A 2022-es Honda HR-V hibrid kategóriájához képest meglepően jól teljesített a jávorszarvas teszten

In elektromos autók

Az új európai HR-V mindenkit lenyűgözött a szép megjelenésével és a hibrid hajtásláncával, de nézzük meg hogyan szerepelt a híres spanyol tesztcsoport jávorszarvas próbáján.

Az autót egy 1,5 literes DOHC i-VTEC benzinmotor hajtja, amely egy villanymotorral van párosítva. Így 129 LE-t és 253 Nm nyomatékot produkál. A gyorsulása 100 km/órára 10,6 másodperc, az átlagfogyasztása 5,4 l/100 km a WLTP tesztciklusban.

A Honda arra is ügyelt, hogy az akkumulátorokat a motortérbe vagy az alvázba építse, így a lehető legtöbb helyet biztosítja az utasoknak. Jelent ez a beépítési mód bármilyen hátrányt az autó stabilitására? Hogyan lesz képes megoldani egy kitérő manővert, amelyben hirtelen kell egyik sávból a másikba áttérni és onnan vissza?

A crossover nem teljesített rosszul, de nem is igazán emelkedett ki  a Km77.com munkatársai szerint. A teszten először 77 km/h-val közelíti meg a bójasort. Az első sávváltáskor eltalálja az első kúpot, de a pilóta elmondása szerint a HR-V jól reagált a hirtelen kormánymozdulatra.

A külső videofelvételeken úgy tűnik, hogy a manőverezés közben pattog az autó, de a tesztpilóta állítja, hogy ez a pattogás nem nagyon észrevehető a volán mögött ülve. Néhány próbálkozás után a legnagyobb sebesség 74 km/h amivel sikerül biztonságosan leküzdenie az akadályt, ami aránylag alacsony sebességnek számít, de jó eredménynek mondható a SUV kategóriában.

Összehasonlításként a korábbi teszteken a Dacia Sandero nem tudott jobban teljesíteni 73 km/órás tempónál, a legújabb Audi Q2 77 km/órás sebességgel végezte a tesztet.

Amikor a sofőr jobban a gázra lépett a HR-V 81 km/órával közelít a feladathoz, de azonnal alulkormányzottá válik a Honda és visszatérni sem képes az eredeti sávba, hiába a többszőri próbálkozás (bár a valóságban nincs többszőri nekifutás) nagyobb sebességgel nem képes végrehajtani a kitérőmanővert.

Forrás: https://www.carscoops.com/2022/03/2022-honda-hr-v-performs-reasonably-well-for-its-class-in-the-moose-test/

You may also read!

Peugeot E-3008

A Peugeot nagy hatótávolságú elektromos modelljei a való életben is bizonyítják kiválóságukat – Peugeot E-3008 és E-5008

A közelmúltban két olyan új, megfizethető árú modellt is bemutatott a Peugeot, amelyre sokan felkapták a fejüket. Teljesen elektromos

Read More...
Dakar-rali

A toyotás Jazid al-Radzsi sikerével zárult a 2025-ös Dakar-rali

Szaúd-Arábiában a helyi pilóta az Overdrive csapat Hilux GR DKR Evójával győzött, a második helyen a gyári Toyotával versenyző,

Read More...
frissített Honda HR-V

És íme a frissített Honda HR-V

A Honda céltudatosan frissítette a HR-V e:HEV kínálatát minden felszereltségi szinten, beleértve a külső és a belső formatervet, a

Read More...

Mobile Sliding Menu

Verified by MonsterInsights