A Tesla tulajok szerint könnyen becsapható az autopilot rendszer

In autóipar, automata vezetés, elektromos autók, önvezető autó

Az autós magazin aggodalma teljesen jogos, ők sem gondolták, hogy mennyire egyszerű kijátszani az autó védelmi rendszerét.

Az NHTSA és az NTSB továbbra is vizsgálja a két ember halálát okozó balesetet a texasi Spring-ben. A történtek központi kérdése, hogy a Tesla Autopilot rendszere működhet-e anélkül, hogy valaki tartózkodna a vezetőülésen. A Consumer Reports válaszolt a kérdésre egy videóval. Fontos megjegyezni, hogy ez könnyen megtehető, de csak szándékosan lehet becsapni a Tesla biztonsági rendszerét. Semmiképp sem ötletet adunk és ne próbálja ki ezt senki!

Jake Fisher, a Consumer Reports tesztelési vezetője egy 2020-as Tesla Y modellt vitt zárt tesztpályára, hogy elvégezze a kísérlet. A becsatolt biztonsági övre ráült és bekapcsolta az Autopilotot, amíg a vezetőülésben volt. Ezután a kormány jobb oldalán található gombbal nulla értékre állította a sebességet majd a kormány bal oldali küllőjére egy egyszerű hevedert csatolt, két ragasztótekerccsel terhelve, ezzel utánozva az erőt, amelyet a vezető keze a kormánykerékre gyakorol, amit a rendszer megkövetel.

Ezután Fisher átmászott a jobb első ülésbe, és a jobb oldali gombbal növelte a sebességet 30 mérföld/órára. Az autó úgy ment, mintha valaki továbbra is ülne a vezetőülésen. Ha lenne súlyérzékelő, amely figyeli, hogy valóban helyetfoglal valaki az ülésben, akkor az Autopilot rendszer már nehezebben lenne kijátszható, legalább is menetközben.

Fisher következtetése, hogy nem nehéz becsapni az Autopilotot, de ezt csak szándékosan lehet megtenni. Más rendszerek, például a GM Super Cruise, ülésérzékelővel és hátrafelé néző utaskamerákkal figyelik, hogy a sofőr ténylegesen felügyeli a rendszert. Eddig senki sem próbálta kijátszani a SuperCruise rendszert, így nem tudjuk, hogy az Autopilot az egyetlen rendszer, amellyel ilyen könnyen lehet trükközni.

A Consumer Reports szerkesztője hangsúlyozta, hogy nem az a cél, hogy megpróbáljanak bármit is tisztázni a balesetben. Egyelőre a nyomozók nem találtak magyarázatot, hogyan és miért volt a sofőr az autó hátsó ülésén. A videó célja, hogy ellenőrizzék hogy az autó rendelkezik-e a megfelelő biztonsági intézkedésekkel, amelyekkel a visszaélések megelőzhetők. Az autós magazin arra a következtetésre jutott, hogy „a járművezető felügyeleti rendszereknek sokkal több óvintézkedésre van szüksége, hogy a járművezetők ne tudják szándékosan veszélyes módon használni a rendszereket”.

Fisher szerint a Tesla nagyszerű munkát végzett az EV-k népszerűsítésében, “de úgy tűnik, hogy fejlesztőként használják a tulajdonosokat, miközben önvezető technológiákon dolgoznak. Sokkal komolyabb munkát kellene végezniük, a biztonságos közlekedés érdekében és ezzel nem lehúzni szeretnénk a márkát” – tette hozzá a szakértő. A Tesla kritikusai és rajongói évek óta vitatkoznak többek között erről is.

Forrás: insideevs

Ferrari a gyártás leállását

Feliratkozás az Autosajto.hu hírlevelére

You may also read!

elektromosjármű-piac

Bizonytalan kilátások az elektromosjármű-piacon: a vásárlók fele egyelőre nem venne villanyautót

Az Európai Unió 2035-től tervezi betiltani az új, fosszilis üzemanyaggal hajtott járművek értékesítését, a vásárlók érdeklődése azonban az elektromos

Read More...
Zemplén Rally

Juhász Csaba: Kategóriagyőzelem a TippmixPRO Zemplén ralin!

Juhász Csabáék az év legkeményebb versenyén vannak túl. Sokáig a második helyért küzdöttek, de aztán más balszerencséje az ő

Read More...
Zemplén Rally

Kelemen Csaba bajnoki címet ünnepelhetett

TippmixPRO Zemplén Rally 2025 – Horváth Rallye ASE beszámoló A 2025-ös rally idény utolsó futama, a TippmixPRO Zemplén Rally embert

Read More...

Mobile Sliding Menu

×