A Renault vezérigazgatója szerint az elektromos autókra történő gyors átállás károsítja a környezetet

In elektromos autók

A Renault vezérigazgatója, Luca de Meo óva intett attól, hogy az autóipar tovább gyorsítsa a teljesen elektromos modellek bevezetését. Hangsúlyozta, hogy ennek nemkívánatos következményei lehetnek a környezetre.

A közelmúltban tartott londoni autós csúcstalálkozón Luca de Meo egy Financial Times interjúban elmondta, hogy a francia autógyártó elkötelezett az elektromos járművek mellett, de fontos megjegyezni, hogy az elektromos autók ára még nem egyenlő az ICE motoros autókkal és lehet, hogy jó ideig nem is kerül egy szintre, tekintettel az emelkedő nyersanyagköltségekre.

„Az első nagyon fontos dolog, hogy a Renault elkötelezett az elektromos járművek iránt. Korán kezdtük a fejlesztéseket és a gyártásokat és továbbra is hiszünk abban, hogy az elektromos járművek és talán a hidrogén jó megoldás lehet. De ha megnézzük az értékesítési adatokat, jól látható, hogy a belsőégésű motorok eladásai – beleértve a hibrideket is – még mindig nem érték el a csúcspontot. Társadalmi, pénzügyi és ökológiai szempontból is számos kihívással nézünk szembe, amelyeket nem hagyhatunk figyelmen kívül.”

De Meo szerint az elektromos autók sok vásárlónak megfelelnek és a szokásos használat 85 százalékára alkalmasak, de az évi két-három hosszabb utazásnál már nem annyira hasznosak. A Renault főnöke hozzátette, hogy az elektromos járművek élettartama alatti CO2-kibocsátást, amely az elektromos áram előállításakor keletkezik, nem hagyhatjuk figyelmen kívül.

„A második fontos kérdés, szintén a CO2 kibocsátás egy korszerű belsőégésű motorral szerelt autó teljes élettartama esetén, amelyre a válasz nem olyan egyszerű és egyértelmű. Egyes alternatív üzemanyagok vagy hibridek összességében tisztábbak lehetnek a mérések szerint, mint az elektromos járművek. Még egy kiemelendő szempont, mégpedig az elektromos járművek pénzügyi hozzáférhetősége. 2025 körül érhetjük el az áregyenlőséget, de ez a mostani nyersanyaginfláció miatt akár jelentősen is elmozdulhatott.”

Emellett de Meo úgy véli, hogy a világ piacain életbe lépő szigorú környezetvédelmi előírások növelhetik az elektromos járművek eladásait, ezzel viszont mégis károsíthatják a környezetet mert leállítják a meglévő belső égésű motorok és üzemanyag-technológiák fejlesztésére irányuló beruházásokat, amelyekben még óriási lehetőségek vannak.

A Renault az ICE és a hibrid járművek jövőjét biztosnak látja a következő években, de az átalakuló vásárlási szokások miatt mégis jelentős befektetéseket hajt végre az elektromos jármű fejlesztésekben. Tavaly szeptemberben bemutatta a Megane E-Tech villanyautót és egy teljesen elektromos kompakt crossovert. Az új modelleket 40 kWh-s és 60 kWh-s akkumulátorokkal kínálják és egy 130 kW-os gyorstöltővel már 30 perc alatt 400 km-es hatótáv érhető el.

Forrás: https://www.carscoops.com/2022/05/renaults-ceo-says-mandating-evs-too-soon-could-hurt-the-environment/

You may also read!

Toyota Le Mans

Egyedi festéssel készül a hétvégi Le Mans-i 24 órásra a Toyota

A japán gyártó 40 éve indult először a világ leghíresebb hosszútávú autóversenyén, az évforduló alkalmából az egyik GR010 Hybrid

Read More...
Tatai Motoros Fesztivál

Látványos motoros felvonulás is lesz Tatán, ahol új, kétnapos fesztivállal teremthetnek hagyományt

Két napra a motorosok fellegvárává válik nyáron Tata, ahol hagyományteremtő céllal egy új rendezvényt szerveznek. A júliusi Tatai

Read More...
BYD plug-in hibrid

A BYD stratégiát váltott, Európának még nem kell az elektromos autó

A BYD szerint az európai vásárlók még nem akarnak tisztán elektromos járműveket venni. A vállalat legújabb terve, hogy

Read More...

Mobile Sliding Menu

Verified by MonsterInsights