Citroen C3 HDI teszt – A mindennapok takarékos társa

In teszt
Citroen C3 HDI teszt

Citroen C3 HDI teszt – A Citroen C3 pályafutása 2001-ben indult az igen sikeres Saxo utódjaként. 2005-ben jött a modellfrissítés ahol megjelent a 110 lovas HDI motor és a Start/Stop rendszer. Ezután következett a második generáció, amit 2009 és 2016 között gyártottak és szintén jól fogyott. Mi a 2016-ban megjelent legújabb verziót tesztelhettük, abból is egy 1.6 HDI 100 lovas, Shine felszereltségű változatot.

 

A külső

A Citroen C3 nem annyira dizájnvadász, mint az Aircross. Picit visszafogottabb, inkább elegánsabb, főleg így fekete-fehérben. A Citroen jel továbbhúzásában található nappalifény itt is nagyon jól mutat. De a fényszóró és ködlámpa kicsit komolyabb. A hűtőrács ugyanaz, de összességében ez az autó nem akar annyira vidámkodni, kitűnni a tömegből.

Citroen C3 HDI teszt

Oldalról is inkább elegáns, minden olyan letisztult. Jól állnak neki a kis „bumper” betétek, szép a sziluett. A gömbölyded kerékjárati ívek a formás alufelnikkel vonzzák a szemet. A fekete-fehér autónak külön pluszt jelent megjelenésben a sötét hátsó oldalüveg.

 

Citroen C3 HDI teszt

Az autó hátulja is inkább egyszerű, harmonikus. A két hátsó lámpa és a középső embléma triumvirátusa szép egységet alkot. A fekete lökhárító felnyúlásai picit feldobják az alsó szekciót.

 

Üljünk be

Belül igazán kellemes hangulat fogad. A dizájnt sem kívül, sem belül nem érheti szó a PSA háza táján.

Citroen C3 HDI teszt

Jó a kormány fogása, szépek a levegő rostélyok a kis króm betétekkel.

 

Citroen C3 HDI teszt

A műszerfal is szép, modern és trendi. Ehhez jön még, hogy informatív. Jó ránézni és könnyű rajta kiigazodni. A középkonzol 7 colos érintőképernyője – ahonnan a fűtést, hifit, egyéb beállításokat vezérelhetjük – jól néz ki és jól is kezelhető. Van elegendő rekeszünk is, az ülés pedig nagyon kényelmes. Elől bőséges a hely, de hátul magam mögé (193 cm) beülve már szűkös a láb és fej tér. De 180 cm-ig hátul is elég lehet a hely.

 

Citroen C3 HDI teszt

A csomagtér a maga 300 literével nem egy nappali, de okosan pakolva elég lehet.

 

Induljunk

Az 1560 cm3-es négy hengeres dízel szépen duruzsol. Ah, a downsizinggal és a sok három hengeres motorral már ide jutottunk: a négy hengeres dízel szépen duruzsol… Minden relatív. Mindenesetre tényleg nincs rossz hangja. És milyen klasszul megindítja az 1100 kg-os kasztnit. Ej, hát ez jól megy. Finom a kormány is és elég informatív. A váltó mondjuk öles mozdulatokkal kezelendő. Pontos, de nagyon hosszú úton jár. Elég hosszúak a sebességek és ez autópályán kifejezetten hasznos, a C3-as ötödikben – mivel öt sebességes – 2400-at forog 130-nál és nem is hangos. Az autó rugózása kényelmes, inkább lágyabbra hangolt, mégsem billeg igazán a kanyarban. Meg is próbáltam és hát be lehet tenni a kanyarba, szépen viselkedik.

 

Citroen C3 HDI teszt

Gondolom, páran már unják, hogy mindig kipróbáljuk az autókat lendületesen a kanyarban. Mondván, nem kell versenyezni. Azt nem is, de ha mondjuk 80-nál kijön elénk valaki, nem mindegy, hogy stabil marad-e az autó, vagy már csak a tréler tudja elszállítani.

 

A fogyasztás

És akkor jöjjön a tűzijáték. Dugóban araszolás, városi forgalom és pici M0 után teli tanktól teli tankig számolva a C3 1.6 HDI 4,2 literes fogyasztást produkált 100 km-ra. Volt még egy 5,7-es adat is, de szerintem a fölé már nem nagyon lehet vinni. Ez a kis autó szerintem a mindennapok hőse lesz. Alacsony fogyasztás dinamikus közlekedésnél, kényelmes, vidám beltér, kellemes dizájn, nekem nagyon tetszett.

 

Citroen C3 HDI teszt

Az ára

A teszt autó tehát 1.6 HDI 100 lóerős (73 kW) és 254 Nm csúcsnyomatékkal és SHINE felszereltséggel. Így az alapfelszereltség része volt az ESP, rengeteg légzsák, véletlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzés. Az egyik kedvencem a sebességszabályozó, ennek lényege, hogyha tempomattal megyünk és észlel egy sebsségkorlátozó táblát, felajánlja, hogy menjünk-e annyival. Ha elfogadjuk, beállítja a sebességünket a megengedettre. Képes lassítani és gyorsítani is. Alap még a bőr komány és a 16-os alukerekek, a nappali fény és az esőérzékelő, automata klíma és tolatóradar, hogy csak a fontosabbakat említsem. Extra felszereltség pedig az Urban red belső hangulat és a fedélzeti kamera, illetve a sötétített hátsó üvegek. A tesztautó listaára így 5,645 millió forint volt. Ez persze nem kevés, de ezzel az autóval olyan jó volt még Budapest útjain is közlekedni, hogy tényleg nehéz szívvel adtam vissza.

 

Konklúzió

A kis Citroen C3-at jó szívvel ajánlom mindenkinek, aki sokat rohangál városban és nem akar négy felnőtt utast szállítani. A csomagtér két felnőtt + két gyerek kombóban akár egy nyaraláshoz is elég lehet. A dinamikával autópályán sem lesz gond, a rugózás még a budapesti utakon is komfortos, de nem nagyon billenős. A tankolás pedig mindig öröm lesz.

You may also read!

Vége a Teslák ingyenes töltésének

Az új Tesla vásárlóknak már fizetniük kell a töltésért
Az idén november 2-át követően vásárolt Tesla Model S

Read More...
Nehéz feladat volt - Nyíregyháza Rali

Fogasy: Nehéz feladat volt – Hősies küzdelem a Nyíregyháza Ralin

Az abszolút kilencedik helyen végzett Fogasy Gergely és Berendi Dávid a jövőévi magyar Európa-bajnoki futam kandidálóversenyén, a Nyíregyháza

Read More...

Az európai nagyvárosok közül Bukarestben állnak a legtöbbet dugóban az autósok

Közlekedési felmérés
 A 800 ezer lakost meghaladó népességű európai városok közül Bukarestben töltik a legtöbb időt – évente

Read More...

Leave a reply:

Mobile Sliding Menu