Mi történik, ha egy autó falnak ütközik 150 km/h sebességgel?

In Téma

A mérnökök világszerte törésteszteket végeznek az autókon, vizsgálják a törés, sérülés mértékét és az utasok védelmét. Ezekkel a tesztekkel csak az a baj, hogy laboratóriumi körülmények között és általában sokkal lassabb tempóval végzik, mint gondolnánk.

Az IIHS például 64 km/h sebességgel végez frontális ütközési teszteket.

Most megnézhetjük, hogy mi történne az autónkkal vagy velünk, ha sokkal gyorsabban mennénk? Amit valljunk be nem ritkán gondolkodás nélkül meg is teszünk egy országúti vagy autópályás utazás során. A ráadás pedig a sok felelőtlen közlekedő akik száma sajnálatos módon drasztikus módon növekszik, ők akik városban is bőven 80-90 km/h felett száguldoznak vagy autópályán nem ritkán 160 fölött haladnak, másokat veszélyeztetve.

A Vilebrequin, francia YouTube csatorna készítői, úgy döntöttek, hogy utánajárnak a dolgoknak. Meg akarták tudni, mi történik egy autóval, ha nagysebességgel falnak ütközik. Eléggé lehetetlen helyzetnek tűnik, hogy autópályán betonfalakkal találkozunk, de sajnos előfordulhat pl. Franciaországban. Ennek érdekében a francia úttervezők rengeteget kampányolnak, hogy ne emeljenek betonfalakat az autópályákra egy-egy terelés vagy útépítés miatt. A töréstesztet megnézve el lehet gondolkodni, hogy mi történik például egy rosszul felmért sikertelen előzésnél vagy egy meg nem adott elsőbbségnél, amit sokszor lehetetlen betartani a száguldozók miatt. Őszintén, miért kell számítani 120 km/órás vagy még nagyobb sebességgel érkezőre lakott területen belül?

A tesztet csak ellenőrzött körülmények között lehetett elvégezni, ezért béreltek egy használaton kívüli reptéri kifutót és 72 betontömböt összeépítettek egy tömör falnak, amely számításaik szerint körülbelül 86 tonna tömegű volt.

A törés áldozata egy régebbi 5-ös BMW. Mielőtt sokan elképzelik, hogy milyen jó kis kocsit pusztítottak el, nem árt tudni három dolgot. Először is, ez egy régi korszerűtlen dízel autó volt. Másodszor, azért esett erre az autóra a választás, mert 284 000 km volt a kilométer számlálóján.

Harmadszor, amikor megpróbálták törölni a hibakódokat, kiderült, hogy a kilométer számlálót manipulálták korábban. Valójában ez az autó több mint 650 000 km-t tett meg mióta elhagyta a gyárat. A videó készítői a kísérlet elvégzése előtt teljesen kipakolták az autót, hogy csak egy üres menetkész állapotot kapjanak. Itt jegyezném meg, hogy hány meg hány felesleges kacatot tartunk a kocsinkban, amelyek egy ettől jóval kisebb balesetben nagyon súlyos sérüléseket okozhatnak.

Kivették az első ülést, helyére beépítettek egy távirányítós vezető rendszert, a vezető fejének a magasságába kamerát tettek, amit csatlakoztatták egy VR headsethez. Béreltek egy nagy teljesítményű kisérőautót is és igyekeztek a lehető leggyorsabb tempóval a falnak irányítani az BMW-t. A látvány sokkoló.

Az eredeti terv 200 km/h volt, de csak 150 km/h körüli sebességet tudtak elérni. Ez közel nem olyan gyors, mint eredetileg tervezték. Így legalább olyan sebességgel haladt az autó, amely teljesen reális a hétköznapokban. Nincs kétségem, hogy az olvasók többsége életében egy-egy alkalommal elérte már ezt a sebességet.

A teszt így talán sokkal figyelemfelkeltőbb és remélhetőleg még kijózanítóbb, emlékeztetve a közlekedőket, beleértve a motorosokat is a nagy sebesség veszélyeire.

Forrás: https://www.carscoops.com/2022/11/what-happens-when-you-crash-a-car-into-a-wall-at-nearly-100-mph/

You may also read!

gokart

Kezdődik az Európa-bajnokság

Gender Tamás Junior számára elkezdődött a 2024-es FIA Gokart Európa-bajnokság.   Összesen 48 ország 200 versenyzője indul a héten. A Valenciában,

Read More...
Toyota 2600000 km

A Toyota, amely 2,6 millió kilométernél ment nyugdíjba

Tizenhat év alatt hétszer tette meg a Föld és a Hold közötti távolságot egy Toyota pickup az Egyesült Államokban,

Read More...
Peugeot E-5008

Premier előtti pillantás az új Peugeot E-5008-ra

Az új Peugeot E-5008 egy exkluzív videóban mutatja meg magát először. A kategóriák felett álló nagy elektromos SUV gáláns helykínálatot,

Read More...
Verified by MonsterInsights