Az indiai autógyártó bemutatta az Avinyát. Ez egy teljesen új, jövőbe mutató elektromos koncepcióautó, amely már a végleges sorozatgyártásba kerülő modell lesz. A Tata szeretné, ha legkésőbb 2025-ig forgalmazásba kerülne az autó. Az Avinya (szanszkrit nyelven innovációt jelent) jelzi a Tata elektromos mobilitási vízióját, amely a Gen 3 alapjaira épül.
A villanyautó elsőre SUV-nak tűnik prémium kialakításban, de a vonalvezetése mégis inkább egy alacsony kisbuszra hasonlít. Nagyon rövid motorháztető, erősen dőlt szélvédő, hosszú tengelytáv nagy átmérőjű kerekekkel. Az egyszerű, sima felületek és a futurisztikus stílusjegyek vetítik előre a Tata jövőbeli formavilágát. A teljes szélességű LED lámpasor elől-hátul, a megvilágított hűtőrács és a karosszéria kéttónusú fényezése mind a látványt növelik.
A könnyű ki és beszállást a B oszlop nélküli „öngyilkos” ajtók biztosítják, bár a cég inkább hangzatosan Butterfly ajtónak hívja. Miután kinyílnak a hatalmas ajtók egy tágas, négyüléses utastér tárul elénk minimalista kivitelben meleg tónusú prémium, de fenntartható anyagok felhasználásával. A tükröket kamerákra cserélték, ezek képernyőin kívül nem találunk kijelzőt a műszerfalon, hiszen a Tata tervezői a figyelemelterelés minimalizálására törekedtek. Az autóvezető hangutasításokkal és a mesterséges intelligenciával irányítja a járművet, egyedül a műszerfalba épített soundbar szolgál interface-ként az utasok és a jármű infotainment funkciói között.
Minden ülés személyre szabható audio- és klímaberendezéssel rendelkezik, az első ülések elforgathatók a könnyebb be- és kiszállás érdekében. Különlegesség a középkonzolon található parfüm-diffúzor és a kormányon található érintésérzékeny kijelző.
Az elektromos hajtáslánc műszaki adatait egyelőre nem hozták nyilvánosságra, annyit tudni, hogy az Avinya a készülő Gen 3 platformra épül. Ez az Indiában kifejlesztett új, elektromos járművek következő generációja, amelyek megnövelt teljesítményt és hatékonyságot kínál.
A Tata annyit elárult, hogy az akkumulátor minimum 500 km hatótávolságot biztosít mindössze 30 perces töltéssel. Arra lehet számítani, hogy az autó összkerékhajtással készül, mivel a Tata minden terepen használhatónak tervezi a modellt, ehhez már a vízszigetelés és a por elleni védelem következő szintjével rendelkezik.
A Gen 3 platform egy globálisan versenyképes EV alapja, melynek az Avinya lesz az első szériaváltozata. A Tata 2025-ig még nyolc új elektromos jármű sorozatgyártását tervezi és a globális terjeszkedés is szerepel a tervei között.
Forrás: https://www.carscoops.com/2022/04/tata-avinya-concept-blurs-lines-between-minivans-and-hatchbacks-production-ev-coming-by-2025/