Az idei Automobil & Tuning Show-n a BME Formula Student Csapatának egyik tagját kérdeztük a kiállított autókról, fejlesztésekről.
Ezek az autók a Formula Student versenysorozatban indultak. Ez itt például a 2014-es autó. Azt lehet róla tudni, hogy két 25 Kw-os villanymotor hajtja, amik túlterhelhetőek. 85 Kw a szabályokban előírt maximális teljesítmény, amit kivehetünk az akkumulátorból. Tehát eddig terhelhetjük túl a két villanymotort. Nincs benne differenciálmű, hanem szoftveresen van vezérelve mindkét villanymotor, ami egy-egy hátsó kereket hajt. Tulajdonképpen szoftveres differenciálművünk van. Az autó súlya megközelítőleg 280 kg.

Sok mindenben megegyezik a 2013-as autóval. A fő változtatás az aero kit és az elektronika. Az autó nagyjából 3,5 másodperc alatt van százon. A végsebessége áttételtől függően akár 200 km/h fölött is lehetne. De mivel egy gokart pálya méretű pályán megy, így ezzel az áttétellel 110 km/h körül van a vége.
-Hol látunk benneteket legközelebb versenyezni?
Németországban indulunk legközelebb. Utána pedig Győrben lesz egy verseny.
– A győri verseny mikor lesz?
Nyár közepén.
3 másodperc alatt százon
Az idei autóról is beszélnék egy kicsit. A 2017-es autónk a 2016-os tovább fejlesztésé lesz. Már négy agymotorral rendelkezik, tehát négy kerék meghajtású. A 3,5 másodpercet 3 alá bevittük 0-ról 100-ra. Vadonatúj akksink lesz, amit a Trans. Kft vásárolt nekünk. Ez már karbon-kompozit házban lesz, nem pedig alumíniumban. Itt is elég sok kg-ot spóroltunk. Lényegében a 16-oshoz képest megbízhatóság és súlycsökkentés területén léptünk előre.
-Nagyon szépen köszönöm az interjút és további sok sikert kívánunk!
Köszönöm!