A balett keresett műfaj az autós reklámokban, legalábbis külföldön
Meglepő performance tanúi lehettek a budapesti járókelők. Egy bőröndökkel megrakott autóval táncolt a nemzetközi hírű magyar balett-táncos Kovács Zsolt Vencel. A Litván Nemzeti Operaház táncosa az Európai Unió himnuszára készítette koreográfiáját, amelyet a 250 éve született (1770 december 19.) Beethoven szerzett. A művész úgy véli, hogy ha ma élne a híres zeneszerző, akkor mindenképpen olyan autót használna, amelyben utazás közben is úgy érezhetjük magunkat, mintha egy koncerten lennénk.
Beethoven szobrát is megtáncoltatta
A táncos az autóval és a bőröndökkel az utazás iránti vágyat kívánta megjeleníteni, amely most a vírus miatt nem lehetséges. Kovács Zsolt Vencel Beethoven egyik budapesti szobrának közelében kezdett táncolni, majd üres szállodák előtt folytatta koreográfiáját bőröndjeivel. Végezetül egy kórház előtt is bemutatta előadását. A táncos leginkább azt szerette volna üzenni nézőinek, hogy a művészek is várják az új vakcina megjelenését, amelynek következtében ismét lehetővé válik az utazás és a színházak, operaházak ismét megnyithatnak. Kovács Zsolt Vencelnek nem ez az első utcai megmozdulása. Korábban a New York Times oldalain is szerepelt előadásával, amelyet szintén a koronavírus ihletett.
Milyen autót használna Beethoven, ha ma élne?
Az akció érdekessége, hogy az új Ford Puma egy példányát használta “hangszóróként” a nemzetközileg elismert táncos. Mint mondta, nem csak vezetés közben különleges élmény zenét hallgatni az autóban. A Bang & Olufsen hangrendszerek még lehúzott ablakoknál is olyan minőséget produkálnak, amelyre jól lehet utcai koreográfiát készíteni. Szerintem, ha ma élne a zeneszerző, akkor Ő is elégedett lenne ezzel a hangzással.
A balett keresett műfaj az autós reklámokban
A művész elmondta azt is, hogy az autós márkák egyébként nagy előszeretettel reklámozzák járműveiket balett-táncosokkal.
Jó példa erre a Porsche, amely tavaly Friedemann Vogel, a világhírű Stuttgart Balett táncosával is készített egy fotósorozatot. Ugyanakkor a Mercedes is használ kommunikációjában balettművészeket, ilyen például Rashaen Arts, aki a holland balettiskola egyik képviselője. Ő kiváló választás, ha valaki az elegáns, könnyed, áramvonalas, de erőteljes járműveit szeretné reklámozni. A balerinák is keresettek, ha autós kampányról van szó. A Lexus például az erőt és a precizitást reklámozta egy igazi világsztárral, Tamara Rojoval, English National Ballet egyik sztárjával.
Sok minden közös az autókban és a sportolókban
Külföldön tehát nem csak élsportolókkal, de művészekkel is együttműködnek a világmárkák. Mindez nem véletlen, néha egy autó valóságos műremek, így adja magát, ha egy művészt választanak az autó “arcául”. Ha egy autó nem csak szép, de erős is, akkor egy balettművész képes ezt igazán jól megszemélyesíteni. Hiszen a táncosok legalább annyit dolgoznak, edzenek mint a sportolók, azonban mi nem nyerünk olimpiát, nem kapunk a munkánkért érmeket. Ugyanakkor nálunk is minimum elvárás, hogy százszázalékos teljesítményt nyújtsunk mindennap a színpadon. – mondta a művész.
Nehéz most a helyzete mindenkinek
Mindezt persze most a járvány idején egy kicsit nehezebb megmutatni. Én is csak a bőröndjeimmel és az autóval tudtam gyakorolni az utóbbi időben. A világ szinte minden neves operája bezárt, nincs hol bemutatni, hogy mit is tudunk. Ennek ellenére napi 6-8 órát gyakorolnunk kell, hogy megőrizzük erőnlétünket, néha pedig egy-egy utcai performance keretében mutatjuk be, hogy mit is láthatnának a nézők, ha lehetne utazni, színházba járni – mondta Kovács Zsolt Vencel.