A Dacia Duster mindig nagyon népszerű volt Európában. Egy nagyon praktikus kocsi, amely ötvözi az off-road képességeket a modern megfizethető dizájnnal. A B-SUV most megújult, kicsit fiatalosabb, frissebb lett. A harmadik generációja 2025 körül várható, a tervek szerint a román cég igyekszik megőrizni sikerének fő jellemzőit, pedig szinte biztos, hogy 2025-ben a villamosítás már elkerülhetetlen lesz valamennyi autógyártónak.
A Dacia korábban ígéretet tett, hogy a lehető leghosszabb ideig kínálja a hagyományos ICE motorokat, mielőtt megkezdi a PHEV és a BEV technológiára történő átállást; annak ellenére, hogy nagy sikerrel kínálja a Spring ev-t, amely a világ legolcsóbb elektromos autói közé tartozik. A román gyártó a Jogger-re épülő első hibridjét 2023-ban a „legolcsóbb 7 üléses hibridként” mutatja be a közönségnek.
Az első Duster-t még 2010-ben mutatták be, a második generáció 2017-ben követte és idén, félidőben kapott egy kis ráncfelvarrást. Ez azt jelentheti, hogy a vadonatúj, harmadik generációs Duster három-négy év múlva érkezhet. Addigra valamennyi gyártónak az egyre szigorodó környezetvédelmi előírások miatt már valamilyen szintű villamosítást kell alkalmaznia, hogy továbbra is értékesíthető maradjon az Európai Unióban az 2030-as években is.
Megerősítést nyert, hogy a CMF-B platform, amely már a Sandero, a Sandero Stepway és a Jogger alapját is képezi, megkapja a Dacia és a Lada modellek teljes skáláját. Ezzel lehetővé válik valamennyi modell számára, hogy a Renault Captur E-Tech PHEV hajtásláncát használja.
A teljesen elektromos változat is elérhető lesz, a Renault 5 által bemutatott CMF-BEV platform alkalmazásával, mivel ez a padlólemez lehetővé teszi, hogy az autóra terepjáró abroncsokkal szerelt, nagy átmérőjű kerekek is felszerelhetők legyenek. Az egyetlen probléma, hogy ez a platform jelenleg csak elsőkerék hajtást tesz lehetővé, de a mérnökök szerint a közeljövőben ez változni fog.
A megújult Duster bemutatóján Julien Ferry termékfőnök elmondta az Autocar magazinnak, hogy a frissített Duster megtartotta értékeit a „nagyon jó ár-érték arány” megőrzésével, kielégítve azon vásárlók igényeit, akik „egyszerű autót akarnak, terepjáró képességekkel”. Így az autó terepjáró jellege továbbra is elsődleges prioritás marad, mint a korábbi modellnél. Ferry, a piac „legjobb, de nem speciálisan terepjárónak tervezett” autójának nevezte a Duster-t.
A Duster-hez 2022 második felében csatlakozik egy nagyobb méretű C-SUV. A modellt Bigster koncepcióautó néven előzetesen már bemutatták, a CMF-B platform megnövelt változatát fogja megkapni és elsőként viselheti a Dacia új logóját.
Forrás: carscoops