A Kia EV6 újradefiniálja az elektromos autózást

In bemutató

Izgalmas formák, különleges menetteljesítmények és innovatív utastéri megoldások.

A Kia EV6 teljesen emissziómentes tisztán elektromos hajtással, hosszú hatótávval, ultragyors, 800V-os tölthetőséggel és feltűnő, látványos megjelenéssel érkezik a crossoverek piacára. Az EV6 a Kia első modellje a márka új, kifejezetten akkumulátoros-elektromos hajtásokhoz kifejlesztett, E-GMP padlólemezén.

Az EV6 kizárólag elektromos hajtásláncokkal készül, de többféle hatótávval is elérhető, és 800V-os gyorstöltési képességének köszönhetően akkumulátora mindössze akár 18 perc alatt 10-ről 80 százalékig telíthető. A modell GT kivitele több mint sportos mutatványokra képes: végsebessége 260 km/h és 3.5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra.

“Az EV6 az új Kia szimbóluma. Arra születetett, hogy izgalmassá tegyen minden utazást formáival, műszaki tartalmával, innovatív technológiáival, és nagyteljesítményű elektromos hajtásláncával. Az EV6 a Kia elektromos hajtások iránti hosszútávú elkötelezettségének szimbóluma is, hiszen általa felgyorsul a márka gyártási, technológiai átalakulása.” – mondta Ho Sung Song, a Kia elnöke.

A Kia új formairánya, a friss formanyelv az ellentétes erők egyensúlyára épül

Az orron a jellegzetes nappali menetfények vonala határozza meg a letisztult formai képet, hiszen ezek a formák alkotják a ‘Digitális tigrisorr’ alapjait, a Kia jellegzetes hűtőmaszk formáit az elektromos korszakba vetítve. A fényszórók alakja és fénykibocsátási képe is jellegzetes, az alattuk húzódó légbeömlő pedig vizuálisan szélesíti az autó orrképét, és kihangsúlyozza modern technikai töltetét.

Az oldalak crossoverek inspirálta vonalvezetése áramvonalas, modern és komoly formai feszültséget generál éleivel, valamint high-tech részleteivel. A döntött vonalú szélvédő dinamikus, a látványos hátsó ívek pedig testet adnak a formáknak és a megjelenésnek. Az ajtók alsó részén végigfutó karaktervonal a hátsó kerékjáratok előtt felfelé fut, így nyújtja meg az autó oldalnézeti képét.

 

A jórészt a lehető legjobb légellenállási jellemzők érdekében döntött vonalú C-oszlopok fényes fekete betétje a hátsó szélvédő szélesítéseként hat. A hátsó szélvédő fölött légterelő húzódik, ami a teljes hátfalon átfutó hátsó lámpasor felett ülő másik légterelő felé irányítja az áramlatokat.

Az EV6 kompakt külső méretei ellenére a 2,900 mm-es tengelytáv a középkategória szabadidő-autóira jellemző utastér méretet eredményez. Az utastér egyik legfeltűnőbb és legkülönlegesebb eleme a nagyméretű, ívelt és egybefüggő audiovizuális és navigációs képernyő. A széles, íves képernyő egyszerű és letisztult formája különös tágasságérzetet sugall.

 

A kényelmes ülések vékonyak, könnyűek, huzatuk látványelemként is funkcionál: újrahasznosított műanyagból készített tartós szövet. Egy-egy üléshez 111 PET palackot használnak fel. Az EV6 rakodóhelyei tágasak és praktikus kialakításúak, a csomagtartó alapmérete (VDA) 520 liter. A hátsó ülések előredöntésével a csomagtér közel 1,300 literesre nő. Az autó orrában is található egy 52 literes csomagtér (ennek mérete összkerékhajtással 20 liter).

 

Az EV6 többféle, tisztán elektromos hajtáslánccal is elérhető, akkumulátorcsomagból 77.4 és 58.8 kWh kapacitású is választható, a GT-line kivitel mindkét akkuváltozattal elérhető, a GT pedig kizárólag a nagyobbal fut. Az EV6 a Kia elektromos palettáján elsőként hátsókerék-hajtással és összkerékhajtással is készül majd.

