Lementünk az új Nissan Leaffel töltés nélkül Pécsre – Nissan Leaf hatótáv teszt vidóval

In elektromos autók, teszt

Nissan Leaf hatótáv – Az új Nissan Leafet tesztelhettük, és el kell mondjam, igazán innovatív és minőségi az autó. Az elődjéhez képest óriási a fejlődés. Sem a külső dizájn, sem a beltér nem említhető egy lapon a békalámpás előddel. Ehhez jön a 150 lóerős teljesítmény, aminek eredménye az igen dinamikus 7,9 másodperces 0-100-as gyorsulás.

Az autó tesztjéről majd egy másik cikkben fogok írni. Viszont a múlt hétvégén alkalmunk volt kipróbálni, milyen is az autó valós hatótávja?

Az indulás előtti állapot

Szombat este 18:30-kor érkeztünk a MOL Budapest XI. kerületi töltőállomásán lévő gyorstöltőhöz, ahol nagyjából egy óra alatt 98 százalékosra töltöttük a Leaf 40 kWh-s akksiját. Majd Pécs felé vettük az irányt, ahol az Árkád parkolójában lévő gyorstöltő volt a cél. A navigáció 196 km-es távot mutatott. Az M6-os autópályán vitt az utunk, de nem végig. Szekszárdnál levitt a Waze az autópályáról, így rövidebb volt az út is és az autópályás szakasz is. Éreztem, ez még hasznunkra válik.

 

Emlékeztem még, mikor a VW eUp!-al mentem és kiértem agy autóútra – ahol 100 km/h-val mentem – milyen rohamosan kezdett fogyni a hatótáv. Hiszen ott megnövekszik a légellenállás és nincs lehetőség visszatöltésre.

Tehát elindultunk, íme az útról készült videó:

 

Azért az leszögezhető, hogy végig autópályán menve valós 130-as tempóval az új Leaf sem bírta volna a kb. 220 km-es utat egy töltéssel. De így, autópályán 115 km/h tempomattal, klíma vagy fűtés nélkül, Szekszárdnál az autópályáról lehajtva még maradt is az akkuban kb. 30 km-re való hatótáv. Tehát le lehet menni az új Leaffel Pécsre egy töltéssel.

 

Az érkezés örömteli pillanatának adatai

Este 10-re értünk le a töltőhöz, ami éppen szabad volt. De ott a 9 %-ról 2 óra alatt sikerült újra elérni a 98 %-os töltöttséget, amivel már újra el mertünk indulni. A maradék 2 % feltöltése elég sok idő, azt már nem vártuk meg. Visszafelé már végig országúton jöttünk, de így a 225 km, amit abszolválni kellett, nem okozott gondot. Éjszaka már hideg volt, de a fűtést nem kockáztattuk, viszont az ülésfűtés jól esett, és nem is fogyasztott számottevő energiát. Ellenben a reflektor használatát már érzékelte a fogyasztás mérő kijelzője.

Amit még el kell mondanom, hogy szombat este 18 órakor találtuk ki, hogy le kéne menni Pécsre. 18:30-tól 19:30-ra töltöttük fel a gyorstöltővel az akkumulátort. 22 órára értünk le Pécsre az igen komótos tempónak köszönhetően és ott 2 órán keresztül töltöttük. Ekkor indultunk haza, akkor már végig országutat használva, és végül hajnali 3 órára értünk haza. Tehát az egész mutatvány 9 órába tellett. Mindez egy belsőégésű motoros autóval 4,5 – 5 óra lett volna maximum.

Ferrari a gyártás leállását

Feliratkozás az Autosajto.hu hírlevelére

You may also read!

Lexus ZC

Álomszerű tanulmány a futószalagra: Lexus ZC – új név a prémium-villanyautók világában

Amikor a Lexus 2023 őszén a Tokiói Autószalonon bemutatta a futurisztikus LF-ZC tanulmányt, sokan legyintettek: túl szép, túl merész

Read More...
autosajto

Gonosz szám az Autosajto YouTube csatornáján!

Kedves Olvasók!A YouTube csatornánkon jó ideje nem jelent meg új tartalom, de ez hamarosan változni fog!Íme egy rövid vicces

Read More...
Győr Rally

Nyolc autóval készülnek a Győr Rally-ra

A Horváth Rallye ASE csapata ismét aktív hétvégét zárt: a Geresd–Várad Rally-n öt versenyzőjük állt rajthoz, ahol szinte teljes

Read More...

Mobile Sliding Menu

Translate »
×