Manapság az önvezető autó kifogyhatatlan sláger az autóiparban. Erre próbál fókuszálni a Volkswagen is. Az Arteonban helyet kapott az úgynevezett Vészhelyzet Asszisztens (Emergency Assist) rendszer. Ez tulajdonképpen négy részegység együttműködéséből áll elő. Az adaptív tempomat, a holttér figyelő (Side Assist), a sávtartó asszisztens és a parkoló asszisztens dolgozik össze, hogyha kell, akár életet mentsen.
Vészhelyzet Asszisztens akció közben
Ha az autó szenzorai érzékelik, hogy egy meghatározott ideig a sofőr nem használja sem a gázpedált, sem a féket, sem a kormányt, a rendszer elkezd beavatkozni. Először hanggal és vizuális jelzésekkel, illetve a fékpedál megrázásával próbálja felébreszteni a sofőrt. Ha erre nincs reakció, a második generációs Vészhelyzet Asszisztens aktiválódik és elkezdi lefékezni az autót. Bekapcsolja a vészvillogót, a parkoló asszisztens segítségével pedig – ami vezérli az elektromos szervós kormányt és a savtartó automatikát – az Arteon az út szélére manőverez és biztonságosan leparkol.
A VW megemlíti, hogy milyen fantasztikus ez, hiszen egy rosszullét mai világunkban bárkivel előfordulhat. És tényleg, ha valaki elájul az autóban, ilyen módon nem fog kilencvennel egy fának csapódni. De vajon hová vezet ez? Esetleg az emberek felelőtlenebbül fognak autóba ülni? Vagy az egészségi állapot kevésbé lesz fontos, ha vezetünk? Mindenképpen fontos, hogy ha valakinek ilyen jellegű rosszullétre esélye van, az inkább ne vezessen, még ha VW Arteonja lesz is.
Önvezető autók. Mindig jó lesz ez nekünk?
Illetve még egy elgondolkodtató dolog az önvezető autók kapcsán. Pár éve még csak utópia volt, hogy az autók magukat vezessék. Ma már ez a technológia tulajdonképpen készen áll. De vajon komolyan gondoljuk-e, hogyha egy gyártó elkészít egy önvezető autót, azt ő maga ne tudná távolról vezérelni? Majd persze leteszi a nagy esküt: Mi sosem tennénk ilyet. De először majd csak akár egy bűnügy megfékezésének céljából vezetik az autót a szükséges helyre. Aztán, ha az ingerküszöb kitolódik, már kisebb indok is elég lesz ahhoz, hogy az autónkat mondjuk a gyártó vagy valamilyen nemzetközi központ oda vezesse, ahová jónak, vagy szükségesnek látják.