fbpx

Audi RS Q8, hatalmas SUV 3,8-as nulla-százzal

In bemutató
Audi RS Q8

Az Audi megtalálta, mire volt még szükség a Földön. Ami sok ember problémáját oldja majd meg… No nem, de egy pár gazdagabb embernek biztos mosolyt csal majd az arcára. A 600 lóerős, 800 Nm nyomatékú monstrum padlógáznál meggörbíti a teret. Ahogy ezt az általunk próbált sima Q8 is megtette.

Audi RS Q8

Szóval az RS Q8 most a csúcs az Audi RS palettáján. Egy picit felcsinosítva még jobban néz ki, és hogy még brutálisabban megy – ez már közelít a Tesla Model S gyorsulásához – ahhoz nem fér kétség. Az autót 2020 első negyedében kezdik forgalmazni Németországban és az induló ára csekély 127.000 Euró lesz ( nagyjából 42 millió forint).

Oliver Hoffman elmondása szerint az RS modellek történetében ez az első eset, hogy egy SUV-t vettek kezelésbe. A V8-as benzinessel ez a presztizs csúcs az RS családban.

Audi RS Q8

A 4.0 literes V8 800 Nm-es csúcsnyomatéka 2,200 és 4,500-as fordulat között rendelkezésre áll. A kombinált fogyasztásra 12,1 litert írnak a gyáriak. A százas 3,8 sprint után a 200 is megvan 13,7 másodperc alatt. A végsebességet alapból 250 km/h-nál korlátozzák, de a dynamic package-el ez kitolható 305 km/h-ra.

Audi RS Q8

A hangja

Érdekes, hogy az autó hangjának szuperságát nem elsősorban a dupla kipufogórendszerrel indokolják, hanem az 1-3-7-2-6-5-4-8 gyújtási sorrenddel.

A biturbós V8-hoz tartozik még egy 48 voltos mild-hybrid rendszer is. Ez állítólag 0,8 liter üzemanyag megtakarítására képes 100 km-en ként. Emellett részterhelésnél  a nagy V8-as 2-es, 3-as, 5-ös és 8-as hengerét lekapcsolja a rendszer. Konkrétan nem fecskendez be üzemanyagot, nem ad gyújtás és zárja a szívó és kipufogó szelepet.

Apropó, tudják, hogy lehet Kiput fogni?…..Kell hozzá egy kipu fogó. 😊

A v8 erejét természetesen quattro összkerékhajtással és egy 8 sebességes tiptronic váltóval viszik át a talajra. Alapból 40% jut előre és 60% hátra. De a vezetési szituációtól függően mehet előre akár 70%, vagy hátra akár 85 %.

A futómű alapból adaptíve légrugós sport felfüggesztés. Ehhez még rendelhető elektromechanikus stabilizáció is.  Alap még az összkerék kormányzás, ami kis sebességnél ellentétesen, nagyobb tempónál megegyező irányba tekeri a hátsó kerekeket az elsőkhöz képest.

A 22 colos alufelnik 295/40-es gumikat hordanak és nagyon jól állnak a sportos batárnak. Rendelhető még 23 colos felni is, amit ha télen nem használunk, felfordítva kiadhatunk kisebb családoknak.

 

Audi RS Q8

Audi RS Q8

You may also read!

Porsche 718 GTS 4.0

Az új Porsche 718 GTS 4.0 – a száguldás szerelmeseinek

A Porsche két kiemelkedő modellt dob be a középmotoros sportkocsik közé: a 718 Cayman GTS 4.0-át és a 718

Read More...
hangszórók nélküli hangrendszer

Zene a füleinknek: hangszórók nélküli hangrendszer a Continental és a Sennheiser együttműködésében

A Continental és a Sennheiser hangszórók nélküli, magával ragadó 3D-s hangrendszere kiválóan szól, miközben a jármű belső felületét használja

Read More...
Bentley Mulsanne 6.75 Edition

A világ leghosszabban gyártott V8-asa – Bentley Mulsanne exkluzív kiadás

A Bentley Mulsanne 6,75 Edition-ből csak 30 példány fog készülni. Az inspirációt a legendás 6 ¾ literes V8-as motor

Read More...

Leave a reply: