, USA

A sebességhatárok megemelése nem csökkenti a száguldozó autók számát, de jelentősen növeli a súlyos sérülésekkel és a halálos áldozatokkal járó balesetek kockázatát. A gyorshajtás a közúti autózás egyik alapproblémája, mivel sok sofőr gyorsabban halad, mint a kiírt sebességhatár.

Ennek ellensúlyozására az USA néhány államában megemelték a sebességkorlátozásokat, ezzel akarják bemutatni, hogy a megadott sebességhatár fölött utazik az autósok nagy része. Az AAA (amerikai autósok egyesülete) azonban óva int, hogy általánossá váljon a sebességhatárok emelése, mivel szerintük a sofőrök amúgy is túllépik a sebességhatárt és a nagyobb sebesség már önmagában elegendő ahhoz, hogy növeljék az autóban utazók súlyos sérülését vagy a halálos baleset kockázatát.

A nemrég elvégzett tanulmányban három teljesen egyforma 2010-es Honda CR-V crossovert törtek össze. Azért ezt a modellt választották, mert az IIHS (Közlekedésbiztonsági Intézet, USA) első tesztjén ez a Honda szerezte meg a legjobb értékelést és az átlagos 11,8 éves amerikai jármű életkort képviseli.

A szimulált baleseteket 40, 50 és 56 mph (64, 80 és 90 km/h) sebességgel hajtották végre. A sebesség növekedésével a kutatók jobban roncsolódott autót és ezzel nagyobb sérüléseket találtak a próbabábu teljes testén.

Ebben semmi meglepő nincs, de az AAA megjegyezte, hogy a 40 mph-val (64 km/h) történő ütközésnél csak minimálisan sérült az utasfülke. Az 50 mph (80 km/h) sebességnél az ütközés lényegesen nagyobb sérülést okozott, a vezető oldali ajtó nehezen nyílt, a műszerfal benyomódott az utastérbe és a láb észrevehető sérülését okozta, pedig a 10 mph (16 km/h) sebességnövekedés nem hangzik annyira soknak. Az 56 mph-val (90 km/h) történő ütközés már jelentősen veszélyeztette a CR-V belsejét, a próbabábuban lévő érzékelők súlyos nyaki sérüléseket valamint a csonttöréseket valószínűsítettek az alsó lábszáron.

További érdekesség, hogy az 56 mph (90 km/h) sebességnél a próbabábu feje a kormánykerékbe csapódott annak ellenére, hogy a légzsák kinyílt. A műszerek azt mutatták, hogy ez ütés súlyos arcsérüléseket és súlyos agykárosodást okozott volna.

Forrás: carscoops

You may also read!

Újraindul a Moszkvics gyártása

A nyugati autógyártók teljesen elengedték Oroszország autóiparát az Ukrán invázió után. A szankciók miatt az orosz vállalatok nehezen tudják

Read More...
autót 150 ezerért

Autót 150 ezerért? Ne már!

Autót venni szerintem élvezetes dolog. De 150.000 forintért? Á, inkább spórolj még, vagy vegyél fel hitelt! Hitelt? Kösz,nem! Hátha

Read More...
gumi elektromos autóra

Új Vredestein négy évszakos gumi kifejezetten elektromos autókra

Az Apollo Tyres a mai napon bemutatja a Vredestein Quatrac Pro EV-t, amely Európa első, kifejezetten akkumulátoros elektromos és

Read More...