Hidrogénhajtású kamion – Nikola, de nem Tesla

In hír
Hidrogénhajtású kamion – Nikola, de nem Tesla

A Nikola Motor Company idén áprilisban mutatja be a „Two” (kettő) modelljét és a „Tre” (három) modell prototípusát. A környezetbarát kamionok elektromos és hidrogén hajtásúak.

A 2014-ben Salt Lake City-ben alapított Nikola Motor Company székhelye az arizonai Phoenix-ben van. Miután Elon Musk Tesla néven kezdett elektromos meghajtású személygépkocsikat fejleszteni és gyártani, a mormonok alapította cég a közúti fuvarozás megtisztítását tűzte zászlajára. Az egyes modellek neve egy egyszerű sorszám. A Zero modell volt a cég első prototípusa 2016-ban. A Nikola One 36 tonna teherbírás mellett akár 105 km/óra sebességre képes. Az 5.000 darabra tervezett sorozat gyártása már folyamatban van.

Az újabb fejlesztésről már tavaly ősszel megérkeztek a híradások, a mostani bejelentés azonban már a konkrét autókról szól. 2019 április közepén bemutatják a két károsanyag kibocsátás nélküli teherautót a cég Scottsdale-i gyárában. A híradás szerint a Nikola Two hidrogén változatát már vontatás közben láthatja a nagyközönség, míg a Nikola Tre prototípusa csupán mint kiállítási tárgy lesz megtekinthető. Ellentétben a legtöbb teherautó gyártóval, amelyek tisztán elektromos hajtású kamionokat fejlesztenek, a Nikola mérnökei a hidrogénhajtásra fókuszálnak. A vállalat szerint a hidrogénnel lehet a legkedvezőbb hatótávot elérni, ami a közúti árufuvarozás esetén fontos szempont. Az elektromos teherautók természetesen nagyon hatékonyak a városi áruszállítás esetén, ahogy azt korábbi cikkünkben is bemutattuk. Míg a Two és Tre a hidrogénhajtás mellett elektromos hajtással is készül, a Nikola Motor Company azt reméli, hogy 50-szer annyi megrendelést kap a hidrogén-elektromos hibrid modellekre, mint a tisztán elektromos hajtásúakra.

 

Hidrogénhajtású kamion – Nikola, de nem Tesla

 

A szemet gyönyörködtető Nikola Tre terveit 2018 novemberében mutatták be. Különböző konfigurációiban 500 és 1000 lóerő közötti teljesítmény, 500 és 1000 km közötti hatótáv érhető el. A Tre modellt kifejezetten az Európai piacra tervezte a Nikola, ami azt jelenti, hogy méreteiben valamivel kisebb, mint a One és a Two. A Two modellhez hasonlóan rendelhető tisztán elektromos hajtással 500 kWh, 750 kWh vagy akár 1 mWh akkumulátorokkal.

A két új modell fejlett vezetéstámogató rendszerrel készül, így például fejlett önvezető rendszerrel vannak felszerelve. A Nikola vezérigazgatója, Trevor Milton szerint, a Tre hamarosan már az 5. szintű, teljesen autonóm vezetési rendszerrel fog rendelkezni.

A hidrogén hajtású kamionok elterjedését támogatandó, a Nikola Motor Company több mint 700 hidrogén-töltőállomást kíván nyitni az Egyesült Államokban és Kanadában 2028-ig.

 

Hidrogénhajtású kamion – Nikola, de nem Tesla

forrás: carscoops.com

You may also read!

Salgó Rally

Nem titok, nyerni szeretnénk! – Salgó Rally


A hétvégén, egy városi prológot és kilenc gyorsot magába foglaló M6LOG Salgó Rallye2 verseny vár a JG-2 Racing

Read More...
VW T-Roc R 300 lóerő

VW T-Roc R – majd 300 lóerővel

Nem sokkal azután, hogy az idei Genfi Autószalonon bemutatták a VW T-Roc R nagyteljesítményű kis SUV-t, máris az európai kereskedőknél a modell.

Read More...
East Motorsport Szabó Krisztián Csomós Mixi Nagy Attila Rallye3

Cél a Top5

Csomós Mixi és Nagy Attila az Országos Rallye Bajnokság, valamint a Peugeot kupasorozat hosszú szünete alatt sem tétlenkedik, így a bózsvai Rallye3-as tesztfutam után egy nagy ugrást követően rajthoz állnak a soron következő Európa Bajnoki megmérettetésen, a 49. Barum Czech Rallye Zlin-en.

Read More...

Leave a reply: