Valamennyi autógyártó egyre inkább már csak az elektromos technológiát fejleszti és akár egyszerű módszerekkel is jelentősen tudják javítani a hatótávolságot. A Peugeot a legújabb, egyszerű és okos módosításaival több kilométert tudott kihozni a normál szériában gyártott elektromos autóiból.
A francia márka a napokban jelentette be, hogy a teljesen elektromos 2022-es e-208 hatótávolsága 22 km, az e-2008 crossover pedig 25 km plusz hatótávval bővül a 2021-es modellekhez képest.
Számításaik szerint ez körülbelül hét százalékos javulást jelent az e-208 esetében, amelynek hatótávolsága jelenleg 362 km és nyolc százalékos az e-2008 esetében, amely 345 km-t tud megtenni egy töltéssel a WLTP szerint.
A hatékonyság érdekében a Peugeot elsőként még korszerűbb, továbbfejlesztett gumiabroncsokat szerel az autókra. Mindkét modellnél a régebbi abroncsokat A+ osztályú gumikra cserélik, amelyek még alacsonyabb gördülési ellenállással rendelkeznek. Ezeket az új gumikat az e-208 16 colos, az e-2008 17 colos kerekeire szerelik majd.
Az autók szélvédőjének belső részére szerelt páratartalom érzékelővel összekötött új hőszivattyú optimalizálja a klíma- és fűtésrendszer energiahatékonyságát, ezzel is segítve, hogy néhány plusz kilométert préselhessen ki az autó akkujából.
A harmadik módosítás a sebességváltó, az új áttétel optimalizálja a hatótávot autópályás közlekedés közben. A Peugeot állítja, hogy a fejlesztéseknek köszönhetően már könnyedén meghaladja a megtehető hatótáv a korábbi WLTP méréseit. A francia gyártó szerint további apró módosításokkal akár 40 km-es javulást eredményezhetnek városi forgalomban 0°C hőmérséklet mellett.
Mindkét modell az eCMP platformon alapul, a Peugeot elektromos modelljei egy viszonylag kicsi, 50 kWh-s akkumulátort használnak, egy villanymotorral párosítva, amely 134 LE-t és 260 Nm nyomatékot ad le.
Forrás: https://www.carscoops.com/2021/11/peugeot-adds-8-more-range-to-2022-e-208-and-e-2008-with-clever-modifications/