10 európai egzotikus autó az 1980-as évekből

In auto, Classic, tuning

A legnagyobb és legmerészebb tuningőrület időszaka az 1970-es évek végétől az 1990-es évek elejéig tartott és az európai prémium márkák átalakítására érkeztek is az ötletek. Ha egy igazán vad és minden porcikájában átalakított egyedi autóra vágyik, azt javasoljuk, hogy tekintse meg például a Bram Corts SEL1000 Mercedes-t, amely tökéletesen tükrözi az időszak őrületének világát. De akadnak bőven ízléstelenül átszabott, de a 80-as éveket mégis tökéletesen tükröző luxusautók. Íme a 10 legelvetemültebb európai egzotikus autó az 1980-as és a 1990-es évekből.

Koenig-Competition Evolution

A Koenig műhelye által átalakított Testarossa volt az 80-as évek posztereinek főszereplője. Ebben az évtizedben élte virágkorát a plakátok töménytelen mennyiségű felhasználása, a tizenévesek szobáinak falait együttesek, színészek, autók és persze gyönyörű nők képeinek posztere borította.

Korábban a Ferrari 512BB-ből szerzett tapasztalatok felhasználásával Willy Koenig, a német származású Hill Climb korábbi bajnoka, megalkotta az ikerturbós Testarossa-t, a világ legerősebb, bejegyzett Ferrari-ját, amely 1000 LE fölötti teljesítménnyel rendelkezik, így kétszer olyan erős, mint az eredeti gyári Ferrari F40.

Styling Garage 500SGS Gullwing

Az eredeti Mercedes 300SL még az ötvenes években indította a felfelé nyíló sirályszárnyajtó őrületét, ezért elkerülhetetlen volt, hogy valaki meg ne próbálja egy modern Mercedes-hez igazítani a technológiát, talán ennél az autónál csúcsosodott ki, amikor az ízlés elhagyta az embert és az autót. Elsőként a Styling Garage volt aki 1982-ben felfedte a SEC alapból átszabott 500SGS Gullwing-et.

Koenig Specials R107 SL

A Koenig műhelye leginkább Ferrari átalakításoktól vált híressé, de a Mercedes és a Porsche autóival is foglalkozott. Ezt az R107 SL-t nézve talán inkább nem kellett volna. A Testarossa-stílusú szélesítések és a hatalmas szárny nem igazán illik az úrias SL formához, de ami még kínosabban az a bőrbelső, amely úgy nézett ki, mintha egy 1970-es években gyártott amerikai jachtból emelték volna át.

Strosek 928

Voittorio Strosek versenybe szállt a Koenig Specials műhelyével, és a saját nevével látta el a Porsche-kat. A leglátványosabb munkája a 928-as átalakítása volt. A korai modellek elveszítették a divatnak megfelelő  szokásos rejtett lámpákat és kettő tűhegyes Ultra Wing projektorlámpát valamint a Mercedes-ről ismert felfelé ajtókat kapott.

B+B Auto Exclusiv 928 Targa

A Porsche 928 még csak egy éve volt a piacon, amikor a B+B Auto Exclusiv garázsa nekiállt és levágta a karosszéria és a tető nagy részét. Az eredmény emlékeztetett a Honda sokkal későbbi CR-X targa tetős változatára. Az exkluzív autót ellátták egy CB-rádió adó-vevővel is; ekkor 1979 írtak.

Rinspeed Porsche 939

Ha most azon gondolkodik, hogy a Porsche nem is készített 939-et, akkor igaza is van. A 911-et párosították a 928-al és így megalkották a 939-et, amit nagyjából a Rinspeed hozott létre. Beépítették a 928 V8 GT első és hátsó lámpáját a 911 gömbölyű karosszériájába. Az eredmény aligha volt szépnek mondható, de mindenképp kiemelkedett a tömegből, ami az 1980-as évek tuning csatájának a lényege volt.

RUF CTR

A Ruf CTR szépsége nem igazán méltó, hogy ezen a listáján szerepeljen. De a német egzotikus autót mindenképp meg kell említeni mint a korszak leghíresebb tuningautóját. 463 lóerős turbó hat hengeres boxermotort párosították a Carrera kasznijához, és bemutatták a CTR-t. A RUF Porsche legismertebb színe a Yellowbird volt, de készült néhány példány más színben is. A sportkocsi végsebessége elérte a 340 km/órát, egy 1987-es Road & Track teszten a VW Ehra- Lessien-i pályán lemosta a Ferrari-t, a Lamborghini-t és az AMG riválisait.

Gemballa Avalanche 911

A sajtó imádta Ruf CTR-t, kiemelte a letisztult vonalait és a teljesítményét, de a Gemballa Avalanche más miatt került a reflektorfénybe. A Ruf által módosított motort használta, de a Gemballa-ról szóló hírek a hatalmasra szélesített formáról és a aránytalanul nagy hátsó szárnyról szóltak. A tuningolás még őrültebb irányt vett és megépítették a későbbi Gemballa Mirage-t, amely csak egy egyszeri 911 átalakítás volt; 500 LE-s motorral és kameralapú tükrökkel keltette a feltűnést.

DP Cargo

Ekkehard Zimmermann DP (Design and Plastic) Motorsport tervezte és gyártotta a Porsche 935 K3 Kremer karosszériáját. Az autó megnyerte a 1979-es Le Mans 24 órás versenyt, és hamarosan módosított utcai autókat kínált a vásárlóknak.

De ha valaki egy praktikusabb DP-autót választott volna a bevásárlásokhoz, akkor megrendelhette a DP Cargo-t. A Porsche 944 átépítése inkább hasonlít egy halottaskocsira, mintsem egy sportautóra.

Treser Quattro Roadster

A Treser Quattro Roadster és a DP Cargo lehetne a befutó a csúnyasági versenyben. 1980-as évek elején az Audi Sport vezetőjeként, Walter Treser kulcsfigurája volt az Audi Quattro történetének. De úgy érezte, hogy ez az autó többre képes, mint amennyit az Audi vezetősége megenged, ezért otthagyta az Audi-t, és megalkotta az összkerékhajtás ikonjának számító autó nyitható tetejű változatát. Oldalról nézve inkább hasonlít egy Chevy El Camino SS-re, ami szintén nem a szépségéről vált híressé.

Forrás: carscoops

You may also read!

A Tesla tulajok szerint könnyen becsapható az autopilot rendszer

Az autós magazin aggodalma teljesen jogos, ők sem gondolták, hogy mennyire egyszerű kijátszani az autó védelmi rendszerét. Az NHTSA és

Read More...

Árverésen egy LaFerrari, 3 millió dollár feletti árat várnak

Eladásra kínálják ezt az alig használt 2014-ben gyártott Ferrari LaFerrari sportautó ritkaságot. Jelenleg a washingtoni Bellevue-ban várakozik egy méregdrága

Read More...

A 2021-es VW Polo megfiatalodik LED világítást, digitális műszereket és nagyautós biztonsági technikát kap

A Volkswagen Polo óriás a kisautók között. Az 50 éve tartó sikere alatt több mint 18 millió eladott példánynál

Read More...