Forrásponton 2.

In autószerelés, wtibcars
  
 
   Tehát ott búcsúztunk, hogy az új hűtő nálam, már csak be kell szerelni valahol. Egy barátomon keresztül kaptam lehetőséget, hogy egy lakatos műhelyben kicseréljem a hűtőt. Mikor megláttak normál utcai ruhában, kicsit kétkedve fogadtak, érdeklődtek, csináltam-e már ilyet és megkérdezték, van-e diplomám, de nagyon kedvesek és segítőkészek voltak. Mindent használhattam, még a csápos emelőt is, így nagyon kényelmes volt szerelni.
    A fölső két kipattintós, szivatós kallantyúval kezdtem, ebben kaptam is egy kis segítséget, de utána már rutin műtét volt. Hamar kikerült a régi hűtő, és ment volna be az új, de hogy bement!!! És csak ment és ment, egyre lejjebb… ajajajaj:
  Nem mértem le, de a régi kb 15-20 centivel mélyebb volt. Fölül minden kis kütymüty stimmelt, de ez a kis apróság se nekem, se Lajosnak nem tünt fel, mikor összenéztük.
    A régi hűtőt visszaszereltem, a fölső gumit jól rátoltam a csonkmaradványra, a bilincset a tövében jól ráhúztam. Mikor minden a helyén volt, beledöntöttem 5 liter -36 fokos fagyállót – ezt a következő körben szeretném megmenteni – és indúlhatott a gyors légtelenítés. Ekkor visszajött a műhely tulaja, megmutattam neki a fényképet a két hűtőről. Miután látta, hogy végülis a munka 41 perc alatt kész lett – csak a műtét sikerült, de a betege meghalt – szóval még barátságosabb lett.
       Gyorsan hívtam Lajost, a hűtőst, küldtem neki a fényképet, kiderítette a turpisságot, megrendelte az újjat, és elvileg csak egy gyors árúcserére kellett volna kiszaladnom Érdre. Ez nem teljesen így sikerült. Vittem a rossz méretű hűtőt, és vártuk a futárt, és vártuk, és vártuk… Aztán otthagytam a csere darabot és eljöttem, később megjött a mérethelyes hűtő, ami elkerült a szüleimhez.
   Aztán egy szép szombati napon kimentem az atyai lakba, magamhoz kaptam a hűtőt és irány a közeli, régi, jól bevált szerelőhöz. A nap bölcsessége: „Azért jó a tél, mert Józsi nem megy a telekre, így hétvégén is lehet szerelni nála.”
    Szóval volt szabad műhely, szintén csáposon szerelhettem, és most már sietni sem kellett. Lefotóztam a megcsonkított csonkot,
nem csoda, hogy néha egy csomo víz kicsobogott… (Bocsánat, ha ez kicsit fájdalmas volt.) Majd lefotóztam a régi hűtőt és büszke utódját, meglepő a hasonlóság, mint két tojás:
A régi hűtő alján lévő rozsda magyarázatot ad arra is, hogy miért csökkent mindig a vízszint és kellett utántöltögetnem, de ez jó hír, hisz az autó nem hengerfejes! Szóval vissza az új hűtő, csövek vissza a gyönyörű és ép csonkokra:
 
 
most is elég hamar megvoltam. Sajnos a becsillanástól nem látszik túl jól, de azért a BMW logós bilincseim nagyon tesztenek:
 
   Az összerakás után még légetelenítettem, utána pedig egy kicsit teszteltem is, nagyon precíz lett. Hátra van még egy benzinkút látogatás, hogy megtudjam, milyen kemény telet bír ki a rendszer szétfagyás nélkül, de most újra nyugodt és kiegyensúlyozott BMW használó lettem.
 
 
 
 

You may also read!

benzines Porsche

A Porsche nem engedi el a benzinmotorokat, inkább fokozza a további fejlesztéseket

A belsőégésű motorokat gőzerővel fejlesztik, így a Porsche 2030 után is gyárt majd benzinmotoros autókat.  Oliver Blume a stuttgarti gyár

Read More...
Dacia Duster

A legelső Dacia Duster 40 éves

Tudta, hogy az ARO 10-et a jól ismert Duster néven már 40 évvel ezelőtt forgalmazták Nyugat-Európában? A Dacia Duster az

Read More...
XX. Oldtimer Show

Áprilisban jön a XX. Oldtimer Show!

2025 április 12-13-án ismét megrendezésre kerül Magyarország legjelentősebb veterános eseménye, a XX. Oldtimer Show. Gyönyörű állapotú oldtimer autók és

Read More...

2 commentsOn Forrásponton 2.

Comments are closed.

Mobile Sliding Menu

Verified by MonsterInsights