A Toyota, a Komeda és a KDDI által közösen életre hívott Driving Barista nevű közös projektjük lényege az volt, hogy egy mobile app segítségével mérték, hogy a sofőr mennyi ideig nem használja okostelefonját vezetés közben, és ezt kávé kuponokkal jutalmazták.
A projekt célja pedig, hogy ezáltal csökkentsék a vezetés közbeni mobilizásból fakadó autóbalesetek számát Aichi Prefektúrában.
A 17 napos időszakban az alkalmazást kb. 37.000-szer töltötték le, a használók kb. 2.6 Millio km-t tettek meg, és közel 20.000 kávékupont nyertek, amiből 8.200-at be is váltottak.
Az alkalmazás – aminek része volt autógyártó, kávézólánc és telekommunikációs partner – új élményt szolgáltatott.
A Toyota BR J-ReBORN Osztály Projekt Menedzsere Nishiuchi Ritsuko örömmel közölte: “Boldogok vagyunk, hogy az alkalmazás növelte a biztonságosabb vezetés tudatát, nemcsak az aktuális felhasználók körében, hanem a közösségi médiában is. Szeretnénk folytatni olyan kezdeményezésekkel amiknek célja a közúti halálesetek és balesetek számának csökkentése.”
Masashi Komanba a Komeda vezérigazgatója azt mondta: “Boldogok vagyunk, hogy az emberek ízletes kávéval történő ellátása segítség volt a közúti balesetek számának csökkentésben, otthonunkban Aichi prefektúrában.”
Torimitsu Kentaro a KDDI igazgatója szerint: “Az autók, kávé, és okostelefonok szokatlan kombináció. Új és vicces kísérlet, hogy megelőzzük a mobiltelefonnal kapcsolatba hozható közúti baleseteket, képesek vagyunk sok embert tanítani. Törekszünk, hogy új ötletekkel segítsük megoldani a társadalmi problémákat.”
Satoru Iida aki az Aichi Prefetúra Rendőrségen a Közlekedés Biztonság vezetője, kijelentette: “Habár még nem tudjuk ennek a projektnek a pontos hatékonyságát, a 17 napban az alkalmazással megtett távolságon kevesebb mobilozó vezetővel szemben kellett eljárni, mint egy korábbi 17 napos időszakban. Ez egy különleges kezdeményezés egy okostelefonos app hasznosítására. Hisszük, hogy ez a projekt segített növelni a közlekezdés biztonsági tudatosságot”