A múlt héte közöltünk egy hírt, miszerint a Peugeot 308 hibrid elbukott a jávorszarvas teszten. Ezek után a Peugeot márka-képviseletétől az alábbi információkat kaptuk, melyeket a korrektség kedvéért mindenképpen közlünk:
A tesztelt Peugeot 308 (GT Hybrid) egyáltalán nem bukott meg a jávorszarvas teszten: jól szerepelt, 72 km/h eredménnyel teljesítette a feladatot.
A szokásos rutinnak megfelelően az Év Autója (COTY) zsűritagok is végeztek jávorszarvas tesztet a legutóbbi Tannis teszt alkalmával, melyet a Peugeot 308 70-71 km/h sebességgel könnyedén teljesített. A hivatalos Év Autója értékelés szerint: „Probléma nélkül szerepelt, enyhe ESP beavatkozást tapasztaltunk. Gyors kormányzás, biztonságos és kiszámítható viselkedés jellemezte az autót.”
A gyártó saját tesztjein az autó 76 km/h-val sikeresen teljesítette a tesztet.
A km77 által végzett teszten az autó csak 80 km/h felett nem tudta teljesíteni a feladatot. Nem árt tudni, hogy az Év Autója zsűritagok által 2021 szeptemberében tesztelt 30 autó közöl egyetlen sem tudott ilyen magas sebesség felett teljesíteni!
Összességében tehát nem lehet azt állítani vagy azzal kommentálni a tesztet, hogy az új Peugeot 308 elbukott vagy nem teljesítette volna a jávorszarvas tesztet!
További háttérinformációk:
A teszt megállapítása, hogy az aktuális 308 rosszabbul teljesít, mint 2017-ben tesztelt elődje. Ehhez két fontos tényező is hozzájárul: információink szerint a km77 által használt tesztpálya felületének minősége romlott 2017-óta. A másik tényező, hogy az aktuális modellek általánosságban is rendre alacsonyabb sebességgel teljesítik a tesztet, melynek oka a CO2 csökkentési stratégia miatt alkalmazott, kissé gyengébb tapadású, ultra-alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok alkalmazása.