10 millió Dacia! És az út idáig

In hír
tízmillió Dacia

Elkészült a tízmilliomodik Dacia. A gyártás 1968 óta tart, bár a márka akkor még arról volt híres, hogy az újonnan átvett autót érdemes elvinni egy szerelőhöz, aki átnézi az autót és meghúzza a csavarokat. Illetve eszembe jut egy régi vicc is:

Mikor jó a szigetelés mondjuk a Toyotánál? Ha feltöltik valami színes gázzal és az reggelig nem illan el.

Mikor jó a szigetelés mondjuk egy Ladánál? Ha feltöltik vízzel, és az reggelig nem folyik ki.

És mikor jó a szigetelés egy Daciánál? Ha este bezárnak egy macskát, és az reggelig nem tud kiszökni.

De félre a tréfát! Amióta a Renault bejött a képbe, ez már a múlté, a Daciákra már nincsenek ilyen panaszok. Sőt, igen tartós és tetszetős autókat gyártanak.

És a nagy esemény, hogy 2022. április 20-án a román Mioven-i gyárban legördült egy Urban szürke Duster Extreme L.E. a gyártósorról, hogy elkészüljön róla egy történelmi fotó. 10 millió autót készített a Dacia a megalapítása óta, ennek összetétele a következő:

tízmillió Dacia

-2,6 millió Dacia Sandero és Sandero Stepway, ami Európában a legkelendőbb volt 2017 óta

-2,3 millió Dacia 1300 (Ez még a régi éra, ami a Renault 12-esen alapult és mára egészen megszépült.)

-2,1 millió Dacia Duster, ami a legnépszerűbb SUV a magánszemély vásárlók körében Európában 2018 óta

1,95 millió Dacia Logan és Logan MCV

tízmillió Dacia

„Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy elértük a szimbolikus 10 millió legyártott autó mérföldkövét.

Ez az eredmény tükrözi pragmatikus látásunkat az autóról, hogy mi az, ami tényleg fontos a vásárlóinknak. A tapasztalatainkra építve a Dacia folytatja a növekedést és továbbra is attraktív autókat kínálunk, amik illeszkednek ügyfeleink életstílusához.” – mondta Denis Le Vot, a Dacia és Lada CEO-ja.

A Dacia története

tízmillió Dacia

A Dacia 1968 augusztusában kezdte el a gyártást, az első típus a Dacia 1100 volt. A következő évben a Dacia 1300 következett, amiből lett szedán, kombi, sport kupé és LCV. Az 1300-ast 35 évig gyártották, de a minősége mindig is megkérdőjelezhető volt.

tízmillió Dacia

Amikor a Renault 1999-ben belépett a márka életébe, az egy új fejezet kezdetét jelentette. 2004-ben bemutatták a Logan-t és felgyorsultak a dolgok. 2005-ben megnyitották a Somaca-i gyárat Marokkóban.

A paletta szélesítése a Sanderóval és a Dusterral és a Dacia piaci sikerei tovább gyorsították a fejlődést és igényelték a gyártási kapacitás növekedését. 2012-ben megnyílt Marokkó kikötővárosában, Tangierben egy új gyár. 2016-ban az algír igények kielégítésére Oránban is beindult a gyártás. 2020-ban pedig megkezdték a Spring gyártását, ami ez első 100%-ban elektromos Dacia volt.

A Daciákat jelenleg 44 országban forgalmazzák, főként Európában és a Mediterrán térségben.

You may also read!

Tatai Motoros Fesztivál

Látványos motoros felvonulás is lesz Tatán, ahol új, kétnapos fesztivállal teremthetnek hagyományt

Két napra a motorosok fellegvárává válik nyáron Tata, ahol hagyományteremtő céllal egy új rendezvényt szerveznek. A júliusi Tatai

Read More...
BYD plug-in hibrid

A BYD stratégiát váltott, Európának még nem kell az elektromos autó

A BYD szerint az európai vásárlók még nem akarnak tisztán elektromos járműveket venni. A vállalat legújabb terve, hogy

Read More...
AUDI E5 Sportback

A ’nagy’ AUDI elektromos autója ultramodern, de mégis nevetség tárgyáva vált

A sanghaji bemutatón az AUDI E5 Sportback nagy figyelmet kapott, azonban ez nem olyan figyelem volt amilyet a márka

Read More...

Mobile Sliding Menu

Verified by MonsterInsights