A VW főnöke szerint veszélybe került 30 000 munkavállaló helye

In elektromos autók

Herbert Diess, a Volkswagen vezérigazgatója figyelmeztetett, hogy a német autógyártó akár 30 ezer munkavállalót is elbocsájtani kényszerülhet, ha nem gyorsul fel az elektromos járművekre való áttérés, szerintük még mindig túl sok ICE hajtású autó vesznek.

Diess egy felügyelőbizottsági ülésen még szeptemberben elmondta, hogy a német piacon újonnan megjelenő márkák, például a Tesla komoly versenyt generálnak, ezért a VW-nek fel kell gyorsítania az elektromos autókra történő átállást. Kiemelte, hogy a Tesla évente 500 000 autó gyártását tervezi a berlini gyárban és nekik ehhez 12 000 alkalmazottat is elegendő foglalkoztatni, míg ezzel szemben a Volkswagen wolfsburgi gyára 700 000 járművet gyárt évente, de ehhez több mint kétszer annyit, 25 000 főt foglalkoztat.

Michael Manske, a Volkswagen szóvivője a Reutersnek nyilatkozva megerősítette, hogy valóban éles versenybe került a cég és erre lépnie kell.

„Kétségtelen, hogy foglalkoznunk kell a kérdéssel, a wolfsburgi üzemünk versenyképességét meg kell őrizni és figyelnünk kell az új piaci szereplőkre” – jelentette ki Manske. „A Tesla új mércét állít fel a termelékenységi skálán amikor beindul az üzem Grünheide-ben” (Tesla Gigafactory helye). „A tanácskozások folynak és máris sok jó ötlet született. Egyelőre nincsenek konkrét forgatókönyvek.”

A Volkswagen munkavállalók érdekvédelmi tanácsának szóvivője nem kommentálta Diess megjegyzéseit, csak annyit azt mondott, hogy „30 000 munkahely csökkentése abszurd és alaptalan”.

A Volkswagen wolfsburgi gyárában a korábbi tervek szerint több mint 50 000 alkalmazottnak adnak majd munkát, de itt még nem készül elektromos jármű. Ez 2026-tól megváltozik, amikor az üzemben elkezdik gyártani a legújabb modellt, amely jelenleg Project Trinity néven ismert. Ez az autó egyedi felépítésű lesz, fejlettebb hajtásláncokat és akkumulátor technológiákat használ, mint amit a VW jelenleg készít; és a bejelentések szerint az új modell már képes lesz a 4. szintű autonóm vezetésre is.

Forrás: carscoops

You may also read!

Peugeot 106 Rallye

Elképesztő összeget kértek ezért a közel 30 éves Peugeot 106-osért

Nem véletlen a magas ár, ugyanis a típus legkeresettebb változatáról, az első szériás Rallye-ról van szó, ráadásul teljesen felújított

Read More...
Mitropa Kupa

Csodás toszkán hétvége

Fontos tapasztalatokkal és Mitropa pontokkal tért haza a Merencsics Árpád – Istovics Gergő duó a hétvégi Rally Internazionale del

Read More...
AutoWallis

A Magyar Kajak-Kenu Csapat hivatalos mobilitási szolgáltatója lett az AutoWallis Csoport

A Magyar Kajak-Kenu Szövetséggel kötött együttműködési megállapodást az AutoWallis Csoport, így a magyar tőzsde autós vállalata lesz 2024-ig a

Read More...