A Volkswagen nem hiszi, hogy a félvezető chipek legnagyobb hiányán már túl vagyunk, sőt a gyártási számok további csökkenésére készül.
A német Manager Magazin meg nem nevezett forrásokra hivatkozva arról számolt be, hogy a legnagyobb német autógyár már olyan forgatókönyvre készül, amelyben a chipválság 2023-ig is eltart. A legpesszimistább jóslatok szerint a termelés 2022-ben további egymillióval csökken az idei 9 millióról. A legfrissebb jelentés szerint a helyzet átmenetileg javult, de 2021 év végétől a termelés újabb visszaesésére számítanak.
A Reutersnek nyilatkozva a VW szóvivője elmondta, hogy a chiphiány enyhe mérséklődésére számít 2022 első felében, de úgy véli, hogy a jövő év továbbra is erősen ingadozó marad. Német versenytársai, a BMW és a Daimler is nagyjából ugyanerre számít és azt jósolják, hogy a hiány a jövő év végéig biztosan kitart.
Az elhúzódó válság kezelésére a Volkswagen, az Audi és a Skoda már bejelentette, hogy az alkatrészhiány miatt január 10-ig meghosszabbítják az ünnepi szünetet, de az Audi szerint a helyzet hónapokig is megmaradhat. „Arra számítunk, hogy a következő évben hónapokig érint bennünket az alkatrészválság” – mondta a szóvivő. „A hiány még jóval tovább is eltarthat.”
A Porsche is pesszimista a chipválság végét illetően. A válság kezelésére azt mondta, hogy az autógyártóknak saját kezükbe kell venniük a gyártást. „Aki azt hiszi, hogy a chipválság a következő évben megnyugszik, téved” – mondta Oliver Blume vezérigazgató a német sajtónak.
A becslések szerint szeptemberig a chiphiány 210 milliárd dollár bevételkiesést okozott az autóiparnak, és 7,7 millióval kevesebb járművet eredményezett, mint amennyit 2021-re terveztek.
Forrás: https://www.carscoops.com/2021/12/volkswagen-unconvinced-chip-crisis-will-ease-anticipates-production-to-fall-again-in-2022/