Audi RS Q8, hatalmas SUV 3,8-as nulla-százzal

In bemutató
Audi RS Q8

Az Audi megtalálta, mire volt még szükség a Földön. Ami sok ember problémáját oldja majd meg… No nem, de egy pár gazdagabb embernek biztos mosolyt csal majd az arcára. A 600 lóerős, 800 Nm nyomatékú monstrum padlógáznál meggörbíti a teret. Ahogy ezt az általunk próbált sima Q8 is megtette.

Audi RS Q8

Szóval az RS Q8 most a csúcs az Audi RS palettáján. Egy picit felcsinosítva még jobban néz ki, és hogy még brutálisabban megy – ez már közelít a Tesla Model S gyorsulásához – ahhoz nem fér kétség. Az autót 2020 első negyedében kezdik forgalmazni Németországban és az induló ára csekély 127.000 Euró lesz ( nagyjából 42 millió forint).

Oliver Hoffman elmondása szerint az RS modellek történetében ez az első eset, hogy egy SUV-t vettek kezelésbe. A V8-as benzinessel ez a presztizs csúcs az RS családban.

Audi RS Q8

A 4.0 literes V8 800 Nm-es csúcsnyomatéka 2,200 és 4,500-as fordulat között rendelkezésre áll. A kombinált fogyasztásra 12,1 litert írnak a gyáriak. A százas 3,8 sprint után a 200 is megvan 13,7 másodperc alatt. A végsebességet alapból 250 km/h-nál korlátozzák, de a dynamic package-el ez kitolható 305 km/h-ra.

Audi RS Q8

A hangja

Érdekes, hogy az autó hangjának szuperságát nem elsősorban a dupla kipufogórendszerrel indokolják, hanem az 1-3-7-2-6-5-4-8 gyújtási sorrenddel.

A biturbós V8-hoz tartozik még egy 48 voltos mild-hybrid rendszer is. Ez állítólag 0,8 liter üzemanyag megtakarítására képes 100 km-en ként. Emellett részterhelésnél  a nagy V8-as 2-es, 3-as, 5-ös és 8-as hengerét lekapcsolja a rendszer. Konkrétan nem fecskendez be üzemanyagot, nem ad gyújtás és zárja a szívó és kipufogó szelepet.

Apropó, tudják, hogy lehet Kiput fogni?…..Kell hozzá egy kipu fogó. 😊

A v8 erejét természetesen quattro összkerékhajtással és egy 8 sebességes tiptronic váltóval viszik át a talajra. Alapból 40% jut előre és 60% hátra. De a vezetési szituációtól függően mehet előre akár 70%, vagy hátra akár 85 %.

A futómű alapból adaptíve légrugós sport felfüggesztés. Ehhez még rendelhető elektromechanikus stabilizáció is.  Alap még az összkerék kormányzás, ami kis sebességnél ellentétesen, nagyobb tempónál megegyező irányba tekeri a hátsó kerekeket az elsőkhöz képest.

A 22 colos alufelnik 295/40-es gumikat hordanak és nagyon jól állnak a sportos batárnak. Rendelhető még 23 colos felni is, amit ha télen nem használunk, felfordítva kiadhatunk kisebb családoknak.

 

Audi RS Q8

Audi RS Q8

You may also read!

A japán belpiacra készült 2021-es Lexus ES 300h

A Lexus megkapja a legújabb lítium-ion akkumulátort az üzemanyag fogyasztás csökkentése érdekében. A Lexus több új fejlesztéssel javítja az ES

Read More...
frissített KIA Stonic

Bemutatták a frissített KIA Stonic-ot

A KIA Stonic külseje nem változott. Lett két új fényezés és új keréktárcsák. A frissítés inkább a technikának szólt. Megjelent

Read More...

Aukción a világ egyik legszebb autója a Mercedes 190E 2.5-16 Evolution II

Az 1990-es évjáratú Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution II-ből mindössze 500 darabot gyártottak Most egy lenyűgöző állapotú példányt a Gooding

Read More...