Fedezd fel a világot: bemutatkozik az új Harley-Davidson Pan America és Pan America Special

In bemutató, motor

Ellenállónak építve, felfedezéshez fejlesztve, kalandokra tervezve – a Pan America a Harley-Davidson vadonatúj, “fedezz fel mindent” motorkerékpárja azoknak, akik a hagyományosnak vélt motoros túráktól eltérően valami többre, másra vágynak, akár aszfalton, akár a terepen. Ez a szögletes, erőteljes és technikai megoldásokkal gazdagon ellátott motor igazi kalandokra csábít.

“Büszkeséggel tölt el az új Pan America bemutatása, mely az első túra-endúrónk egyenesen Amerikából” mondta Jochen Zeitz, a Harley-Davidson elnöke és vezérigazgatója.

A Harley-Davidson átszervezte a designer és mérnök csapatát, hogy megalkossa a mindenben új kaland-túra motorkerékpárokat, a Pan America és a Pan America Special modelleket, amelyeket prémium tulajdonságokkal, kiváló teljesítménnyel és innovatív megoldásokkal láttak el. Minden részletüket, a fogódzkodóktól az oldaldoboz tartókig, a terepen jobb látószöget bevilágító horizontális fényszóróig, mindent a funkcionalitásnak rendeltek alá.

Az új modellekbe az új Revolution® Max 1250 köbcentis blokk került, 150 lóerővel és vízhűtéssel. A súlycsökkentés érdekében a blokk a motor középső vázszerkezeteként is funkcionál. A Pan America súlya 245 kg, míg a Pan America Special 258 kg.

PAN AMERICA

Egy robosztus, erős és számos technikai megoldással felszerelt sokoldalú motorkerékpár kalandvágyó motorosoknak.

A teljesítményt és a súlycsökkentést szem előtt tartva, a legjobb súly-lóerő arányra törekedve alakították ki a motor formáját és a motorblokkot. A blokk szorosan a váz része lett, így elhagyhatták a hagyományos vázszerkezet. A három elem, az első, a középső és a hátsó segédváz mind a blokkhoz került rögzítésre. Ezzel a megoldással könnyebb súlyt és egy merevebb vázat kaptak, ami jobb irányíthatóságot biztosít. A mart alumínium hátsó villa csökkenti a rugózatlan tömeget. Az 1580 mm-es tengelytáv ideális túrázáshoz, főleg utassal és csomagokkal, valamint a terepen jobb irányíthatóságot biztosít.

Pan America 1250

A Harley-Davidson és a Brembo együtt fejlesztették ki a Pan America modellek egyedi fékrendszerét, a megfelelő fékerő és fékhatás érdekében. Prémium minőségű passzív első és hátsó futóművel rendelkezik a Pan America, amiken teljesen állítható a nyomó és húzó csillapítás. A rugóút elől és hátul egyaránt 190 mm.

Minden adatot és visszajelzést egy döntött 6.8inch átmérőjű érintőképernyő (vékony filmréteggel, folyadék kristályos magas képminőséggel és kontraszttal) mutat. A tükröződésmentes üvegfelület bármely fényviszony mellett is jó olvashatóságot biztosít.

A Pan America modell kanyarodást segítő biztonsági rendszerekkel rendelkezik, segítve a vezetést egy hirtelen vészhelyzetben vagy rossz útviszonyok között. A kanyarodás érzékelését egy belső szenzor, az IMU figyeli és korrigálja a vezetést, ha a motor dőlésszöge megváltozik, vagy ha egyenesen halad. A következő szenzorok lettek beépítve a modellekbe: kanyarodást segítő elektromos fékrásegítés, kanyarodási blokkolásgátló rendszer, kanyarodási kipörgésgátló rendszer, kanyarodási gázadást adagoló rendszer, visszagurulás gátló.

Pan America 1250

Öt különböző beállítás közül választhat a motoros (4 előre programozott és 1 szabadon állítható): Utcai, Sport, Eső, Off-road és Off-road Plusz. Mindegyik vezetési mód különböző motorerőt, motorféket, kanyarodási blokkolásgátló és kanyarodási kipörgésgátló rendszer érzékenységet állít be a motoron.

