Elkészült a tízmilliomodik Dacia. A gyártás 1968 óta tart, bár a márka akkor még arról volt híres, hogy az újonnan átvett autót érdemes elvinni egy szerelőhöz, aki átnézi az autót és meghúzza a csavarokat. Illetve eszembe jut egy régi vicc is:
Mikor jó a szigetelés mondjuk a Toyotánál? Ha feltöltik valami színes gázzal és az reggelig nem illan el.
Mikor jó a szigetelés mondjuk egy Ladánál? Ha feltöltik vízzel, és az reggelig nem folyik ki.
És mikor jó a szigetelés egy Daciánál? Ha este bezárnak egy macskát, és az reggelig nem tud kiszökni.
De félre a tréfát! Amióta a Renault bejött a képbe, ez már a múlté, a Daciákra már nincsenek ilyen panaszok. Sőt, igen tartós és tetszetős autókat gyártanak.
És a nagy esemény, hogy 2022. április 20-án a román Mioven-i gyárban legördült egy Urban szürke Duster Extreme L.E. a gyártósorról, hogy elkészüljön róla egy történelmi fotó. 10 millió autót készített a Dacia a megalapítása óta, ennek összetétele a következő:
-2,6 millió Dacia Sandero és Sandero Stepway, ami Európában a legkelendőbb volt 2017 óta
-2,3 millió Dacia 1300 (Ez még a régi éra, ami a Renault 12-esen alapult és mára egészen megszépült.)
-2,1 millió Dacia Duster, ami a legnépszerűbb SUV a magánszemély vásárlók körében Európában 2018 óta
1,95 millió Dacia Logan és Logan MCV
„Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy elértük a szimbolikus 10 millió legyártott autó mérföldkövét.
Ez az eredmény tükrözi pragmatikus látásunkat az autóról, hogy mi az, ami tényleg fontos a vásárlóinknak. A tapasztalatainkra építve a Dacia folytatja a növekedést és továbbra is attraktív autókat kínálunk, amik illeszkednek ügyfeleink életstílusához.” – mondta Denis Le Vot, a Dacia és Lada CEO-ja.
A Dacia története
A Dacia 1968 augusztusában kezdte el a gyártást, az első típus a Dacia 1100 volt. A következő évben a Dacia 1300 következett, amiből lett szedán, kombi, sport kupé és LCV. Az 1300-ast 35 évig gyártották, de a minősége mindig is megkérdőjelezhető volt.
Amikor a Renault 1999-ben belépett a márka életébe, az egy új fejezet kezdetét jelentette. 2004-ben bemutatták a Logan-t és felgyorsultak a dolgok. 2005-ben megnyitották a Somaca-i gyárat Marokkóban.
A paletta szélesítése a Sanderóval és a Dusterral és a Dacia piaci sikerei tovább gyorsították a fejlődést és igényelték a gyártási kapacitás növekedését. 2012-ben megnyílt Marokkó kikötővárosában, Tangierben egy új gyár. 2016-ban az algír igények kielégítésére Oránban is beindult a gyártás. 2020-ban pedig megkezdték a Spring gyártását, ami ez első 100%-ban elektromos Dacia volt.
A Daciákat jelenleg 44 országban forgalmazzák, főként Európában és a Mediterrán térségben.