Autót venni szerintem élvezetes dolog. De 150.000 forintért? Á, inkább spórolj még, vagy vegyél fel hitelt! Hitelt? Kösz,nem! Hátha van egy titkos befutó.
Előfordul olyan élethelyzet, hogy mindenképpen kell egy négy kerekű munkába járáshoz vagy egyéb okból, és nincs több, csak 150.000 forint.
Tehát az autónak műszakisnak kell lennie és menetképesnek, sőt megbízhatónak. Mostanában hallottam olyat is, hogy autót csak 1 millió forinttól érdemes venni. Nézzük hát meg a Hahu kínálatát, rácáfol-e erre?
Tehát a keresőben beállítjuk, hogy legalább fél év műszaki legyen az autón és 10 és 150.000 forint között legyen az ára.
12 találatot hozott a Hasznaltauto.hu keresője.
Az első egyből egy Renault Clio 1.9 D. Korának megfelelő állapot, rozsdamentes. Mondjuk egy 23 éves Renault korának megfelelő állapotban elég sok elektromos gixert sejtet. A képek alapján amúgy egész ígéretes. Próbáltam felhívni, de sajnos nem sikerült. Amúgy kb. 250 km-re van, lépjünk tovább.
A nagyon kedves tulajdonos visszahívott és elmondta, hogy az autó kezdődő hengerfejes, olaj van a vízben.
A következő egy Swift:
Ha roncs-derbizni akarnék, egész jó vétel lenne. De nem ez a cél.
Viszont a következő nagyon biztató. Egy Opel Corsa 1.2 Swing. Úgy emlékszem, az központi injektoros, nagyon megbízható motor és egész jól mozgatja a pille könnyű kasztnit. De ezek porrá szoktak rohadni. Viszont a képek alapján ez igazán jó állapotban van. És a műszaki 2024. szeptemberig érvényes.
Vonóhorog és 90 százalékos téli gumi.
Nagyjából 160 km-re van. Fel kell hívni!
Nem rohad, ki van lakatolva. De sajnos nem menetkész. Beindul, de benzinhiányos, ahogy az eladó mondta. Valószínűleg a benzinszivattyú a tankban, de lehet azért más is. Ezt bizony trélerezni kéne, ami 160 km-re elég komoly összeg. Ha lemennénk, vinnénk alkatrészt és szerszámot és még szerencsénk is lenne, akkor lehet. De ez most így felejtős.
Íme, ismét egy Samara. Emlékszem, évekkel ezelőtt írtam egy hasonló cikket, ott is egy Samara volt a befutó. Beszámított autó egy győri kereskedésben. Még akár jó is lehet. 2023. júniusig műszaki, 1500-ös motor, négy sebességes váltó. Az autó 1990-es, korban már veterán de azért ez még nem az a komoly ritkaság.
A következő egy Nissan Micra, de ez olyan foltos, a fényezés pedig nagyon drága.
Nézzük a következő delikvenst. Egy Suzuki Swift 1,3, 1997-es, elektromos ablak, elektromos és fűthető tükör, 2023. júniusig műszaki. Egész klassz! Csak a motor zajos. És az akármi is lehet. Pl. főtengely csapágy. Ezt sem vesszük meg.
Nézzünk egy hőn szeretett 99-es Ford Fiestát. Itt jegyezném meg kedves hirdetők, ha öt jegyű a km számláló, azért még ki lehetne írni, hogy ténylegesen hány km van az autóban. mert a 26.801 km itt sem túl nagy segítség.
Ez is elsőre jónak tűnt, de itt a kedves hirdető legalább őszintén leír mindent. Az autó egy rozsdaboglya, van rajta egy horpadás is. Műszakilag rendben van, de a fűtése nem nagyon működik. Ahogy a tulaj írja, télen jól fel kell öltözni. Az élmény szinte már kabrió. Ilyet sem veszünk.
A következő egy 93-as Fiat Tipo kép nélkül 300 km-re sok pótalkatrésszel. Ez sem lesz befutó.
Van egy lakksérült hidrótőkés Seat:
Ez sem a nyerő járgány.
Az utolsó reménycsillag a Hahu 150 ezres bealkonyodni látszó egén egy Daewoo Matiz.
2000-es évjárat sok műszakival, 215.500 km-rel 150.000 forintért Monoron. Nem szeretem a Matizt, de modernebb, mint a Samara. Viszont sokkal kisebb. Azért felhívtam. Az ajtó alján és a sárvédőkön van rozsda, de nem vészes. Viszont valószínűleg holnap elviszik. Az ára 150.000 forint. Tehát lehet használható autót venni 150.000 forintért, de ne számítsunk valami komoly paripára. De ha tényleg munkába járásra vagy gyerek iskolába hordásra kell az autó, egy ilyen Matizzal meg lehet oldani.
És tizenkét éve a boldog tulaj még így válaszolt volna:
-Hány éves a Daewoo-d?
-Ma tíz!
Bocsánat! Ezt már olyan régen el akartam sütni.
Ezek után meg akartam nézni személyesen is a Matizt. Újra felhívtam a tulajt, aki készséges volt. Meg is beszéltük a találkozót és ki is kocsikáztam Monorra. Viszont a tulaj nem jött a megbeszélt időre a megbeszélt helyszínre, a telefont pedig ötször kinyomta. Hát, reméljük a tényleges vevőkkel nem így viselkedik. Mindenesetre az autót nem tudtam személyesen megvizsgálni, kipróbálni. Így hát elméletileg van egy jó autónk 150.000 -ért. És hát az elmélet és a gyakorlat között nincs is különbség… Elméletileg.
Tehát elvileg lehet használható autót venni 150.000-ért, de mindig vigyünk valakit, aki tényleg ért hozzá és ne ugorjunk bele kockázatosnak tűnő dolgokba a szerencsében reménykedve!