PAN AMERICA SPECIAL, a prémium túraenduró

A Special kiadás elektronikusan állítható első és hátsó futóművel szerelt. A szenzorokból beérkező adatok alapján a futómű automatikusan állítja a csillapítást, a terepviszonyok és vezetési stílushoz alkalmazkodva.

Pan America 1250 Special

A guminyomás figyelő rendszer (TPMS) a színes kijelzőn mutatja az első és hátsó guminyomást, valamint villogva figyelmeztet, ha alacsony a nyomás.

Szerszámok nélkül állíthatjuk be a megfelelő hátsó fékkar állást a kényelmes motorozás érdekében. Ha álló testhelyzetben motorozunk, azzal jobb irányíthatóságot adunk a motornak terepen, valamint a motoros messzebbre is ellát, hogy felmérje az akadályokat.

Pan America 1250 Special

A Daymaker® adaptív fényszóró mindig helyesen állítja be a fényforrás megfelelő szögét, valamint a kanyarodásnál kitakart sötét részeket is képes megvilágítani, ez által sokkal kényelmesebben vezethető a motor sötétben.

A Harley-Davidson az első motorkerékpár gyártó, ahol a Pan America Special modellhez alapfelszereltségként jár az adaptív ülésmagasság állítás. Az ARH nem változtat a rugóúton, aminek a teljes hossza így is megmarad, de a dőlésszögön vagy a hasmagasságon sem. Négy különböző ülésmagasság közül lehet választani: Automatikus mód, Rövid és hosszú késleltetés mód: Ebben a módban a leültetés késleltetve van a megállásig, például megmarad a magasság nagyon alacsony sebességnél is. Zárt mód: Az állítható futómű mindig teljes magasságban marad megállás után is.

Pan America 1250 Special

A Pan America 1250 és a Pan America 1250 Special teljesen új vízhűtéses V-blokkot kapott,

Revolution Max 1250 blokk

  • Hengerűrtartalom: 1250cc
  • Löket x furat: 4.13 in. (105 mm) x 2.83 in (72 mm)
  • Teljesítmény: 150hp
  • Nyomaték: 94 ft. lbs.
  • nyomaték fordulata: 9500
  • Sűrítési arány: 13:1
Pan America Revolution® Max 1250

V-Twin felépítés, a V-blokk lehetővé teszi a keskeny motorblokk kialakítást, ami központosítja a motorkerékpár súlyelosztását. A motorblokk súlycsökkentése nagyban hozzájárul az egész motorkerékpár tömegéhez, így nagyban segíti a motor hatékonyságát, kigyorsítását, irányíthatóságát és fékezését.

Pan America Jason Momoa

A két hajtókar kiegyenlítő tengelye 30 fokkal el lett forgatva. A Harley-Davidson a flat track versenymotorok tuningolásának tapasztalatait is felhasználta a Revolution Max 1250 blokk tervezésekor.

Fényezések: Vivid Black (fekete); Gauntlet Gray Metallic (szürke); Deadwood Green (zöld, de csak bizonyos piacokon választható); two-tone Baja Orange and Stone Washed White Pearl (narancs-fehér); mindegyiken egyedi matricázással.

You may also read!

Berta Benjamin F4

F4-es Dávid az F3-as Góliátok között

Bár a Gender Racing Dávidját Berta Benjáminnak hívják, de az ősi bibliai történetet majdnem teljesen tökéletesen ültette át a

Read More...
Skoda Fabia

Itt a 4. generációs Skoda Fabia

A Skoda Fabia 22 éve indult hódító útjára és nagyon sikeres modellnek mondható. Ez már a negyedik generáció. A

Read More...
bővül a GreenGo

Két országban bővíti flottáját a GreenGo

Új, Skoda Citigo e iV elektromos autókkal bővül a GreenGo hazai és prágai flottája. Azért éppen ezzel a modellel,

Read More...