Hátsókerék-hajtással és a nagyobb akkumulátorral az EV6 WLTP norma szerinti hatótávolsága 510 km, az összkerékhajtású kivitel 605 Nm-es maximális forgatónyomatéka pedig mindössze 5.2 másodperc alatt gyorsítja állásból 100 km/h-ra az autót. A 77.4 kWh-s akkucsomaghoz hátsókerék-hajtással 229 LE-s (168 kW) villanymotor tartozik, összkerékhajtással pedig két villanymotor, amely az első és hátsó kerekeket forgatja, 325 lóerőt biztosítva (239 kW).

Az 58.0 kWh-s akkumulátorral 6.2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra az EV6. Ezzel az akkuval hátsókerék-hajtással 170 LE (125 kW) a teljesítmény, összkerékhajtással pedig 235 LE (173 kW) hajt előre és hátra. A kétmotoros, összkerékhajtású EV6 GT összteljesítménye 585 LE (430 kW), kombinált forgatónyomatéki maximuma pedig 740 Nm. Így ez a változat mindössze 3.5 másodperc alatt gyorsul állásból 100 km/h-ra, végsebessége pedig eléri a 260 km/h-t (előzetes adatok).

Az EV6 800 és 400V-ról is tölthető, mindenféle kiegészítő berendezés vagy adapter használata nélkül. Gyorstöltéssel valamennyi változat akkucsomagja akár 18 perc alatt 10-ről 80 százalékra telíthető, sőt, 100 km-nyi hatótáv akár kevesebb, mint 4,5 perc alatt vételezhető (77.4 kWh-s akkumulátorcsomag, és hátsókerék-hajtás esetén).
Az EV6 egy sor új fedélzeti biztonsági, kényelmi és infotainment technológiát is felvonultat a még biztonságosabb és stresszmentesebb autózás érdekében.

Az infotainment rendszer két vékony, ívelt panelt alkotó, szemkímélő fénykibocsátású képernyője 12 colos. A vezető előtti kijelzőt és a középkonzoli képernyőt közös üveglap fedi. A kormány mögötti felületen a menetadatok, a középkonzoli részen pedig az infotainment információi jelennek meg.

Az EV6 kiterjesztett valóság alapú head-up kijelzője a szélvédő alsó részére, éppen a vezető látómezejébe vetíti a legfontosabb menetadatokat. A kijelző a szokásos információkon kívül a biztonsági rendszerek figyelmeztetéseit és a navigáció adatait is megjeleníti. A rendelhető 14 hangszórós Meridian® audiorendszer különleges, körülölelő és mély hangélményt kínál.

Az EV6 élvonalbeli biztonsági és kényelmi funkciókat kínál, mindezeket a Kia fejlett vezetéstámogató rendszer (ADAS) fogja össze. A cél a veszélyek lehető leghatékonyabb kiszűrése, a közlekedés okozta feszültségek csökkentése, és az utasok, valamint a többi közlekedő biztonságának növelése.

You may also read!

A Tesla tulajok szerint könnyen becsapható az autopilot rendszer

Az autós magazin aggodalma teljesen jogos, ők sem gondolták, hogy mennyire egyszerű kijátszani az autó védelmi rendszerét. Az NHTSA és

Read More...

Árverésen egy LaFerrari, 3 millió dollár feletti árat várnak

Eladásra kínálják ezt az alig használt 2014-ben gyártott Ferrari LaFerrari sportautó ritkaságot. Jelenleg a washingtoni Bellevue-ban várakozik egy méregdrága

Read More...

A 2021-es VW Polo megfiatalodik LED világítást, digitális műszereket és nagyautós biztonsági technikát kap

A Volkswagen Polo óriás a kisautók között. Az 50 éve tartó sikere alatt több mint 18 millió eladott példánynál

Read More...